Skocz do zawartości
IGNORED

Odbiło mi czyli z Accuphase-a na...


Smakosz91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, sly30 napisał:

Idę o zakład, że akustyka Twojego pokoju nie pozwoli nawet w połowie na liniowe grania o którym ponoć tak marzysz, więc cała ta gadanina i buńczuczne teorie są psu na budę. Dobre zrobienie tej akustyki jest na tyle drogie, że nigdy się na to nie zdecydujesz, a korygowanie cyfrowe niesie z sobą inne problemy. Tak czy inaczej, dobrego liniowego grania high end na 1000% mieć nigdy nie będziesz, tylko jeszcze o tym nie wiesz. 

Sly powiedział. He, he, he ... audiofilska wyrocznia. Dlaczego? Bo TAK. Bo sly powiedział.

Żałość.

 

Stawiam, że o mnie też tak powiesz? Ale cokolwiek powiesz ... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, szpakowski napisał:

Po to żeby zrobić kolejną gównoburzę na tym forum ...

Dlaczego? Tylko dlatego, że kolejna osoba przeżyła audiofilskie rozczarowanie ... Kogoś nie stać lub nie chce wydać większych pieniędzy a chciałby mieć dobry dźwięk. 

Autor niech sobie kupi te sprzęty pro ... Jeżeli po tym zakupie nie przeżyje kompletnego załamania, wróci z podkulonym ogonem do home audio ...

Po pierwsze nie Twoja sprawa czy mnie stać czy nie. A po drugie, albo nie przeczytałeś, albo uważasz accuphase za sprzęt dla biedoty i zaraz mi wyskoczysz z tekstem, że prawdziwy hi-end zaczyna się od miliona za klocek. Ale takich to ja już za wielu słyszałem, żeby się tym przejmować. Dorzuć jeszcze coś o audiofilskim kablu USB i już będę miał jasność. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, sly30 napisał:

Ale nagłaśniane Live wcale nie jest takie liniowe jak chciałby autor tematu. Dopiero akustyczne live takie jest. 

A skąd wiesz? Każde live takie jest? 

Kolejna twoja dzisiejsza bzdura.

13 minut temu, szpakowski napisał:

Po to żeby zrobić kolejną gównoburzę na tym forum ...

Dlaczego? Tylko dlatego, że kolejna osoba przeżyła audiofilskie rozczarowanie ... Kogoś nie stać lub nie chce wydać większych pieniędzy a chciałby mieć dobry dźwięk. 

Autor niech sobie kupi te sprzęty pro ... Jeżeli po tym zakupie nie przeżyje kompletnego załamania, wróci z podkulonym ogonem do home audio ...

Jeśli zrobi to z głową to pewnie nie wróci. BTW ja mam pomieszane klocki pro i consumer.

Co do kasy nie trzeba wydawać bajońskich sum aby mieć dobry dźwięk. I odwrotnie, wydanie bajońskich sum nie gwarantuje dobrego dźwięku. Ale ... dobrze zestawiony system za dużą kase potrafi zwalić z nóg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej spodobał mi się tekst : "Kogoś nie stać lub nie chce wydać większych pieniędzy a chciałby mieć dobry dźwięk".
Tylko dobry? Ja myślałem, że najlepszy. Kładziesz bańkę na stół i dopiero masz dobry dźwięk. Oczywiście taki, którego nikt nigdy w studiu nie słyszał, ani nie osiągnie i którego nie słyszeli nawet CI, którzy produkują "audiofilskie" utwory w najlepszych wytwórniach i studiach. Bo oni - o zgrozo - też tworzą na monitorach, co za barany. A mogliby przecież wyjść na wyższy poziom, tylko pewnie nie chce im się więcej pieniędzy wydać. Kupują te mikrofony, te stoły mikserskie, te efektory etc., a nie potrafią sobie audiofilskiego odsłuchu kupić i produkują potem gówno, które musi taki sly30 sobie jakoś kompensować dodatkową holografią w domu. No co z amatorzy w tych studiach siedzą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Smakosz91 napisał:

Po pierwsze nie Twoja sprawa czy mnie stać czy nie. A po drugie, albo nie przeczytałeś, albo uważasz accuphase za sprzęt dla biedoty i zaraz mi wyskoczysz z tekstem, że prawdziwy hi-end zaczyna się od miliona za klocek.

Do kieszeni nikomu nie mam zamiaru zaglądać, nie interesuje mnie to ale skoro upubliczniasz swoje żale na forum to nie miej później pretensji ...

Accu to nie jest zdecydowanie sprzęt dla biedoty ale zdecydowanie mogę powiedzieć, że gra słabo i wcale nie dziwi mnie Twoje rozczarowanie ... 

1 minutę temu, Smakosz91 napisał:

Najbardziej spodobał mi się tekst : "Kogoś nie stać lub nie chce wydać większych pieniędzy a chciałby mieć dobry dźwięk".
Tylko dobry? Ja myślałem, że najlepszy. Kładziesz bańkę na stół i dopiero masz dobry dźwięk.

Wyluzuj ...

9 minut temu, pmcomp napisał:

Co do kasy nie trzeba wydawać bajońskich sum aby mieć dobry dźwięk. I odwrotnie, wydanie bajońskich sum nie gwarantuje dobrego dźwięku. Ale ... dobrze zestawiony system za dużą kase potrafi zwalić z nóg.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhm, to dawaj Accuphase gra słabo - ok przyjmuję do wiadomości. O Levinsonie też już słyszałem, że gra słabo. Dawaj zatem te super sprzęty. Może jeszcze przemyślę sprawę. 

Ja jestem wyluzowany, tylko oczekiwałem, że przyjdzie tu ktoś, kto próbuje czegoś nowego i eksperymentuje z dźwiękiem, a nie taki sly30, który zachowuje się w każdym temacie jak naganiacz z salonu audio. Jest tam wątek "Kable zasilające hi-end", tam niech się produkuje o złotym prądzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Smakosz91 napisał:

Yhm, to dawaj Accuphase gra słabo - ok przyjmuję do wiadomości. O Levinsonie też już słyszałem, że gra słabo. Dawaj zatem te super sprzęty. Może jeszcze przemyślę sprawę. 

Przecież już Przemyślałeś. Ok, przyjmijmy, że kupisz ten sprzęt. Jaką dokładnie konfiguracje chcesz złożyć? Co będzie źródłem? Jaki wzmacniacz? Jakie kolumny?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, sly30 napisał:

Przecież już Przemyślałeś. Ok, przyjmijmy, że kupisz ten sprzęt. Jaką dokładnie konfiguracje chcesz złożyć? Co będzie źródłem? Jaki wzmacniacz? Jakie kolumny?

Czy Ty się w ogóle chłopie czytasz? Czytasz co sam piszesz czy nawalasz na ślepo? Jaki wzmacniacz? Serio? W aktywnym systemie monitorowym? Jakie kolumny? Może Ci mam jeszcze napisać jakie kable głośnikowe między wzmacniaczem w monitorze, a głośnikiem w monitorze 😄 Oj facet, rozbawiasz mnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w aktywnym systemie nie ma wzmacniaczy? A co wzmacnia dźwięk ?… :-)) A to coś wbudowane w kolumny to jak się nazywa ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, sly30 napisał:

Czyli w aktywnym systemie nie ma wzmacniaczy? A co wzmacnia dźwięk ?… :-))

Chłopie a skąd mam wiedzieć. Weź sobie kup monitor Neumanna, rozkręć go i lukaj do środka. Czy Ty nie potrafisz skumać, że mnie interesuje dźwięk i jego jakość, a nie to, co siedzi w środku? O mnie za mnie, to może być nawet wzmacniacz uga buga z dupy z pola, skoro potrafi zagrać lepiej niż Accuphase. Aha, zapomniałem. Accuphase gra słabo. Powtarzam jeszcze raz. Wątek niżej jest coś o hi-endowych sieciówkach - tam się produkuj. Aha, w studiu nikt nie używa zapewne hi-enodwych zasilających i stąd ten cały badziew na płytach potem. To na pewno 😄 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Smakosz91 napisał:

Ja jestem wyluzowany, tylko oczekiwałem, że przyjdzie tu ktoś, kto próbuje czegoś nowego i eksperymentuje z dźwiękiem, a nie taki sly30, który zachowuje się w każdym temacie jak naganiacz z salonu audio. Jest tam wątek "Kable zasilające hi-end", tam niech się produkuje o złotym prądzie.

Widzisz, średnio raz na kwartał zdarza się ktoś tutaj kto przeżywa jakąś formę audio-nawrócenia i ma nieodparty kompulsywny przymus podzielenia się z całym forum swoim objawieniem. Nie jesteś pierwszym i zapewne nie ostatnim, któremu się to przydarzyło.

Z resztą ja też przeżyłem coś takiego jakieś 17-18 lat temu. I też były studyjne interfejsy, pliki, pluginy, studyjne kolumny. A potem z powrotem były lampy, AudioNote, McIntoshe, kable, egzotyczne wkładki do gramofonu, etc, etc.

Tak więc, proponuję - powściągnij swój entuzjazm.  Za rok, za dwa będzie ci głupio za to co teraz wypisujesz.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, rochu napisał:

Widzisz, średnio raz na kwartał zdarza się ktoś tutaj kto przeżywa jakąś formę audio-nawrócenia i ma nieodparty kompulsywny przymus podzielenia się z całym forum swoim objawieniem. Nie jesteś pierwszym i zapewne nie ostatnim, któremu się to przydarzyło.

Z resztą ja też przeżyłem coś takiego jakieś 17-18 lat temu. I też były studyjne interfejsy, pliki, pluginy, studyjne kolumny. A potem z powrotem były lampy, AudioNote, McIntoshe, kable, egzotyczne wkładki do gramofonu, etc, etc.

Tak więc, proponuję - powściągnij swój entuzjazm.  Za rok, za dwa będzie ci głupio za to co teraz wypisujesz.

 

 

Współczuję wrócenia do nałogu. Każdego szkoda. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Smakosz91 napisał:

Chłopie a skąd mam wiedzieć. Weź sobie kup monitor Neumanna, rozkręć go i lukaj do środka. Czy Ty nie potrafisz skumać, że mnie interesuje dźwięk i jego jakość, a nie to, co siedzi w środku? O mnie za mnie, to może być nawet wzmacniacz uga buga z dupy z pola, skoro potrafi zagrać lepiej niż Accuphase. Aha, zapomniałem. Accuphase gra słabo. Powtarzam jeszcze raz. Wątek niżej jest coś o hi-endowych sieciówkach - tam się produkuj. Aha, w studiu nikt nie używa zapewne hi-enodwych zasilających i stąd ten cały badziew na płytach potem. To na pewno 😄 

Mówisz, że te monitorki plus sub to studyjny super dźwięk, najlepszy tak? Na prawdę myślisz, że muzykę, której słuchamy w domach, tworzy się na tych monitorkach? A mówią ci coś hasła…Ray Audio? JMF Audio? Westlake? Kinoshita? Hidley?

poczytaj sobie….

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sly30 ja Ciebie bardzo proszę - wątek o hi-endowych sieciówkach jest dla Ciebie. 
Powiedz mi dlaczego nie ma mikrofonów za milion złotych (chyba, że dla totalnych frajerów), a w najlepszych studiach na świecie korzysta się właśnie np. z Neumannów za kilka tys. złotych. No, niech będzie może kilkanaście, ale głównie widzę U87, który jest za 9 koła PLN. Ty masz po prostu schiza na punkcie tego wszystkiego. Nie potrafisz użyć żadnych sensownych argumentów poza pseudo-naukowym bełkotem o holografii i sloganach o "innej konstrukcji" sprzętu pro. Idź o tych sieciówkach hi-end dyskutować i daj spokój chłopie. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Smakosz91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Smakosz91 napisał:

sly30 ja Ciebie bardzo proszę - wątek o hi-endowych sieciówkach jest dla Ciebie. 

To ja wiem. Pytanie czy ty wiesz, że jesteś w zakładce high end? Chyba niekoniecznie. Na prawdę łudzisz się że monitorki z subwooferkiem, o których myślisz, to studyjne sprzęty high end, na których tworzy się znaną muzykę? Nie pomyślałeś, że to są zabawki do tzw.home recordingu? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Smakosz91 napisał:

sly30 ja Ciebie bardzo proszę - wątek o hi-endowych sieciówkach jest dla Ciebie. 

A Twój wątek z jakiego powodu jest w hi endzie?
Accu do tego predysponuje,czy to co dopiero masz zbudować?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek jest w hi-endzie, żeby dyskutować o tym co wpływa na realny dźwięk, a nie (przepraszam za okreslenie) pie.dolić o złotych elektronach w diamentowym prądzie w sieciówce za 30 tys. Próbujecie tutaj niektórzy opowiadać banialuki o rzeczach, dzięki którym słyszycie więcej niż jest na płycie nagrane, bo przecież w studiach siedzą leszcze z kiepskim sprzętem. Prawdziwe piękno muzyki wydobywa tylko sly30 ze swoich złotych kabli zasilających. Jeszcze "hi-endowe_ powietrze sobie kup w butelkach, bo jak zapewne wiesz, gęstość powietrza, temperatura etc ma ogromny wpływa na dźwięk - OGROMNY !!! Pamiętaj tylko hi-endowe powietrze. Dla mnie hi-end to dźwięk zbliżony do naturalnego odtworzenia np. instrumentu akustycznego profesjonalnie nagranego. Dla was jakiś święty grall złożony z argumentacji o wyższości wysokiej częstotliwości próbkowania jak np. 192 khz, albo 384 khz i pliki hi-ress. Uwielbiam te dyskujse ludzi, którzy pojęcia nie mają o przetwarzaniu sygnałów i bredzą coś o schodkach i częstotliwości próbkowania, nie wiedząc kompletnie, albo udając, że nie wiedzą, że sygnał jest interpolowany. Przypomina mi to dyskusje o obecnych winylach co to są tłoczone z cyfry, ale ohhy i ahhy są nad ich analogowym brzmieniem. Chłopcy dajcie sobie sianka, bo to przestaje być śmieszne. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w kwestii winyli, to się zgadzam. No ale z resztą trudno mi się zgodzić, bo chyba rozmawiamy o innych sprzętach. Ty piszesz o studyjnym high endzie, na którym tworzy się muzykę, której w domach słuchamy, ale w 1 swoim wpisie odwołujesz się do zabawek przeznaczonych dla tzw. Home recordingu albo odsłuchu np syntezatora podczas nauki gry i to na pewno nie ma nic wspólnego ze studyjnym high endem, na który tak mocno się powołujesz. Dlatego podałem Ci linki do sprzętów na których faktycznie dobre studia pracują czyli np Rey Audio, JMF Audio, Westlake czy Legacy Pro Audio. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minutes ago, Smakosz91 said:

Wątek jest w hi-endzie, żeby dyskutować o tym co wpływa na realny dźwięk, a nie (przepraszam za okreslenie) pie.dolić o złotych elektronach w diamentowym prądzie w sieciówce za 30 tys. Próbujecie tutaj niektórzy opowiadać banialuki o rzeczach, dzięki którym słyszycie więcej niż jest na płycie nagrane, bo przecież w studiach siedzą leszcze z kiepskim sprzętem. Prawdziwe piękno muzyki wydobywa tylko sly30 ze swoich złotych kabli zasilających. Jeszcze "hi-endowe_ powietrze sobie kup w butelkach, bo jak zapewne wiesz, gęstość powietrza, temperatura etc ma ogromny wpływa na dźwięk - OGROMNY !!! Pamiętaj tylko hi-endowe powietrze. Dla mnie hi-end to dźwięk zbliżony do naturalnego odtworzenia np. instrumentu akustycznego profesjonalnie nagranego. Dla was jakiś święty grall złożony z argumentacji o wyższości wysokiej częstotliwości próbkowania jak np. 192 khz, albo 384 khz i pliki hi-ress. Uwielbiam te dyskujse ludzi, którzy pojęcia nie mają o przetwarzaniu sygnałów i bredzą coś o schodkach i częstotliwości próbkowania, nie wiedząc kompletnie, albo udając, że nie wiedzą, że sygnał jest interpolowany. Przypomina mi to dyskusje o obecnych winylach co to są tłoczone z cyfry, ale ohhy i ahhy są nad ich analogowym brzmieniem. Chłopcy dajcie sobie sianka, bo to przestaje być śmieszne. 

 

Są kolumny audiofilskie zrodzone ze studia, radia czy rynku pro np. Harbeth, PMC, Spendor, ATC

sa studia które grają na neumann, ale są tez takie które jako głównych kolumn używają B&W 800 które jak napisałeś nie maja płaskiej charakterystyki. Ja uwazam ze każda skrajność prowadzi na manowce i najlepiej (oraz najtrudniej) jest balansować, szukać złotego środka, łączyć dwa światy.

Są sale koncertowe okablowanie Klotzem ale są tez okablowanie Van Den Hulem.

Są studia grające na sieciówkach komputerowych oraz są grające na Harmonixach.

pamietaj, każdy człowiek to inna historia. Pochwał się swoim pomysłem na system audio ale innych nie namawiaj, i tak zrobią po swojemu (i słusznie). 
 

 

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wdrażam się dopiero w świat pro, to mądrzył się nie będę. Ale Ty za wszelką cenę próbujesz forsować tezę, że dobry dźwięk to tylko ultra drogie home audio, albo ultra drogie pro audio. Bzdura kompletna. Technologia pozwoliła tanim kosztem już dawno przekroczyć możliwości ludzkiego słuchu. Dzisiaj gówniarze ze sprzętem za 15/20 tys zł, są w stanie za pomocą Maca i oprogramownia z wtyczkami za 1000 zł stworzyć utwory bijące jakościowo wiele produkcji światowych z lat 70' czy 80'. Problem nie jest w sprzęcie. Problem jest w wiedzy. Jak nagrywasz fortepian, to skręcenie o parę stopni, albo przesunięcie mikrofonu o 10 cm może mocno zmienić brzmienie. Ale to nie jest kwestią odsłuchu potem. Owszem całe wyposażenie profesjonalnego studia to setki tysięcy, albo i miliony złotych. Nie potrzebuję jednak fabryki samochodów, żeby jeździć dobrym autem. I tak samo odsłuch w studio, czyli coś co ukazuje finalny efekt, jest relatywnie niedrogi w porównaniu do reszty wyposażenia. A wiesz czemu? Nie dlatego, że profesjonaliści mają to w dupie, tylko dlatego, że wiele urządzeń jest bardziej zaawansowanych technologicznie na etapie nagrywania i kształtowania brzmienia niż sam odsłuch. Lansowanie tezy, że wyciśniesz z muzyki w kwestii odsłuchu coś więcej za pomocą hi-endowych kabli sieciowych, albo audiofilskich usb, to są brednie na granicy schizofrenii. Mnie interesuje jednie odsłuch. I jeśli - ok niech Ci będzie że średniej klasy sprzęt pro, moim zdaniem bije na głowę wiele hi-endowych klocków konsumenckich, a bije bo słuchałem i pod wrażeniem byłem, że coś takiego potrafi zagrać w sposób no, co najmniej nieodbiegający od jakości levinsownów, reveli itd. (To pewnie też dla biedoty), to po prostu uważam, że stanowisko jakie Ty prezentujesz, to po postu ślepe nabijanie nieświadomych ludzi w poczucie tego, że tylko drogo i tylko hi-endowo, bo inaczej to nie ma o czym mówić. A z punktu widzenia nauki, to jest po prostu pitolenie. Dobry, a nawet bardzo dobry dźwięk można mieć, przy odpowiedniej wiedzy dużo taniej, niż chcieliby tego Ci co sprzedają metr kabla za 20 tys. zł. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Smakosz91 napisał:

Bo jestem przekonany, że chyba nie słyszałeś jakie możliwości dają obecne narzędzia dostrajania systemu do pomieszczenia takie jak stosuje Neumann czy Genelec. 

No właśnie słyszałem. Znam efekty cyfrowej korekcji dsp w zakresie akustyki. Nawet kilka urządzeń miałem swoich np procesor Trinnov Altitude czy Lyngdorf Room Perfect. 

27 minut temu, Smakosz91 napisał:

Dzisiaj gówniarze ze sprzętem za 15/20 tys zł, są w stanie za pomocą Maca i oprogramownia z wtyczkami za 1000 zł stworzyć utwory bijące jakościowo wiele produkcji światowych z lat 70' czy 80'.

Hehehe….i co na to powie pmcomp?… :-))

29 minut temu, Smakosz91 napisał:

Ponieważ wdrażam się dopiero w świat pro, to mądrzył się nie będę. Ale Ty za wszelką cenę próbujesz forsować tezę, że dobry dźwięk to tylko ultra drogie home audio, albo ultra drogie pro audio. Bzdura kompletna. Technologia pozwoliła tanim kosztem już dawno przekroczyć możliwości ludzkiego słuchu. Dzisiaj gówniarze ze sprzętem za 15/20 tys zł, są w stanie za pomocą Maca i oprogramownia z wtyczkami za 1000 zł stworzyć utwory bijące jakościowo wiele produkcji światowych z lat 70' czy 80'. Problem nie jest w sprzęcie. Problem jest w wiedzy. Jak nagrywasz fortepian, to skręcenie o parę stopni, albo przesunięcie mikrofonu o 10 cm może mocno zmienić brzmienie. Ale to nie jest kwestią odsłuchu potem. Owszem całe wyposażenie profesjonalnego studia to setki tysięcy, albo i miliony złotych. Nie potrzebuję jednak fabryki samochodów, żeby jeździć dobrym autem. I tak samo odsłuch w studio, czyli coś co ukazuje finalny efekt, jest relatywnie niedrogi w porównaniu do reszty wyposażenia. A wiesz czemu? Nie dlatego, że profesjonaliści mają to w dupie, tylko dlatego, że wiele urządzeń jest bardziej zaawansowanych technologicznie na etapie nagrywania i kształtowania brzmienia niż sam odsłuch. Lansowanie tezy, że wyciśniesz z muzyki w kwestii odsłuchu coś więcej za pomocą hi-endowych kabli sieciowych, albo audiofilskich usb, to są brednie na granicy schizofrenii. Mnie interesuje jednie odsłuch. I jeśli - ok niech Ci będzie że średniej klasy sprzęt pro, moim zdaniem bije na głowę wiele hi-endowych klocków konsumenckich, a bije bo słuchałem i pod wrażeniem byłem, że coś takiego potrafi zagrać w sposób no, co najmniej nieodbiegający od jakości levinsownów, reveli itd. (To pewnie też dla biedoty), to po prostu uważam, że stanowisko jakie Ty prezentujesz, to po postu ślepe nabijanie nieświadomych ludzi w poczucie tego, że tylko drogo i tylko hi-endowo, bo inaczej to nie ma o czym mówić. A z punktu widzenia nauki, to jest po prostu pitolenie. Dobry, a nawet bardzo dobry dźwięk można mieć, przy odpowiedniej wiedzy dużo taniej, niż chcieliby tego Ci co sprzedają metr kabla za 20 tys. zł. 

Nigdzie nic nie pisałem o cenach. Masz halucynacje. Po tym co piszesz, to o dźwięku, o audio, o sprzętach nie masz zielonego pojęcia. Nie jesteś nawet w przedszkolu audio. Z punktu widzenia nauki, składasz się głównie z wody, a łączna wartość mi minerałów z których poza wodą się składasz, to max kilkadziesiąt pln. To by było tyle na temat twojej wartości z punktu widzenia nauki. Życzę jednak powodzenia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dobra. Idź o wielki guru audio i znawco pouczać innych o złotym prądzie w kablach za miliony. I daj mi wreszcie spokój. Mam nadzieję, że przyjdzie tu podyskutować ktoś, kto się choć otarł o temat a nie bredzi jak naganiacz od marketingu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sly30 powiedz mi jedno. Bo udzielasz się tam o tych kablach. Główny argument ludzi takich jak Ty brzmi najczęściej " Nie da się wszystkiego zmierzyć". Zmierzyć się nie da, ale słychać. To powiedz mi zatem jak producenci tych cudów typu kable sieciowe hi-end, je produkują. Metodą prób i błędów na słuch? Aż się jeden na milion uda stworzyć niczym magiczny wywar? Bo jak rozumie zmierzyć się nie da. Więc nie liczą, nie projektują, nie modelują tylko robią czary, mary niemierzalne i akurat im wychodzi, że np. dźwięk jest łagodniejszy, albo coś tam, coś tam. Możesz mi to wyjaśnić, jak wyprodukować coś niemierzalnego, ale aby osiągnąć konkretny efekt? Bo to fascynujące. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, sly30 napisał:

Słuchałem wielu, setek systemów home audio. Były różne, lepsze, gorsze

Coś tam świta, tylko oczywistego wniosku nie wyciągasz. Bo właśnie... skoro sprzęt od magików (czytaj: producentów kolumn dla audiofilów) ma czasem "własną" szkołę grania (uważają to za atut, chwalą się tym - ZBRODNIA!), to i rzeczywiście brzmienie ich jest do Sasa do Lasa. Skrajnie różne. Wypaczone na 100 różnych sposobów. Czasem kuriozalnie nieprawidłowe.

A kolumny studyjne są po to, żeby materiał był zrobiony dobrze. Po to, aby potem przy odchyłce w dowolną stronę (w domu audiofila...) nadal muzyki dało się słuchać.

Bo gdyby realizator przewalił w którąś mańkę i później audiofil dołożył u siebie w tę samą - to by z reklamacją leciał. A tak, posłucha na innym zestawieniu i w końcu znajdzie w miarę sensownie zrobiony. Który nie wykoślawi - w ramach uprzyjemnienia odsłuchu.

Argument o akustyce studia jest tak samo bez sensu, w znaczeniu rozważania tego. Tak jak kolumny studyjne tu są po prostu spełnione konkretne normy, dlatego warunki są (w jakiejś mierze) porównywalne. Za do w pokojach i salonach audiofilów - CAŁKOWICIE nieporównywalne.

Dążenie do obiektywnych cech i wartości zawsze ma sens. Monitory studyjne ewentualnie dlatego ustępują w odbiorze sprzętowi domowemu, bo nie są pełnopasmowe (jak to monitory). Trzeba kupić te o dużych gabarytach (kolumny masteringowe) albo wesprzeć monitory subwooferem (sub jest stałym wyposażeniem każdego dobrego studia). I wtedy można już sobie porównywać. Prawda wylezie szybko...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj lpiej nie jak je „produkują” (bo z hutniczą produkcja to nie ma nic wspolnego) tylko … jak je wyceniają.

Ja mowie tak … posliniony palec do gory … wieje z lewej to 10 tys/m, z prawej to 100 tys/m.

Zeby nie bylo, kable analogowe zmieniaja sygnature dzwieku ale z realna wycena to nie ma nic wspolnego. O Sulku z Castoramy bylo juz mnostwo.

Zapytaj takiego producenta KBL Sound o finansowe narzuty … nie ma tematu. Czysta fantazja. Z ceną produkcji kabla nie majaca nic wspolnego.

It is hi-end 🙂 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Wuelem napisał:

Wuelem - dokładnie jest tak jak mówisz. Ja to nazywam błędem składanym. Gdyby realizator zaczął od podbicia o 2 bd np. 100 hz, na sprzęcie, który ma sam podbity 100 hz o 3 db, a do tego w w domu ktoś ma kolumny z podbitym o 3 db, to już masz razem 8 db. A miało być dwa. I ja wiem, że wielu ludzi przyzwyczajonych do brzmienia nierównego będzie kręcić nosem. Tak samo jak ktoś popatrzy na obraz profesjonalnego monitora do obróbki obrazu. 98% ludzi wybierze podkręcony obraz z jakiegoś ultra led tv, bo będzie taki ostrzejszy, taki wyraźniejszy, taki lepszy etc. A to, że nieprawdziwy już nikogo nie obchodzi. Ja po prostu chcę iść w stronę wyrównanego brzmienia, bo uznałem, że wolę brutalniejszą prawdę niż najsłodsze kłamstewko. A poza tym wolę mieć "płaski" i wyrównany poziom startowy, a potem sobie najwyżej samemu coś delikatnie podbić lub zdjąć wg. upodobań. Ale jak kupię kolumny o konkretnym charakterze brzmienia, to potem trza się mocno napracować, albo szukać w nieskończoność, aby utrafić. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super przyklad. Dokladnie … sly, korzystasz ze skalibrowanego monitora, telewizora czy projektora?

Jesli nie to dlaczego? 

A moze jakis kalibracyjny przyklad z twojej ulubionej motoryzacji?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, pmcomp napisał:

Zapytaj lpiej nie jak je „produkują” (bo z hutniczą produkcja to nie ma nic wspolnego) tylko … jak je wyceniają.

Ja mowie tak … posliniony palec do gory … wieje z lewej to 10 tys/m, z prawej to 100 tys/m.

Zeby nie bylo, kable analogowe zmieniaja sygnature dzwieku ale z realna wycena to nie ma nic wspolnego. O Sulku z Castoramy bylo juz mnostwo.

Oczywiście. Im mniej błędów składowych, im mniej odchyłek na każdym ogniwie łańcucha tym końcowy efekt lepszy. Ale są jakieś granice szarlatanerii. Czasem widzę teksty i dyskusje nad zastosowaniem kabla o wartości większej niż kolumny w danym systemie, a potem i tak wszystko wstawione do normalnego pokoju mieszkalnego. Nie wiem wtedy czy mam się śmiać czy wyć. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Smakosz91 napisał:

 Czasem widzę teksty i dyskusje nad zastosowaniem kabla o wartości większej niż kolumny w danym systemie, a potem i tak wszystko wstawione do normalnego pokoju mieszkalnego. Nie wiem wtedy czy mam się śmiać czy wyć. 

Olac i sluchac muzyki.

Tak jak lubisz i z czego lubisz.

 

PS. slucham bardzo duzo w samochodzie. Ciezko tam spasowac te audiofliskie węże. I co mam z tym zrobić? Sepuku?

A sa samochody ze znakomitym audio ale tajemnica tkwi gdzie indziej.

 

 

Podsumuje ten watek tak:

 

dokonalem test porownawczy o podanej metodologii DACa z rynku PRO do DACa z rynku consumer. Róznica cen jakies 7:1. Dzwiek tej samej jakości. 

 

Zaden z zagorzalych hiendowcow sie tam nie wypowiedzial merytorycznie. No cóż … no comment.

 

Zeby nie bylo, jak na polce koncumenckiej i na pro sa rzeczy slabe. Np. takiego Behringera bym sie nie dotknal.

Dobranoc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sly30 napisał:

Wstaw do domu duże studyjne monitory i posłuchaj. Zwróć uwagę czy grają bardzo barwnie i bardzo holograficznie. 

Ja tylko pytam, bo widać, że masz dużą wiedzę na temat nagrań i warunków studyjnych. Napisałeś, że w studiu nie słychać cholografii chyba, że się bardzo chce, to wtedy słychać. Ale zasadniczo i tak nie słychać, dopiero w domu to tak. Rozumiem, że te duże westlake czy inne japończyki rżnięte z jbli nie są holograficzne? Chyba, że są, ale w takim razie co, nie są studyjne? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.