Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  282 członków

YB Audio Klub
IGNORED

Klub miłośników YB Audio


Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, slawek.xm napisał:

niech i tak będzie

ale chętnie polecałbym czasem jakieś konstrukcje tym , którzy mnie o to pytają

tylko muszę mieć wiarygodne dla mnie opinie

a nie wszystkie takie są

sam natomiast nie mogę usłyszeć wszystkich systemów świata

więc polegam na tych którym ufam znam ich osłuchanie i systemy których na co dzień używają

Dziękuję za zaufanie 👍 

Ja jednak swoim tylko swoim uszom wierzę .

Pozdrawiam 

Edytowane przez bogus18
11 godzin temu, slawek.xm napisał:

uszom pewnie

Nie wiem czy wyczułem kontekst, ale chyba wiem co masz na myśli. Ja do końca swoim uszom nie wierzę. Czasem pomiar otwiera oczy a nawet i uszy. 😉

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, Leszek B napisał:

Nie wiem czy wyczułem kontekst, ale chyba wiem co masz na myśli. Ja do końca swoim uszom nie wierzę. Czasem pomiar otwiera oczy a nawet i uszy. 😉

Andrzej Kisiel powtarza , że lubi gdy pomiar odzwierciedla to co słyszy

a jednak czasem on też słyszy co innego niż na pomiarze... np pisał o tym w recenzji osiemsetek B@W 🙂

27 minut temu, slawek.xm napisał:

Andrzej Kisiel powtarza , że lubi gdy pomiar odzwierciedla to co słyszy

a jednak czasem on też słyszy co innego niż na pomiarze... np pisał o tym w recenzji osiemsetek B@W 🙂

Kisiel przerzucił tyle klocków, że pownie nie jedno słyszał, widział i... pomierzył. Jam jest amator i nie mam takiego doświadczenia. Na takie stwierdzenia sobie nie pozwolę. 🙂

Kisiel przerzucił tyle klocków, że pownie nie jedno słyszał, widział i... pomierzył. Jam jest amator i nie mam takiego doświadczenia. Na takie stwierdzenia sobie nie pozwolę.
Ja tam wolę jednak usłyszeć niż pomierzyć.
Konieczność to pomiar pomieszczenia i dostosowania go do systemu. Odwrotnie jest trudno lub nawet niemożliwe dla dobrych wyników. Ale to tylko moja opinia amatora z dość dobrymi wynikami
Oczywiście wyczynowcy się nie zgodzą ale ja nie jestem wyczynowcem
W dniu 17.11.2022 o 19:03, mirfak napisał:

Czyje są nowe M2 Graphene? Przyznać się 🙂

Kolegi spod Poznania

W dniu 17.11.2022 o 20:56, LOBO_M napisał:

Małe ale na wypasie, wkład materiałowy jak i wizualnie

Na żywo pierwsze wrażenie takie że są malutkie i jak to może grać? 

Byłem widzialem slyszalem i generalnie są świetne, gdy trzeba mają dość niskich, a dają klarowny i dźwięczny obraz muzyczny. Jest naprawdę świetnie, lepsze od M1, napewno też lepsze od poprzednich 3-droznych kolumn wlasciciela. Oczywiście należy wziasc poprawkę na to że gra jeszcze pomieszczenie, a graja w pomieszczeniu okolo 25m² czy coś koło tego. Teoretycznie są ciut za małe, w praktyce NIE SĄ 😉

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

8 godzin temu, slawek.xm napisał:

Andrzej Kisiel powtarza , że lubi gdy pomiar odzwierciedla to co słyszy

tez tak mysle

5 godzin temu, piorasz napisał:

Ja tam wolę jednak usłyszeć niż pomierzyć.
Konieczność to pomiar pomieszczenia i dostosowania go do systemu. Odwrotnie jest trudno lub nawet niemożliwe dla dobrych wyników. Ale to tylko moja opinia amatora z dość dobrymi wynikami

Ogólnie czasami nam się wydaje że jest dobrze bez pomiarów umikiem itp. Ale po zrobieniu pomiaru i zabawie z dostosowaniem ustawienia kolumn w pomieszczeniu, dochodzi się do wniosku iż czegoś jednak nie słyszeliśmy. A teraz po korektach jest jednak lepiej. 

Edytowane przez Mikelas76

transport streaming -Auralic Aries S1 ; transport cd - Pioneer PD 30AE mod; dac - Denafrips Pontus 2; wzmacniacz - Shanling A3.2 mk2; kolumny - YB Nord S25; listwa - Lector Edison 230; interkonekty cyfrowe - Chord Clearway i2s, QED Reference Digital Audio 40, QED Reference Optical Quartz, Srebrny diy usb; interkonekt analogowy - PAD Neptune XLR; kable zasilajace - Oyaide tunami, Oyaide black mamba, Furutech alpha 3, Yarbo 1100, Neotech Nep 3002, Belden; zasilacze - Auralic PSU S1, Nostromo, PD Creative, Ifi ipowerX.

22 godziny temu, slawek.xm napisał:

Andrzej Kisiel powtarza , że lubi gdy pomiar odzwierciedla to co słyszy

Co to za brednie !!!

Ciekawe jak Pan Kisiel mierzy barwę instrumentów, mikrodynamikę dźwięku, przestrzennośc, precyzję lokalizacji, kontury dźwięku, jakość góry, basu, środka ?  Jak mierzy czy bas jest twardy czy miękki a wysokie przejrzyste i rozdzielcze ? Albo jak mierzy jakość prezentacji wokali ?? Nie mówiąc już o pomiarze czystej przyjemności z odsluchu.

Co za bzdury !!!

Tak se Pan Kisiel slyszy to co mierzy ze nie da sie czytac tych testów. Nie wspominając o  braku informacji w jakich warunkach testuje, na jakim systemie i jakich płyt słucha.  Jakby się czytało test mikrofalówki a nie sprzetu audio służącego do sluchania muzyki czyli przeżywania emocji.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Godzinę temu, babatular napisał:

Co to za brednie !!!

Ciekawe jak Pan Kisiel mierzy barwę instrumentów, mikrodynamikę dźwięku, przestrzennośc, precyzję lokalizacji, kontury dźwięku, jakość góry, basu, środka ?  Jak mierzy czy bas jest twardy czy miękki a wysokie przejrzyste i rozdzielcze ? Albo jak mierzy jakość prezentacji wokali ?? Nie mówiąc już o pomiarze czystej przyjemności z odsluchu.

Co za bzdury !!!

Tak se Pan Kisiel slyszy to co mierzy ze nie da sie czytac tych testów. Nie wspominając o  braku informacji w jakich warunkach testuje, na jakim systemie i jakich płyt słucha.  Jakby się czytało test mikrofalówki a nie sprzetu audio służącego do sluchania muzyki czyli przeżywania emocji.

Lepiej żebyś trochę mniej przeżywał 🙂

obiektywnie o audio

niekoniecznie
pod warunkiem , że ma się wiedzę jak te pomiary interpretować
 
Są tacy, którzy ciągle coś mierzą ale są i tacy co raz pomierzyli i teraz tylko słuchają muzyki. Jasne, że można bez końca manipulować w zwrotnicach i ślinić się do świeżo wymienionego kondensatora czy cewki ale to nie ma nic wspólnego ani z tą zakładką ani też z przyjemności słuchania samej muzyki.
Zakładam, że w tej zakładce każdy zrobił świadomy zakup w postaci kolumn pasujących pod własne preferencje.

I tu trzeba jasno uświadomić obecnych i przyszłych właścicieli jakichkolwiek kolumn.
Jeśli okazało się jednak, że kolumny te w swoim domu jednak nie grają tak jak oczekiwaliśmy to nie liczcie, że przyjedzie taki Sławek czy Kisiel i wszystko wam poprawią. W większości pokojów do audio współdzielonych z pokojem dziennym za dużo nie da się zrobić bez odpowiedniej adaptacji! Grzebanie w zwrotnicach czy innych elementach systemu, żonglerka kablami, lampami itd to chwilowa "poprawa", która prędzej czy później i tak okaże się niedostateczna. Gdy w końcu po tych zabiegach zdecydujemy się na pomiary i porządną adaptację pokoju to się może okazać, że wszystkie dotąd wydane złotówki na "poprawiacze" są utopione w otchłań.

Także Sławku pomiary tak ale tam gdzie trzeba. Lutownica u nieświadomego Kowalskiego jest samym złem, czego nie popieram.
Zakładam, że Ty masz wiedzę i doświadczenie ale jak kulą w ścianę w tej zakładce. Z całym szacunkiem lutuj u siebie w domu.
3 godziny temu, babatular napisał:

Co to za brednie !!!

Ciekawe jak Pan Kisiel mierzy barwę instrumentów, mikrodynamikę dźwięku, przestrzennośc, precyzję lokalizacji, kontury dźwięku, jakość góry, basu, środka ?  Jak mierzy czy bas jest twardy czy miękki a wysokie przejrzyste i rozdzielcze ? Albo jak mierzy jakość prezentacji wokali ?? Nie mówiąc już o pomiarze czystej przyjemności z odsluchu.

Co za bzdury !!!

Tak se Pan Kisiel slyszy to co mierzy ze nie da sie czytac tych testów. Nie wspominając o  braku informacji w jakich warunkach testuje, na jakim systemie i jakich płyt słucha.  Jakby się czytało test mikrofalówki a nie sprzetu audio służącego do sluchania muzyki czyli przeżywania emocji.

Edytowane 2 godziny temu przez babatular

Nie potrzebnie tak się podniecasz. Już dawno zauważyłem ze gdzie dwóch audiofilów, tam trzy albo cztery opinie. 
W takim wypadku pomiary są jedynym sposobem na w miarę obiektywną ocenę danego składnika systemu, a już na pewno wartościowym dodatkiem do testu odsłuchowego.

Już nie będę dodawał, że za odbór tak zwanej barwy, odpowiadają zniekształcenia wprowadzane przez urządzenia, które nijak się mają do tego, co znajduje się na nośniku na którym zapisana jest muzyka.
I jak tu obiektywnie "wysłyszeć" walory barwowe danego klocka? 

Nie bez znaczenie będzie też aspekt psychologiczny. Kwieciste opisy brzmienia, wywołują rumieńce na czytelnikach rezenzji, sprzyjają wybujałej wyobraźni słuchowej audiofila.

Temat rzeka. Wiele razy był poruszany i nie chcę go rozwijać. W każdym razie, ja nie zgadzam się z opinią, jakoby pomiary to bzdury czy brednie. 
Pomiary to jedyna możliwa całkowicie obiektywna metoda oceny urządzenia elektrycznego czy elektroakustycznego, będąca ważnym dodatkiem do wrażeń odsłuchowych.
Bez pomiarów nasze hobby byłoby bardziej zagmatwane niż jest obecnie. 🙂

Edytowane przez Leszek B
Godzinę temu, Leszek B napisał:

zniekształcenia wprowadzane przez urządzenia, które nijak się mają do tego, co znajduje się na nośniku na którym zapisana jest muzyka.
I jak tu obiektywnie "wysłyszeć" walory barwowe danego klocka? 

Bardzo prosto. Zatrudnij sobie muzyka, niech ci zagra na gitarze i zaśpiewa w twoim pokoju. Nagraj to profesjonalnym sprzętem a potem odtwórz na swoim systemie i porównaj co z tego wyszło 😉 

Edytowane przez rafa
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
Godzinę temu, rafa napisał:

Bardzo prosto. Zatrudnij sobie muzyka, niech ci zagra na gitarze i zaśpiewa w twoim pokoju. Nagraj to profesjonalnym sprzętem a potem odtwórz na swoim systemie i porównaj co z tego wyszło 😉 

Skoro to dla Ciebie takie proste, to super. Gratuluję posiadania własnego studia nagraniowego. 🙂

Mimo wszystko ?

ZA i przeciw  mierzenia ?

Wszyskie klocki audio mają określone parametry ? np. Moc .pasmo przenoszenia. znieksztalcenia itp. itd. i i i...

Wiele innych parametrów  ? No i co ? Przecież to My ten A nie inny wzmacniacz (odtwarzacz CD , kolumny czy inny element toru audio)  kupujemy .

Czemu bo bo bo ?

Nam pasuje i podoba się i wiele innych ale. 

Pomiary , parametry decydują bo to ważne. 

Ale jak wyżej mimo wszystko jak dla mnie to ma MUSi mi się podobać 

Ja tego na co Dzień słucham i ..

Nie słucham wykresów lininiowosci  pasma prznoszenia iii?

Tylko muzyki .

Może mam takie krzywe uszy ?  Może  takie warunki ? Gdzie słucham?  A może tak lubię. 

 A może jest inne "morze "

Ja swoim uszom wierzę. 😉

Pomiary i wrażenia odsłuchowe są ze sobą bardzo mocno skorelowane. Tylko laik będzie odrzucać jedno z nich skupiając się na drugim. 
To co ostatecznie słyszymy w ogromnym stopniu wynika z parametrów technicznych sprzętu i tego jak wyglądają charakterystyki pomiarowe. Od kilkudziesięciu lat są prowadzone na ten temat badania. Np firma Harman od bodajże lat 70tych prowadziła prace mające ustalić które z parametrów kolumny głośnikowej mają wpływ na subiektywne postrzeganie ich przez słuchaczy. Przez laboratorium przewinęły się setki słuchaczy którzy mieli wyrazić opinię co im bardziej a co mniej odpowiada. Potem następowała korelacja odpowiedzi z konkretnymi parametrami kolumn jakie postawili do odsłuchu. W ten sposób testowano wyselekcjonowane cechy kolumny na subiektywne postrzeganie ich przez słuchaczy i po wielu latach pracy mieli konkretne wyniki.
Wyniki te były potrzebne do tego aby określić czym należy się kierować przy konstruowaniu kolumny, które z jej mierzalnych parametrów mają najistotniejszy wpływ na brzmienie i odbiór przez słuchaczy. A jak można się domyślić to jest po to aby opisać i usystematyzować sposób konstruowania kolumny. Tak aby każdy konstruktor nie musiał być złotouchym wizjonerem aby mógł zaprojektować poprawnie grający sprzęt. Bo dla ogromnych firm jak Harman takie rzemieślnicze podejście bazujące na tajemnej wiedzy i 40 letniemu doświadczeniu konstruktora jest po prostu nieakceptowalne. Taki człowiek umiera lub odchodzi z firmy i nagle nikt nie potrafi zaprojektować kolumn. Tak być nie może.Wiadomo ostateczny szlif musi nadać ktoś z ogromnym doświadczeniem ale przy obecnym stanie wiedzy 90% efektu może osiągnąć inżynier który nie musi być audiofilem uwrażliwionym na piękno muzyki i słyszącym najmniejsze niuanse w sprzęcie. To może zrobić człowiek który po prostu ma solidne podstawy wiedzy, zna warsztat i ma trochę doświadczenia. 

Dlatego jak ktoś uważa, że "pomiary nie grajo" to jest niestety ignorantem bez bladego pojęcia o tematyce którą porusza. Pomiary niestety grają ale też nie można tematu spłycać do jednej charakterystyki częstotliwościowej. To niestety trochę za mało.
 

 

Edytowane przez Yoshi_80

@Yoshi_80 a ty uważasz siebie za inżyniera czy inżyniera-audiofila?

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
W dniu 27.11.2022 o 12:49, Leszek B napisał:

Nie potrzebnie tak się podniecasz. Już dawno zauważyłem ze gdzie dwóch audiofilów, tam trzy albo cztery opinie. 
W takim wypadku pomiary są jedynym sposobem na w miarę obiektywną ocenę danego składnika systemu, a już na pewno wartościowym dodatkiem do testu odsłuchowego.

Już nie będę dodawał, że za odbór tak zwanej barwy, odpowiadają zniekształcenia wprowadzane przez urządzenia, które nijak się mają do tego, co znajduje się na nośniku na którym zapisana jest muzyka.
I jak tu obiektywnie "wysłyszeć" walory barwowe danego klocka? 

Nie bez znaczenie będzie też aspekt psychologiczny. Kwieciste opisy brzmienia, wywołują rumieńce na czytelnikach rezenzji, sprzyjają wybujałej wyobraźni słuchowej audiofila.

Temat rzeka. Wiele razy był poruszany i nie chcę go rozwijać. W każdym razie, ja nie zgadzam się z opinią, jakoby pomiary to bzdury czy brednie. 
Pomiary to jedyna możliwa całkowicie obiektywna metoda oceny urządzenia elektrycznego czy elektroakustycznego, będąca ważnym dodatkiem do wrażeń odsłuchowych.
Bez pomiarów nasze hobby byłoby bardziej zagmatwane niż jest obecnie. 🙂

Bzdura na bzdurze. Pomiary nie mówią kompletnie nic o jakości brzmienie, NIC.

Yoshi - co to opowiadasz ? Miałem Cię za bardziej doświadczonego zawodnika. Okazuje sie że jesteś w audiofilskim żłobku. 

Jakie paramatry decydują o jakości basu, środka, góry, o barwie i jej różnicowaniu, o głębi i szerokości sceny muzycznej, o rozdzielczości, o konuturach, o precyzji, o precyzji, mikrodynamice czy o tak kochanej przez audiofilów muzykalności.

No pytam jakie ??? Co Ty opowiadasz za bzdury.

Jak na podstawie parametrów okreslic jak bedzie brzmiał CD ???? albo kabel zasilający, albo podstawki antywibracyjne ????

Przykro mi ale nie wiesz o czym piszesz.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

2 godziny temu, babatular napisał:

Jakie paramatry decydują o jakości basu,

Przykład.

Mamy materiał źródłowy, format CD - kontrabas

Jego rejestracja, zapis, to wartość stała, niezmienna. Innymi słowy  coś zostało nagrane i w postaci fizycznej, mamy w ręku płytę CD, którą wrzucamy do odtwarzacza. 

Dalej.

Ten zapis dźwiękowy został zarejestrowany cyfrowo lub analogowo w określonym przedziale Hz i dB, coś jak partytura.

Jeśli będziesz się trzymał tych wartości, to otrzymasz kontrabas w wersji wiernej z całą paletą jego barwy(!) bo to zostało zarejestrowane przez mikrofon/ ny i zapisane.

Jeśli na wykresie będzie górka, to będzie to słychać, bo buczy, a to oznacza, że o wierności możemy już zapomnieć. Jeśli buczy, to mamy barwę w postaci wiernej? 

Jasne, że nie, bo mamy interpretację, kontrabasu i gdy zrobisz tego pomiar i porównasz z oryginałem z zapisu, to zobaczysz ewidentne różnice. 

Buczenie jest efektem specjalnym, zaburza barwę ( wierność) i nie powinno go być. 

Pomiar to wartość wykresowa, która jest wypadkową danego środowiska w którym został dokonany od momentu emisji sygnału tj. przetwornika do urządzenia pomiarowego.

Natomiast, nie jest to wartość, którą słyszysz, bo to co słyszysz podlega jeszcze przynajmniej trzem kryteriom;

- krzywych Fletchera Munsona

- twoich interpretacji w aparacie analizującym - mózgu

- złożoności systemowej w tym możliwości zespołu głośnikowego

2 godziny temu, babatular napisał:

Jakie paramatry decydują o jakości basu, środka, góry,

Jęczy i uwiera na 1.5 kilo Hz, wokale robią się szare, matowe? 

to też widać po górce na wykresie i Hz sąsiednich.

Mocno jęczy? 

j/w i to widać po wartości dB. 

Ciał mordka 😉

 

wyraził to najprościej jak potrafił Maciek, cienias z wiochy.

inżynier dźwięku lub techniczni tu obecni niech mnie poprawią.

Edytowane przez piano
9 godzin temu, babatular napisał:

Jakie paramatry decydują o jakości basu, środka, góry, o barwie i jej różnicowaniu, o głębi i szerokości sceny muzycznej, o rozdzielczości, o konuturach, o precyzji, o precyzji, mikrodynamice czy o tak kochanej przez audiofilów muzykalności.

Jakbym czytał dialog między szamanem a lekarzem...

Parametry które wymieniłeś poza kochaną muzykalnością, widać na wykresach. Trzeba wiedzieć na co patrzeć. A muzykalnosc to już takie mocno subiektywne wrażenie, które jednak zależy mocno od pozostałych wymienionych.  Jakbyś coś sam spróbował pomierzyć i postroić, to odkrylbyś że jednak jest bardzo silna korelacja między wynikami pomiarów a wrażeniami słuchowymi. Czytając twoje wypowiedzi widać że inaczej się nie dasz przekonać. Więc zachęcam do przełamania stereotypu audiofila-fundamentalisty. 

@babatular jakie jest twoje wykształcenie? 

Przetworniki, cewki, kondensatory, zwrotnice, wielkość skrzyni itd. Dobierane, tworzone, projektowane są na podstawie wyliczeń, to potem przekłada się na ich cechy elektryczne, a to na fale dźwiękowe. W skrócie, to wszystko to jest akustyka, inżyniera dźwięku. To wszystko ma przełożenie i parcie w wykresach jak każda inna dziedzina techniczna, a taka jest dźwięk, nie humanistyczna, nie plastyczna.

Rozmowa z Tobą jest trudna bo Ty chyba nie rozumiesz zjawisk związanych z dźwiękiem, z jego powstawaniem. Mam wrażenie że dla Ciebie na głębię dźwięków większe znaczenie ma głęboki trzywarstwowy kolor membrany a nie ceny materiału (sztywność, waga itd) z jakiego jest zrobiony.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.