Skocz do zawartości
IGNORED

cechy dobrego sprzętu audio


Rekomendowane odpowiedzi

W sumie jeśli komuś zależy na wierności przekazu, brzmieniu takim jakie założył sobie twórca wraz z realizatorami w studiu to powinien mieć dokładnie taki sprzęt na jakim w studiu to było słuchane w trakcie realizacji danej płyty.

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

Niemal niewykonalne, bo zakup choćby liniowych monitorów to trudna sprawa,

a poza tym mało jest pewnie wśród nas kolegów, którzy lubią takie brzmienie.

Metalowe kopułki, podbity bas, braki w średnicy to nasz "chleb powszedni"

Nic nie poradzimy, że wielu uważa to za szczyt neutralności i dali by się za to

powiesić, choć to tylko przyzwyczajenie albo poważne ubytki ...

Dobry sprzęt - ale nie tylko nie dla każdego, ale dla niewielu i to by było na tyle ? 

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

12 godzin temu, sir.jax napisał:

akustykę pomijam-wszak nie o tym jest temat.

Akustykę można pominąć jedynie w przypadku dyskusji o sprzęcie, który kończy się słuchawkami.

W przypadku tego wątku, należałoby już na początku podać założenie, że pokój jest przygotowany, akustyka jest ok, i nie podlega dyskusji.

40 minut temu, porlick napisał:

W przypadku tego wątku, należałoby już na początku podać założenie, że pokój jest przygotowany, akustyka jest ok, i nie podlega dyskusji.

Oczywiście,  ale mój wpis był w odniesieniu do zarzutu kolegi Moontan.

19 godzin temu, Moontan napisał:

Prosze pisac na temat .Akustyka to nie sprzet czy to jest jasne ....?????

Nie zdziwilbym sie ba .....czemu jeszcze w audio nikt nie zajmuje sie jakoscia powietrza w pokojach :)))))

 

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Uważaj, żebyś nie wykrakał...?

Zaraz Audio Harmonix kupi partię oczyszczaczy powietrza od Philipsa (takich za tysiaka z ogonkiem), ozdobi po swojemu obudowy, dopisze bajeczkę, podsmaruje recenzję w audioświerszczyku i pojdą po 12 000 za sztukę!

(Sorry za offtop?)

To właściwie byłoby nt wpisu Moontan'a.

"Dobry" sprzęt to taki, który jest uniwersalny. Który zagra każda muzykę przynajmniej bardzo dobrze.

Przykład jednej takiej cechy, która składa się na uniwersalność: wzmacniacz powinien być tak dobrany/skonstruowany, żeby perfekcyjnie wysterowac kolumny z jakimi gra. 

Wieza STEREO Technics :)

7 godzin temu, rafal735r napisał:

Cechy dobrego sprzętu są takie, że na dobrym materiale pokaże dużo, a na słabym, przejdzie równie gładko. 

Ja bym jeszcze uprościł:

Dobry sprzęt jest w stanie odtworzyć dźwięk taki, jaki był nagrany. Nic nadto.

Gość

(Konto usunięte)
7 godzin temu, porlick napisał:

Ja bym jeszcze uprościł:

Dobry sprzęt jest w stanie odtworzyć dźwięk taki, jaki był nagrany. Nic nadto.

taki sprzęt nie jest dobry tylko nudny ?

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 19.07.2019 o 09:13, Meloman napisał:

1. cecha obiektywna - energetyka przekazu czyli materializowanie się dźwięku.

interesujące

trza poszperać w książkach Osho, ewentualnie Sai Baby.

49 minut temu, slawek.xm napisał:

taki sprzęt nie jest dobry tylko nudny ?

To właśnie idea high fidelity, czyli wysokiej wierności. Każde odstępstwo od oryginału może być traktowane jako zniekształcenie.

Inna sprawa, gdy słuchacz chce dopasować brzmienie do swojego gustu, czy wyobrażenia, ale w wyzerowanym torze, czy wlaczonym source direct, dźwięk powinien maksymalnie dążyć do tego, co zostało zapisane.

34 minuty temu, porlick napisał:

To właśnie idea high fidelity, czyli wysokiej wierności. Każde odstępstwo od oryginału może być traktowane jako zniekształcenie.

Inna sprawa, gdy słuchacz chce dopasować brzmienie do swojego gustu, czy wyobrażenia, ale w wyzerowanym torze, czy wlaczonym source direct, dźwięk powinien maksymalnie dążyć do tego, co zostało zapisane.

Co zostało zapisane ? A obróbka pozostawia w 100% aure, pogłosy pomieszczenia, separacje, plany itd. ? Co z naturalną dynamiką która dla sprzętu może byc na granicy przesteru ?
Właśnie moj gust pragnie wyciągniecie maksymalnie naturalności, niech mój sprzęt narzuca a pomieszczenie podbija i odbija, aby tylko zbudowało zbliżenie sie to wyobrażenia realu

Pytam bo jestem amatorem, przy ilu jest cięta dynamika w nagraniu, +12db?

Edytowane przez .:Gerard:.
Gość

(Konto usunięte)
49 minut temu, porlick napisał:

To właśnie idea high fidelity, czyli wysokiej wierności. Każde odstępstwo od oryginału może być traktowane jako zniekształcenie.

oryginału czego ?

33 minuty temu, kazik-t napisał:

oryginału czego ?

Nagrania.

Z niezniekształconym brzmieniem, czyli bez "narzutu" pochodzącego ze sprzętu odtwarzającego.

48 minut temu, .:Gerard:. napisał:

CCo zostało zapisane ? A obróbka pozostawia w 100% aure, pogłosypomieszczenia,separacje, plany itd. ? Co z naturalną dynamiką która dla sprzętu może byc na granicy przesteru ?

Odtwarzasz naturę? Jeszcze tego nie wymyślono- zawsze na wejściu masz jakieś nagranie, ktore trzeba odtworzyć. Nawet dla dzisiejszej techniki zbliżenie się do natury nie jest możliwe, ale trzeba dążyć do jak najwierniejszego oddania choć tego, co nagrane.

Edytowane przez porlick
2 godziny temu, slawek.xm napisał:

taki sprzęt nie jest dobry tylko nudny ?

Przeciwnie. Bardzo zroznicowany tak jak każdy realizator czy artysta. 

?👈

Panowie z odsłuchu sprzętu audio musi być "fun" rozpatrywany globalnie... Musimy czuć przyjemność...

Jest za dużo zmiennych a nawet za dużo samego sprzętu by definiować elementarne cechy i założenia. Nie ma sposobu, recepty na wysokiej klasy HiFi. Bo hi end nie istnieje... Jedynie super drogie HiFi to hi end:)

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Gość

(Konto usunięte)
20 minut temu, porlick napisał:

Nagrania.

Z niezniekształconym brzmieniem, czyli bez "narzutu" pochodzącego ze sprzętu odtwarzającego.

Nie wiem co kieruje takimi myślami ale mogę zaryzykować że są niekompatybilne z rzeczywistością.

Z tego co piszesz wynika, że muzyka nagrana na sprzęcie studyjnym jest oryginałem. Gdy takie nagranie odtworzone zostanie na innym sprzęcie studyjnym, nagrywającym w innym studiu...będzie nieoryginalne, zniekształcone ?

Łatwiej jest odebrać poród niż dojść do ładu z takimi oryginalnymi "faktami".

Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, slaaawek napisał:

Panowie z odsłuchu sprzętu audio musi być "fun" rozpatrywany globalnie... Musimy czuć przyjemność...

Jest za dużo zmiennych a nawet za dużo samego sprzętu by definiować elementarne cechy i założenia. Nie ma sposobu, recepty na wysokiej klasy HiFi. Bo hi end nie istnieje... Jedynie super drogie HiFi to hi end:)

Przyjemnosc  to zbyt malo .....a dla tych co dyskutuja a nie maja sprzetu ....wcale lub sluchaja niby muzyki  amplitunera albo czegos rownie bez sensu jest rada 

To  sprzet tzw unikalny ....tu podam przyklad nie rujnujacy budzetu ale dajcy niebywaly fun 

 

https://www.ebay.co.uk/itm/NVA-AP50-Integrated-Amplifier/192963647634?epid=110911892&hash=item2ced879892:g:kD4AAOSws0ldE-Ec

8 minut temu, porlick napisał:

Odtwarzasz naturę? Jeszcze tego nie wymyślono- zawsze na wejściu masz jakieś nagranie, ktore trzeba odtworzyć.

Nie, nie chodzi o naturę tylko naturalność wybrzmień, a za to jest system odpowiedzialny
przemak pisał o trikach w miksie, systemy m/w potęgują efekt
 

W dniu 19.07.2019 o 09:13, Meloman napisał:

2. cecha subiektywna - neutralność brzmienia (co jak pisałem dla każdego może oznaczać coś innego). Neutralność to w jakiś sposób równowaga tonalna.

Wierność/neutralność/przezroczystość to cecha jak najbardziej obiektywna i mierzalna. Czyli równe pasmo, niskie THD, dobra char impulsowa/wodospadowa, niski i równomierny group delay i oczywiście szerokie pasmo.

5 godzin temu, slawek.xm napisał:

taki sprzęt nie jest dobry tylko nudny ?

... no to "fajnych" nagrań słuchasz :]

Edytowane przez Kyle
W dniu 19.07.2019 o 16:38, Uchatek napisał:

Kazdy gitarzysta ustawia sobie piec tak jak lubi najbardziej i Ty powinienes uslyszec na slrzecie mniejwiecej to samo. Tak samo jak wokal czy fortepian. A jak to wyjdzie w nagraniu zalezy od mikrofonu, jego ustawienia i realizatora.

Z takim podejściem to miks byłby niesłuchalny. Na poziomie miksu wycina się z instrumentów niektóre składowe dźwięku (np. żeby zrobić miejsce dla gitary basowej), potem wchodzi VST - EQ, czasami potrzebna jest kompresja, normalizacja, efekty. Dobry miks to takie żonglowanie brzmieniem instrumentów, żeby razem tworzyły harmonijną całość. Ale z tym co faktycznie jest ustawione na np. piecu to może nie mieć wiele wspólnego. Uprzedzę zarzuty o niekompetencję - sporo się bawiłem w nagrywanie.

12 hours ago, Funnykris said:

Z takim podejściem to miks byłby niesłuchalny. Na poziomie miksu wycina się z instrumentów niektóre składowe dźwięku (np. żeby zrobić miejsce dla gitary basowej), potem wchodzi VST - EQ, czasami potrzebna jest kompresja, normalizacja, efekty. Dobry miks to takie żonglowanie brzmieniem instrumentów, żeby razem tworzyły harmonijną całość. Ale z tym co faktycznie jest ustawione na np. piecu to może nie mieć wiele wspólnego. Uprzedzę zarzuty o niekompetencję - sporo się bawiłem w nagrywanie.

To jak to gra na koncercie? Przeciez tam niczego nikt nie wycina.

A ja powiem co nie jest wyznacznikiem dobrego sprzętu.
Na pewno nie jest to cena.

Zdarzyło mi się słyszeć dużo tańsze kolumny, które potrafiły zagrać dużo lepiej od nawet 2-3x droższych.

42 minutes ago, hey said:

A ja powiem co nie jest wyznacznikiem dobrego sprzętu.
Na pewno nie jest to cena.

Zdarzyło mi się słyszeć dużo tańsze kolumny, które potrafiły zagrać dużo lepiej od nawet 2-3x droższych.

Moze graly z lepiej dobranym wzmakiem, moze plyta byla lepiej zrobiona, moze akustyka pomieszczenia byla lepsza. Wiele czynnikow ma wplyw na to jak odbieramy dzwiek.

Naturalne brzmienie.. hehe..

zobaczcie ile jest kombinacji.. tych brzmień samej perkusji

 ..to jakie ma być.. jakie słyszycie..

..własne..

 

..?

Lubię słuchać.. oglądać.. czytać.. ?

W dniu 22.07.2019 o 07:36, Uchatek napisał:

To jak to gra na koncercie? Przeciez tam niczego nikt nie wycina.

Koncert to całkiem inna sytuacja. Przy małych koncertach generalnie nikt się nie skupia na balansie, scenie stereo itd. Na dużych koncertach masz przecież akustyka który pilnuje dźwięku z głośników.

  • 9 miesięcy później...

Hejka, 

"wyguglowałem" Wasz wątek i chciałbym sie podzielić  - wydaje się uprawnionymi - obserwacjami. 

Od roku kompletuję w pomieszczeniu 37m2 sprzęcik. Najpierw stare B&W  zastąpiły  nowsze  potem wysłużonego Denona  zastąpił (odsłuchiwany wczesniej) Hegel, potem grube mediamarktowe kabelki zastąpiły rasowe banany  i przez kilka miesiecy był Tidal jako źródło. Potem doszło wyciszenie ścian -  cieżkie, pofałdowane  zasłony na karniszach od sufitu do podłogi którymi objechałem 3 ściany ściany i oddzielenie od aneksu kuchennego. Na podłodze wykładzina na suficie płyty MDF z listwami led jako oswietlenie. 

Ostatnio doszedł  Transport CD na rasowych,  listwa sieciowa i wrócił z piwnicy składzik przykurzonych CD. 

Kawałki i wykonawców na których nigdy nie zwróciłbym uwagi nagle rozklejają wyobraźnię (Sara K., Chris Jones, Marina Herzog, Ricardo Villalobos, Hok-man Yim, Keith Jarret, wspomniana już Aisa Naam, czy egzotyczne Uakti). Dzwięk który sie wysącza ma smak, kolor i zapach! Powietrze w pokoju niczym galaretka krystalizuje w takt uderzeń basu i pozostaje w magicznej wibracji, po czym umyka pod piskiem pala na strunie. Buduje się sceneria, przejrzystość, świadomość przestrzeni której doznanie można porównać jedynie z innego rodzaju zapisanymi w instynkcie przetrwania gatunku. 

Powiem krótko: WSZYSTKO o czym piszecie ma znaczenie. Sprzęt, kable, zasilanie, akustyka, wielkość i kształt pomieszczenia.. I dodałbym jeszcze ogromną rolę  nagrania  z którego się korzysta.

Niestety taka jest recepta i obawiam sie ze nie ma na nią skróconych rozwiązań. Sprzęt Gryphona na Narodowym  jesienią 2019 (kto był to wie, widział i słyszał)  za 3 banki - z całym szacunkiem nie zabrzmiał na tyle na ile zasłużył. Bo to był tylko sprzęt. Brakło właściwych rozmiarów pomieszczenia, wyciszenia i hmm... atmosfery do słuchania muzyki. 

 

Czyli?

Atmosfera, my zrelaksowani, pomieszczenie (akustyka), zespoły głośnikowe, wydawnictwo i cała reszta...

To wydawnictwo to może i wyższy priorytet. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.