Skocz do zawartości
IGNORED

Pomoc przy wyborze kolumn Hi-End


jamakaci3

Rekomendowane odpowiedzi

oj rzeczywiście zgrzeszyłem, "pokaże a pokarze" ot takie "r" a ile daje :)))

 

Dzień dobry tu prof. Miodek.

Skaranie boskie z tym Artuku.

Pokarze-od słowa kara,skarać-paniał Pan

Natomiast czy nam pokaże Vector swój system-od słowa pokazać....jasne)

Artuku do kąta klęczeć na grochu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikrofonów używa się różnych ... o różnych pasmach.

 

Zwykle odcina się tak od 30 Hz w dół (są oczywiście wyjątki, gdzie znajdziemy w nagraniu dźwięki leżące niżej, bo nie zostały wycięte), no i przy przygotowaniu materiału na płytę CD odcina się od około 20 kHz w górę dosyć stromym filtrem (widzę, że zauważalny spadek w niejednym nagraniu zaczyna się od okolic 19 kHz). Szkoda, że CD-Audio nie ma próbkowania tak minimum z 60 kHz, by można było gładko odcinać ultra-dźwięki, praktycznie bez ruszania tego co jest od 20 kHz w dół.

Dzieki za odpowiedz. To jeszcze zapytam jak w swietle tego odciecia juz na etapie nagrania prezentuja sie mozliwosci wzmacniaczy i kolumn przenoszacych czestotliwosci grubo powyzej 20khz? Tzn czy taki sprzet cos dodaje w gorze pasma? Jeszcze raz dzieki za wyjasnienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. To jeszcze zapytam jak w swietle tego odciecia juz na etapie nagrania prezentuja sie mozliwosci wzmacniaczy i kolumn przenoszacych czestotliwosci grubo powyzej 20khz? Tzn czy taki sprzet cos dodaje w gorze pasma? Jeszcze raz dzieki za wyjasnienie.

Sprzęt nic na górze nie dodaje powyżej zarejestrowanego pasma (no chyba, że ma jakieś zniekształcenia i pojawiają się artefakty w ultradźwiękach).

Jeśli chodzi o możliwości wzmacniaczy stereo, to nierzadko widzę w pomiarach np. z polskiego magazynu "AUDIO" pasmo przenoszenia np. do 100 kHz @-2dB w zależności od modelu wzmacniacza.

Kolumny też nierzadko przenoszą nawet powyżej 20 kHz bez zauważalnego spadku SPL, a są i takie które przenoszą grubo powyżej tej granicy np. produkty ADAM Audio z ich gwizdkami X-Art.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt nic na górze nie dodaje powyżej zarejestrowanego pasma (no chyba, że ma jakieś zniekształcenia i pojawiają się artefakty w ultradźwiękach).

Jeśli chodzi o możliwości wzmacniaczy stereo, to nierzadko widzę w pomiarach np. z polskiego magazynu "AUDIO" pasmo przenoszenia np. do 100 kHz @-2dB w zależności od modelu wzmacniacza.

Kolumny też nierzadko przenoszą nawet powyżej 20 kHz bez zauważalnego spadku SPL, a są i takie które przenoszą grubo powyżej tej granicy np. produkty ADAM Audio z ich gwizdkami X-Art.

No wlasnie - ale czy to cos daje w sensie oddania naturalnego dzwieku jak najlepiej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrywcze i poznawcze to nie było w/g mnie.........wiec zakładka start Ciebie wyleczy.

Chłopaku,a jakie znasz 25 kable z dedykacja do lampy?......bo tych lamp sporo masz-Lutek pisał o tym.

Ale lubisz przysrywać,a ja lubię dociekać-kable zazwyczaj są w oplocie,ktory też ma znaczenie ws. brzmienia-wiesz o tym?

A z tym wężem to Vectorku nie pajacuj bo to śmieszne nie jest-o kablach wiesz tak cienko ,czyli tak jaki jest dnm reson.

Jak chcesz przypajacować to tego węża se na sikacza założ będzie możliwość stymulowania długości -wymiarow jest mnóstwo)

Traktujesz wszystkich autorytarnie i jednoczesnie z podtekstem niemalże jak jakiś nieukow,upośledzonych audiofilsko-to nieładnie i brzydko.

A masz jakiś kabelek głośnikowy może z bateryjką?.......u mnie jest takowy-wiesz o czym piszę czy nie wiesz?

 

Najbardziej to bym chcial przypajacowac ale z wężem i bateryjką.....:-)

Nie jestem tylko pewien czy duracell bedzie wystarczająco audiofilski....;-)

 

A'propos kabli z bateryjką to chyba musi byc jakis Audioquest sprzed 25 lat bo wtedy pajacowali z bateryjką..... Nie wiem moze nadal pajacuja....?

Artykuly dla Ciebie :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry tu prof. Miodek.

Skaranie boskie z tym Artuku.

Pokarze-od słowa kara,skarać-paniał Pan

Natomiast czy nam pokaże Vector swój system-od słowa pokazać....jasne)

Artuku do kąta klęczeć na grochu.

Panie psorze połajanka przyjęta ... idę klęczeć :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie obserwuje i niesmialo chcialem zapytac zeby ktos wyjasnil to porzadnie: przy produkcji (nagrywaniu) materialu audio - jakie mikrofony sa uzywane - chodzi mi o pasmo przenoszenia? I jeszcze ktos wczesniej wspomnial tutaj o stosowaniu filtrow ograniczajacych czestotliwosc w pasmie przenoszenia - przy jakiej czestotliwosci sa stosowane? Prosze o wyjasnienie bo jestem po prostu ciekawy.

 

To jak w High Endzie wiekszość używa tanich mikrofonów o pełnym pasmie na papierze bo twierdzą bo nie trzeba lepiej. Pózniej są zdziwieni że z nagrania d4, no cóż życie boli.

 

To samo z odcięciem pasma poniżej 30H tak robią paproki albo ludzie o dużym poziomie lenistwa bo ten filtr podobnie jak i właściwe mikrofony powinny być zależnie od miejsca i wymaganego efektu docelowego w pozycji on lub off. Większość realizatorów w ogóle użycie tego filtra nie słyszy bo i na czym, na maleńkich 5" kolumienkach lub na ciut większych Genelecach lub obecnie Focalach?

To tak jak byśmy przyrządzali tort i użyli zamiast dużej formy do wypiekania metalowego kwaterkowego kubka, później jakoś tak nie możemy ogarnąć całości wzrokiem a w nagraniu uchem :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej to bym chcial przypajacowac ale z wężem i bateryjką.....:-)

Nie jestem tylko pewien czy duracell bedzie wystarczająco audiofilski....;-)

 

A'propos kabli z bateryjką to chyba musi byc jakis Audioquest sprzed 25 lat bo wtedy pajacowali z bateryjką..... Nie wiem moze nadal pajacuja....?

Artykuly dla Ciebie :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

VECTORKU

Dlaczego wciąż tylko piszesz o swoim....rozporku.)

Ta bateryjka to nie we wężu siedzi tylko w taśmie-jarzysz.

Nie karm mnie linkami bo mnie to nie bierze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w High Endzie wiekszość używa tanich mikrofonów o pełnym pasmie na papierze bo twierdzą bo nie trzeba lepiej. Pózniej są zdziwieni że z nagrania d4, no cóż życie boli.

 

To samo z odcięciem pasma poniżej 30H tak robią paproki albo ludzie o dużym poziomie lenistwa bo ten filtr podobnie jak i właściwe mikrofony powinny być zależnie od miejsca i wymaganego efektu docelowego w pozycji on lub off. Większość realizatorów w ogóle użycie tego filtra nie słyszy bo i na czym, na maleńkich 5" kolumienkach lub na ciut większych Genelecach lub obecnie Focalach?

To tak jak byśmy przyrządzali tort i użyli zamiast dużej formy do wypiekania metalowego kwaterkowego kubka, później jakoś tak nie możemy ogarnąć całości wzrokiem a w nagraniu uchem :)

 

Zastanawiam sie wiec skoro uzywa sie filtrow odcinajacych pasmo przy ok 20khz na gorze - po co sa te super tweetery ktore przenosza do 40 czy tam jeszcze wiecej khz? jaki to ma sens?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie wiec skoro uzywa sie filtrow odcinajacych pasmo przy ok 20khz na gorze - po co sa te super tweetery ktore przenosza do 40 czy tam jeszcze wiecej khz? jaki to ma sens?

Sa szybsze wiec lepiej odwzorowuja nizsze czestotliwosci te z zakresu 10-15khz i to wlasnie slychac na plus.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sa szybsze wiec lepiej odwzorowuja nizsze czestotliwosci te z zakresu 10-15khz i to wlasnie slychac na plus.

Rozumiem - czyli to wszystko i tak rozgrywa sie w zakresie slyszalnych czestotliwosci... A co z ta zaprezentowana przez Sly'a teoria panow inzynierow z BBC ktora w jakims sensie faworyzuje ultrawysokie czestotliwosci w kreacji tzw blasku w dzwieku? Czy to jest tylko jakis marketingowy belkot?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie wiec skoro uzywa sie filtrow odcinajacych pasmo przy ok 20khz na gorze - po co sa te super tweetery ktore przenosza do 40 czy tam jeszcze wiecej khz? jaki to ma sens?

 

Raczej nie ma takiej potrzeby odcinać pasmo przy 20kHz (wcześniej pisałem o 30Hz taka mała różnica) Technologia zapisu na nosnikach niejako robi to za nas z automatu (format CD 20-22KHz, vinyl 16kHz).

 

Jak na razie ma sens wyższe pasmo w tweeterach przy nosnikach CD i vinylu celem odsunięcia ich szkodliwych rezonansów poza zakres słyszalny przyjęty jako góra 22kHz (u małej liczby młodej populacji)

 

Pasmo przynajmniej do 80KHz w kolumnach ma sens wtedy jak sygnał nadawany wzmacniany i przekazywany do kolumn jest również tej szerokości. Człowiek dźwięki o wyższej częstotliwości rozpoznaje przez wtórne zjawiska akustyczne choćby sub harmoniczne. Skoro takie np. skrzypce grają do 80KHz to powinno to być tak w !!! High Endzie odtworzone gdyż to decyduje o tym jak odbieramy realizm nagrań. Wzmacniacze z górnej pułki mają często pasmo do 200-300kHz a nawet do 3GHz głownie z tego powodu że ich niekorzystne zniekształcenia przesuwają się w najwyższe rejestry (z racji konstrukcji) i jest to dalekie od zakresu istotnego nawet dla samych skrzypiec.

W nowoczesnych studiach pasmo nagrywania może być znacznie wyższe ale pod warunkiem ze posiada się takie mikrofony, większość dobrych produkowanych obecnie mikrofonów obejmuje pasmo do 20-22kHz ale są też takie które nagrywają dźwięk muzyczny (nie pomiarowe) do 100KHz i takie nagrania można znaleźć trzeba tylko poszukać :). Postęp w tym zakresie już od dłuższego czasu już zaczyna być, robione są nowe słuchawki studyjne do kontroli nagrań które odtwarzają pasmo 80kHz i jest to jakiś powolny trend w tym kierunku. Jak to będzie realizowane dalej ciężko przewidzieć ważne że ktoś o tym myśli i to robi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele nagrań jest realizowana w dobrych studiach w rozdzielczości 24/96 i coraz częściej 24/192. Jeśli nagrania te przygotowuje się na CD to pasmo mamy do 20khz, jeżeli na vinyl to spada do ok 14-16khz. Ale można też mieć te nagrania jako pliki Studio Master lub DSD i wtedy zakres pasma przenoszenia jest znacznie większy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa szybsze wiec lepiej odwzorowuja nizsze czestotliwosci te z zakresu 10-15khz i to wlasnie slychac na plus.

 

To też jest niesłychanie ważne, dokładność artykulacji dzięki bardzo małej masie i super sztywnej membranie; dzięki Stasiop.

 

A co z ta zaprezentowana przez Sly'a teoria panow inzynierow z BBC ktora w jakims sensie faworyzuje ultrawysokie czestotliwosci w kreacji tzw blasku w dzwieku? Czy to jest tylko jakis marketingowy belkot?

 

Nie to działa pod warunkiem że cały tor na to pozwala . Dalej kosztowna impreza stąd mieszcząca się tylko w High Endzie i to tym topowym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Raczej nie ma takiej potrzeby odcinać pasmo przy 20kHz (wcześniej pisałem o 30Hz taka mała różnica) Technologia zapisu na nosnikach niejako robi to za nas z automatu (format CD 20-22KHz, vinyl 16kHz).

 

Jak na razie ma sens wyższe pasmo w tweeterach przy nosnikach CD i vinylu celem odsunięcia ich szkodliwych rezonansów poza zakres słyszalny przyjęty jako góra 22kHz (u małej liczby młodej populacji)

 

Pasmo przynajmniej do 80KHz w kolumnach ma sens wtedy jak sygnał nadawany wzmacniany i przekazywany do kolumn jest również tej szerokości. Człowiek dźwięki o wyższej częstotliwości rozpoznaje przez wtórne zjawiska akustyczne choćby sub harmoniczne. Skoro takie np. skrzypce grają do 80KHz to powinno to być tak w !!! High Endzie odtworzone gdyż to decyduje o tym jak odbieramy realizm nagrań. Wzmacniacze z górnej pułki mają często pasmo do 200-300kHz a nawet do 3GHz głownie z tego powodu że ich niekorzystne zniekształcenia przesuwają się w najwyższe rejestry (z racji konstrukcji) i jest to dalekie od zakresu istotnego nawet dla samych skrzypiec.

W nowoczesnych studiach pasmo nagrywania może być znacznie wyższe ale pod warunkiem ze posiada się takie mikrofony, większość dobrych produkowanych obecnie mikrofonów obejmuje pasmo do 20-22kHz ale są też takie które nagrywają dźwięk muzyczny (nie pomiarowe) do 100KHz i takie nagrania można znaleźć trzeba tylko poszukać :). Postęp w tym zakresie już od dłuższego czasu już zaczyna być robione są nowe słuchawki studyjne do kontroli nagrań które odtwarzają pasmo 80kHz i jest to jakiś powolny trend w tym kierunku. Jak to będzie realizowane dalej ciężko przewidzieć ważne że ktoś o tym myśli i to robi.

Tak - wczesniej wspominales dolne granice pasma - 30hz - ja zapytalem tym razem o gorne granice.

Czyli w takim razie wychodzi ze to ma sens pod warunkiem ze do nagrywania uzyto odpowiedniego sprzetu.

To jesli nawet ktos uzywa gestych plikow (192khz przypuscmy) dzieki czemu to pasmo przenoszenia przesuwa sie w gore kilkukrotnie to i tak jesli material zostal nagrany przy uzyciu "tradycyjnych" mikrofonow - tak w skrocie to nazwijmy dla uproszczenia - to ta gesta forma zapisu i tak o kant tylka? Czy dobrze to rozumiem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - wczesniej wspominales dolne granice pasma - 30hz - ja zapytalem tym razem o gorne granice.

Czyli w takim razie wychodzi ze to ma sens pod warunkiem ze do nagrywania uzyto odpowiedniego sprzetu.

To jesli nawet ktos uzywa gestych plikow (192khz przypuscmy) dzieki czemu to pasmo przenoszenia przesuwa sie w gore kilkukrotnie to i tak jesli material zostal nagrany przy uzyciu "tradycyjnych" mikrofonow - tak w skrocie to nazwijmy dla uproszczenia - to ta gesta forma zapisu i tak o kant tylka? Czy dobrze to rozumiem?

Proza życia także nie w każdej kuchni w każdym domu dobrze i smacznie zjesz :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak ze nagranie ustawiają na jakiś ograniczony przyjmijmy 20Hz-20KHz "bezpieczny przed zniekształceniami" zakres częstotliwości przy "bezpiecznym poziomie głośności"

a przy wzmocnionym odtwarzaniu te częstotliwości się zmieniają, zwiększają,

czym większym zakresem potrafi popisać się nasz sprzęt tym mamy większego banana

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem - czyli to wszystko i tak rozgrywa sie w zakresie slyszalnych czestotliwosci... A co z ta zaprezentowana przez Sly'a teoria panow inzynierow z BBC ktora w jakims sensie faworyzuje ultrawysokie czestotliwosci w kreacji tzw blasku w dzwieku? Czy to jest tylko jakis marketingowy belkot?

Niby byly badania ze ultradzwieki mozemy odbierac podprogowo w mozgu, poprzez uklady kostne w czaszce do okolo 100khz, ale ja bylbym bardzo ostrozny i z dystansem odnosil sie do tego, ze to ma wplyw na jakosc odbioru muzyki.

Podwojnie bylbym ostrozny na temat 'rewelacji' technicznych ktore wypisuje Sly, bo ten czlowiek nie ma na ten temat bladego pojecia. A jesli nawet cos przeczytal to i tak nie zrozumie o co w tym chodzi z uwagi na brak jakiejkolwiek wiedzy i podstaw aby zrozumiec co pisza ci ktorzy to pojecie maja.

Jest tyle innych problemow ze szukanie rozwiazania w zakresie ultradzwiekow to raczej nonsens.

Szerokopasmowy w zakresie duzych czestotliwosci glosnik wysokotonowy (np do 100kHz i wyzej), ma ta zalete, ze jest szybki i szybko reaguje na pojawiajace sie impulsy, szybko zostaje rozpedzany i szybko zatrzymywany, szybko gaszone sa tez oscylacje wynikajace ze stromego pobudzenia, daje to dobre odwzorowanie sygnalu, to oczywiste i to jest najwazniejsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby byly badania ze ultradzwieki mozemy odbierac podprogowo w mozgu, poprzez uklady kostne w czaszce do okolo 100khz, ale ja bylbym bardzo ostrozny i z dystansem odnosil sie do tego, ze to ma wplyw na jakosc odbioru muzyki.

 

Nie podprogowo tylko przysadką mózgową, tak faktycznie jest :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podprogowo tylko przysadką mózgową, tak faktycznie jest :)

Podaj zrodlo tej rewelacji.

 

Dwa lata temu w art naukowym podawali ze poprzez uklady kostne w czaszce, ale jak masz nowe dane to daj linka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niby byly badania ze ultradzwieki mozemy odbierac podprogowo w mozgu, poprzez uklady kostne w czaszce do okolo 100khz, ale ja bylbym bardzo ostrozny i z dystansem odnosil sie do tego, ze to ma wplyw na jakosc odbioru muzyki.

Podwojnie bylbym ostrozny na temat 'rewelacji' technicznych ktore wypisuje Sly, bo ten czlowiek nie ma na ten temat bladego pojecia. A jesli nawet cos przeczytal to i tak nie zrozumie o co w tym chodzi z uwagi na brak jakiejkolwiek wiedzy i podstaw aby zrozumiec co pisza ci ktorzy to pojecie maja.

Jest tyle innych problemow ze szukanie rozwiazania w zakresie ultradzwiekow to raczej nonsens.

Szerokopasmowy w zakresie duzych czestotliwosci glosnik wysokotonowy (np do 100kHz i wyzej), ma ta zalete, ze jest szybki i szybko reaguje na pojawiajace sie impulsy, szybko zostaje rozpedzany i szybko zatrzymywany, szybko gaszone sa tez oscylacje wynikajace ze stromego pobudzenia, daje to dobre odwzorowanie sygnalu, to oczywiste i to jest najwazniejsze.

Sluchalem ostatnio Foclai Sopra i gora brzmiala bardzo fajnie - wyraznie ale bez fajerwerkow - bardzo naturalnie. Ten model uzywa tweetera berylowego zdaje sie czyli faktycznie o szerokim pasmie w gore - cos w tym jednak misi byc...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu dojrzewasz a jak Ci tłumaczyłem swego czasu że w swoim home recording studio na 5" to sobie tylko możesz środek pasma usłyszeć to nie docierało :)

Pomyliłeś mnie z kimś innym, bo ostatnie monitory z 5" wooferem miałem kiedy Ciebie jeszcze nie było na tym forum (a nawet wówczas wiedziałem o ograniczeniach takich kolumn). Natomiast bardzo dobry monitor z 5" wooferem (np. Genelec 8330A ) potrafi zagrać od 50Hz @-3dB, więc oczywiście nie będzie z tego jakichś najniższych pomruków, ale pisanie, że 50Hz to środek pasma, jest chyba niezbyt trafne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że kości czaszki maja tłumienność ok 20-25dB tak że sygnał odczuty do najcichszych nie należy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchalem ostatnio Foclai Sopra i gora brzmiala bardzo fajnie - wyraznie ale bez fajerwerkow - bardzo naturalnie. Ten model uzywa tweetera berylowego zdaje sie czyli faktycznie o szerokim pasmie w gore - cos w tym jednak misi byc...

To oczym pisalem. Lepiej odwzorowuje wysokie czestotliwosci (ale slyszalne te do 16khz), ot i cala zagadka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj zrodlo tej rewelacji.

 

Dwa lata temu w art naukowym podawali ze poprzez uklady kostne w czaszce, ale jak masz nowe dane to daj linka.

 

Podam jak mi podasz właściwe kondensatory a nie jakieś średniaki co kiedyś na PW pytałem ;P

 

Pomyliłeś mnie z kimś innym, bo ostatnie monitory z 5" wooferem miałem kiedy Ciebie jeszcze nie było na tym forum (a nawet wówczas wiedziałem o ograniczeniach takich kolumn). Natomiast bardzo dobry monitor z 5" wooferem (np. Genelec 8330A ) potrafi zagrać od 50Hz @-3dB, więc oczywiście nie będzie z tego jakichś najniższych pomruków, ale pisanie, że 50Hz to środek pasma, jest chyba niezbyt trafne.

 

Twoja historia pisana postami przez Ciebie na dzwiek.org jest zupełnie odmienna tak ze nie wiem, może jakieś rozdwojenie jaźni :)))

 

Sluchalem ostatnio Foclai Sopra i gora brzmiala bardzo fajnie - wyraznie ale bez fajerwerkow - bardzo naturalnie. Ten model uzywa tweetera berylowego zdaje sie czyli faktycznie o szerokim pasmie w gore - cos w tym jednak misi byc...

 

Pewnie na Audio Video Show, tam prezenterzy chcieli wybić wszystkie muchy które się w pomieszczeniu na zimę pochowały :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja historia pisana postami przez Ciebie na dzwiek.org jest zupełnie odmienna tak ze nie wiem, może jakieś rozdwojenie jaźni :)))

No chyba, tyle że nie mojej :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podam jak mi podasz właściwe kondensatory a nie jakieś średniaki co kiedyś na PW pytałem ;P

 

 

 

Twoja historia pisana postami przez Ciebie na dzwiek.org jest zupełnie odmienna tak ze nie wiem, może jakieś rozdwojenie jaźni :)))

 

 

 

Pewnie na Audio Video Show, tam prezenterzy chcieli wybić wszystkie muchy które się w pomieszczeniu na zimę pochowały :)

Hehe - nie nie, sluchalem tu w Londynie w fajnym akustycznie zaadaptowanym salonie. Bardzo mi sie to granie spodobalo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zadam jeszcze jedno pytanie bo widzę ludzi z wiedza.

 

czy nie jest to tak:

wiadomo ze człowiek ma ograniczony zakres słuchu

gdy impulsy które są nie słyszalne odtworzone w ciągu dają dźwięk i teraz

nie słyszymy 5Hz i 15Hz ale gdy je usłyszymy dopiero na poziomie naszego sluchu przyjmijmy od 20Hz to one maja różną barwę ?

czy te barwy na niskich poziomach nadają taki efekt ze bas jest dobitniejszy a przy wysokich tonach bardziej szczegółowy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słyszymy 5Hz i 15Hz ale gdy je usłyszymy dopiero na poziomie naszego sluchu przyjmijmy od 20Hz to one maja różną barwę ?

Nie miałem kolumn, które by dobrze grały tak niskie częstotliwości, więc doświadczeń nie robiłem, ale sądzę że będzie tak, że nic nie usłyszysz z tych 5Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem kolumn, które by dobrze grały tak niskie częstotliwości, więc doświadczeń nie robiłem, ale sądzę że będzie tak, że nic nie usłyszysz z tych 5Hz.

 

wiem, chodziło mi ze jak dasz głośniej i kolumna wydobędzie dajmy 5Hz a my usłyszymy ten dźwięk przy (możliwości naszego słuchu) rozpoznając jako niski ton o głębokiej barwie

takie to moje przypuszczenia i pytanie dla sprostowania mojej teorii

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.