Skocz do zawartości
biniek

Audio mity

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jest jeden minus takich realizacji...

Nie da się po nich nic innego słuchać...trzeba przerwę zrobic...

Blue City...

Edytowane przez ziko369

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, iro III napisał:

Oto najpaskudniejszy ZG świata.

Wchodząc do tego pokoju w ogóle byłem uprzedzony: gra laptop po Wi-Fi, aktywne przekombinowane głośniki w niesłusznych akustycznie obudowach, w kiepskim akustycznie miejscu. Ale grały naprawdę nieźle. Choć wyglądają dziwnie.

10483816_779254368791956_781110703025072

15.png

16.png

http://6moons.com/audioreviews2/goldmund/1.html

Review component retail in Switzerland: CHF31'000/pr passive, CHF45'000/pr active, CHF65'000/pr active plus version, box stand CHF5'000/pr, mechanical grounding frame CHF9'500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dynaudio Focus XD - trzy modele. Dla normalsów w standardadowych mieszkaniach ze standardowymi pokojami alternatywa jak znalazł. Na chicagowskiej Axponie kika lat zatrzymałem się na dłużej w pokoju Dynaudio XD - słuchałem wszystkich trzech modeli, a najdłużej XD 20. Pomyślałem sobie, że spokojnie można z takimi zestawami żyć - oczywiście jak się chce słuchać muzyki, bo jak sprzętu, to wiadomo że możliwości jest do końca świata albo i dalej.

https://www.dynaudio.com/home-audio/focus-xd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Piotrek111 napisał:

Z takim podbiciem basu to głośno nie posłuchasz.

Słuchałeś tych monitorów? Bo ja tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Chicago napisał:

a najdłużej XD 20

Pewnie nie są złe ale cena tych kolumienek podstawkowych w Polsce jest mocno przesadzona - ponad 20.000 zł. Np. polskie aktywne APS AEON (o których pisze przemak, jestem przekonany, że nie są gorsze) - 6.000 zł. Plus jakiś DAC z przedwzmacniaczem (regulacją głośności) z pro-audio za 2.000 zł  + kable XLR (też pro) za 100-200 zł.

Edytowane przez JuG
  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie - cena detaliczna Focus XD20, to 6 ty$ięcy, ale spokojnie można je kupić poniżej $5k, powiedzmy $4.8k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fajnie się was czyta, renesans audiomitów 🙂

Pozdrawiam

 

Edytowane przez Фома

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 godzin temu, JuG napisał:

szwajcarskiej firmie Goldmund

Na nich po przepakowaniu Pioneera z marketu kosztujące kilkaset zł do innej obudowy i sprzedawaniu go ze swoim logo za naście razy tyle uważałbym. 

Edytowane przez Misio38

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, przemak napisał:

Słuchałeś tych monitorów? Bo ja tak.

Słuchałem dużo aktywnych z tak podbitym basem i wszystkie miały tą samą przypadłość - nie trzymały tej fenomenalnie płaskiej charki nawet do średnich poziomów głośności. 

Myślisz że te twoje łamią prawa fizyki? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
33 minuty temu, Piotrek111 napisał:

wszystkie miały tą samą przypadłość - nie trzymały tej fenomenalnie płaskiej charki nawet do średnich poziomów głośności. 

Co ma plaska charakterystyka wspolnego z poziomem glosnosci?

Na jakie prawo fizyki sie tutaj powolujesz?

Edytowane przez xajas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W systemach aktywnych bas jest prawie zawsze podbity przez korektor. 

Dalej to już musisz sam poszukać co to znaczy dla maksymalnych spl. 

Edytowane przez Piotrek111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Piotrek111 napisał:

W systemach aktywnych bas jest prawie zawsze podbity przez korektor. 

Nie zawsze a jak już tak jest to z reguły jest to korekta na poziomie ca. 3-6 dB, np. małe Meridiany M2 (2xB110 + T52) miały korektę dołu w zwrotnicy o wielkości +6 dB dla 35 Hz. Grały naprawdę świetnie. W systemach pasywnych też często bas jest podbity w dolnych zakresach. Pasywnego systemu OB nie dałoby się zrobić w rozsądnych gabarytach z dobrym zejściem w dół bez takiego działania, np. Jamo stosuje na dole w swoich OB dwa duże głośniki/jedną kolumnę o skuteczności ponad 100 dB/W/m każdy a wypadkowa skuteczność ich kolumn to ca. 85 dB/W/m, orientacyjnie bo dokładnej wartości nie chce mi się szukać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Piotrek111 napisał:

W systemach aktywnych bas jest prawie zawsze podbity przez korektor. 

Dalej to już musisz sam poszukać co to znaczy dla maksymalnych spl. 

To prawda, ale to nie ma wiele wspolnego z poprzednia wypowiedzia. Czy mowa byla o maksymalnych  SPL czy "do srednich poziomow"? Profesjonalne glosniki sa strojone i mierzone przy 80dB, a to nie malo, to wiecej niz "sredni poziom" :-) 

Edytowane przez xajas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Piotrek111 napisał:

W systemach aktywnych bas jest prawie zawsze podbity przez korektor. 

Dalej to już musisz sam poszukać co to znaczy dla maksymalnych spl.  

Myślę, że to nie ma aż tak dużego znaczenia, jeśli przetwornik daje radę i nie powoduje to sporych zniekształceń dźwięku dla wysokiego SPL, choć to wysokie to też pojęcie względne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Piotrek111 napisał:

Słuchałem dużo aktywnych z tak podbitym basem i wszystkie miały tą samą przypadłość - nie trzymały tej fenomenalnie płaskiej charki nawet do średnich poziomów głośności. 

Myślisz że te twoje łamią prawa fizyki? 

Taaaa... Zacznijmy od początku:

W dniu 8.03.2019 o 10:59, przemak napisał:

nowoczesne monitory aktywne o dużej mocy są mocno korygowane i bez problemu przy domowym SPL odtwarzają szersze pasmo niż dwunastocalowe tannoye czy inne jbl. Zniekształcenia w tym dole mogą być nawet mniejsze, niż w klasycznych konstrukcjach,

Mamy tu trzy parametry - pasmo, SPL i zniekształcenia. Wszystkie trzy są łatwo i bezwzględnie mierzalne. Dyskusja o tym jak te parametry "słychać" jest ciekawa, ale niezbyt na temat, ponieważ łatwo można to zweryfikować pomiarem. Nie napisałeś, jakich to aktywnych monitorów słuchałeś, a są one bardzo różne, generalnie słabe. Jeżeli piszemy o zniekształceniach i SPL, to odczucia mnie nie interesują, bo są niewiarygodne i mylące. Każda taka opinia powinna przynajmniej zawierać SPL podczas odsłuchu, że było za cicho albo za mało dołu. Bez tego to jest "mi się zdaje". Większość producentów nie podaje max SPL, te monitory, o których tu piszemy, mają odpowiednio aeony 108 a opale 111, co się zgadza, bo opale mają dwa razy większą moc. Jest to sporo więcej, niż standardowe małe monitory ze scalakiem w dole w roli głównej, stąd w przypadku aeonów podbicie basu przy normalnych domowych a nawet studyjnych głośnościach nie przeszkadza. Słuchanie w bloku z głośnością w pozycji odsłuchowej 100dBA to tylko w sylwestra. Miłośnicy altusów mogą być zawiedzeni, bo wydaje się, że jest ciszej i mniej dołu, trudno, im dziękujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, przemak napisał:

a opale 111, co się zgadza, bo opale mają dwa razy większą moc

Tak tylko to jest podane od 80Hz, a te wspomniane 35Hz już nie 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, malikali napisał:

Tak tylko to jest podane od 80Hz, a te wspomniane 35Hz już nie 🙂

Oczywiście. Od tego trzeba odjąć te 9dB mniej więcej podbicia dołu. Dlatego pisałem o 100dBA. Wpierdzielanie się pod koniec dyskusji między wódkę a zakąskę z zarzutem, że "głośno nie posłuchasz" jednak słabe jest 😉 

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście. Od tego trzeba odjąć te 9dB mniej więcej podbicia dołu. Dlatego pisałem o 100dBA.

Jeśli produkują tą setkę od 35Hz to myślę że nie jest źle wiadomo, że będą ograniczone względem większego przetwornika Xmax, ale to i tak dobry wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, malikali napisał:

Jeśli produkują tą setkę od 35Hz to myślę że nie jest źle wiadomo, że będą ograniczone względem większego przetwornika Xmax, ale to i tak dobry wynik.

Jak ktoś chce udowadniać, że siedmio-ośmiocalowy głośnik nie da dobrego dźwięku przy 100dBA, to spoko, tylko po co? Ktoś tu się przy tym upiera? 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, przemak napisał:

Jak ktoś chce udowadniać, że siedmio-ośmiocalowy głośnik nie da dobrego dźwięku przy 100dBA, to spoko, tylko po co?

co by zauwazyć ,że pasma od 35hz z głosnością 100db nie da sie słuchac z tych monitorków?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, slawek.xm napisał:

co by zauwazyć ,że pasma od 35hz z głosnością 100db nie da sie słuchac z tych monitorków?:)

A kto pisał, że się da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Piotrek111 napisał:

W systemach aktywnych bas jest prawie zawsze podbity przez korektor

Nie bardzo rozumiem. Jeśli w aktywnych monitorach studyjnych występuje taki korektor, to jest on okrojony do kosmetycznych zmian dB, ale zawsze można go ustawić na "zero".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, soundchaser napisał:

Nie bardzo rozumiem. Jeśli w aktywnych monitorach studyjnych występuje taki korektor, to jest on okrojony do kosmetycznych zmian dB, ale zawsze można go ustawić na "zero".

W aeonach można, ale w twoich chyba nie można tego wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, przemak napisał:

W aeonach można, ale w twoich chyba nie można tego wyłączyć.

No jak nie, jak tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, soundchaser napisał:

No jak nie, jak tak?

No nie, są dostępne tylko korektory w minimalnym zakresie jak w większości plus ten środek, aktywnej korekcji dołu nie można wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiast gównianej pierdziawki w 15 litrach i popieprzonych korekcji rozwlających odpowiedź impulsową i definicję basu zróbcie sobie woofer 30cm albo wiecej w 100l obudowie a wasze monitorki wykastrujcie z basu na min 100hz i posłuchajcie 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

No nie, są dostępne tylko korektory w minimalnym zakresie jak w większości plus ten środek, aktywnej korekcji dołu nie można wyłączyć.

Ten środek to zero. Rozumiem, że to nie wystarczy i działa w monitorach jakiś inny, bliżej mi nieznany korektor, którego nie da się wyłączyć, ale za to powoduje jakąś mi też nieznaną degradację brzmienia?
O czym Wy tu dyskutujecie, bo ja przecież laik jestem. 😉

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, soundchaser napisał:

Rozumiem, że to nie wystarczy i działa w monitorach jakiś inny, bliżej mi nieznany korektor, którego nie da się wyłączyć, ale za to powoduje jakąś mi też nieznaną degradację brzmienia?

Tak.

2 minuty temu, soundchaser napisał:

Ten środek to zero

Chodzi mi o ten regulator osłabiania dolnego środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

Tak.

A jak zmienia się brzmienie po wyłączeniu tego korektora w aktywnych monitorach studyjnych i jak to się ma do koloryzujących monitorów i kolumn pasywnych, które przecież też mają w sobie podobny korektor, tylko bardziej zmieniający dźwięk "wzorcowy"?


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, soundchaser napisał:

A jak zmienia się brzmienie po wyłączeniu tego korektora w aktywnych monitorach studyjnych

Ja gram bez tego podbicia, bo jak pisałem mi się to nie podoba, w aeonach, koaxach ani w klasikach. Nie potrzebuję tego dołu w małych paczkach. Na ucho to w brzmieniu zmienia się bas, w pomiarach też bas, ale i opóźnienie grupowe 😉 APS daje wyłączniki, dynausio w serii LYD też, z kolei Gibson chyba nie, inni nie pamiętam.

4 minuty temu, soundchaser napisał:

jak to się ma do koloryzujących monitorów i kolumn pasywnych, które przecież też mają w sobie podobny korektor, tylko bardziej zmieniający dźwięk "wzorcowy"?

Pasywne kolumny nie mogą mieć filtra podbijającego o 9dB jakąkolwiek częstotliwość - chyba, żeby osłabiały całą resztę o te 9dB 😉

  • Dziękuję 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz, a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.