Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Do tych Focusów, to może fajnie zagrać z tym:

 

http://www.tophifi.pl/stereo/wzmacniacze-zintegrowane/pass-labs-int-279.html

 

Jasne, tylko cena trzykrotnie wyższa niż Yamaha. Znajomy napędza focusy Int-250 i jest rewelacyjnie ale to już prawie pięciokrotność yamahy, a przecież od pewnego poziomu cen nikt nie powie o czymkolwiek, że gra pięć razy lepiej.

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do jakości fornirów/obudów.

Generalnie, jeżeli jest jakaś firma produkująca kolumny w danej fabryce w kraju x, to nie znaczy, że obudowy są wykonywane w tejże fabryce. Mało tego, bardzo często nie są produkowane nawet nie w tym samym kraju (pomijam Chiny, chociaż i tu znajdą się pewnie jakieś wyjątki).

 

Tak więc pisanie o legendarnej duńskiej stolarce w przypadku Dynaudio nie mam sensu. Przynajmniej nie w odniesieniu do wszystkich modeli.

Podobnie, jak pisanie o tym, że dostępność wykończenia piano świadczy o możliwościach danego producenta i wysokiej jakości wykończenia obudów. Guzik prawda, akurat w przypadku Dynaudio lepiej, żeby nie robili tych high gloss, bo w odpowiednim świetle wygląda to moim zdaniem tragicznie (vide: stara seria Excite). Wystarczy postawić obok w high glossie np. Vienna Acoustic Mozart i Dynki X32 - różnica wykończenia/nałożenia lakieru co najmniej o klasę na korzyść Mozartów, trzeba być chyba ślepym, żeby tego nie zauważyć. Przy tradycyjnych fornirach nie zanotowałem tego problemu, wszystkie Dynie, które oglądałem i miałem były wykończone naprawdę tip-top.

Bluesound Powernode N330 - Elac Vela BS403 - B&W ASW610

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei przyjrzałem się dokładnie C1 w high gloss i muszę powiedzieć, że jakość wykończenia mnie zabiła do tego stopnia, że bardzo chciałem je mieć i już byłem o krok od zamiany moich C1 na C1 high gloss piano black. To samo z C2 i C4 - pięknie się prezentują w high glossie.

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda u siebie miałem tylko dm-y i dwie pary excite ale wszystkie wykończone były p e r f e k c y j n i e, dosłownie "jubilerska robota". Wręcz po tym co widziałem czy widzę na co dzień nie jestem w stanie wyobrazić sobie tego o czym pisał tomek11....

The Prodigy - No Good

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakością też nie zawsze jest perfekcyjnie, nie wszystko przechodzi przez te same ręce w fabryce to i szczegółem w granicach zakładowej tolerancji może się różnić. Więc co któraś para może trochę czymś gdzieś odbiegać z natury.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do jakości fornirów/obudów.

Generalnie, jeżeli jest jakaś firma produkująca kolumny w danej fabryce w kraju x, to nie znaczy, że obudowy są wykonywane w tejże fabryce. Mało tego, bardzo często nie są produkowane nawet nie w tym samym kraju (pomijam Chiny, chociaż i tu znajdą się pewnie jakieś wyjątki).

 

Tak więc pisanie o legendarnej duńskiej stolarce w przypadku Dynaudio nie mam sensu. Przynajmniej nie w odniesieniu do wszystkich modeli.

Podobnie, jak pisanie o tym, że dostępność wykończenia piano świadczy o możliwościach danego producenta i wysokiej jakości wykończenia obudów. Guzik prawda, akurat w przypadku Dynaudio lepiej, żeby nie robili tych high gloss, bo w odpowiednim świetle wygląda to moim zdaniem tragicznie (vide: stara seria Excite). Wystarczy postawić obok w high glossie np. Vienna Acoustic Mozart i Dynki X32 - różnica wykończenia/nałożenia lakieru co najmniej o klasę na korzyść Mozartów, trzeba być chyba ślepym, żeby tego nie zauważyć. Przy tradycyjnych fornirach nie zanotowałem tego problemu, wszystkie Dynie, które oglądałem i miałem były wykończone naprawdę tip-top.

Po raz kolejny wspominasz o konstrukcjach ,ktore cenowo wynosza mw 2:1. Seria x to w pewnymsensie budzetowka jak na Dynaudio .ahoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za głupoty? Seria X to budżetówka, więc można dać ciała a wierni klienci i tak nic nie zauważą?

No jasne, budżetówka, mała podłogówka za prawie 8 koła w cenniku...

 

Powiem jeszcze raz - zerknijcie na Vienna Acoustics Mozart w glossie, postawcie je obok X32 w piano i w dobrym świetle i zrozumiecie, o czym mówię.

Bardziej dosadnie - sami dystrybutorzy Dynaudio w bardziej to, powiedzmy prywatnych rozmowach, przyznali, że Dynaudio tu się za bardzo nie przyłożyło.

 

A może sypnęli swego czasu na trzeci świat nad Wisłą "odrzuty z eksportu". Bo widziałem co najmniej 3-4 pary tak skopanych X-ów. W dobrym świetle widać jakby pory w strukturze lakieru, nie ma idealnego lustra i równej jednolitej powierzchni, nic na to nie poradzę, że nie jestem ślepy;)

 

Po raz kolejny wspominasz o konstrukcjach ,ktore cenowo wynosza mw 2:1. Seria x to w pewnymsensie budzetowka jak na Dynaudio .ahoj

 

Nie bardzo pamiętam, o co chodzi z tym 2:1?

Bez złośliwości, spację stawiaj po, a nie przed znakiem interpunkcyjnym;)

Edytowane przez tomek11

Bluesound Powernode N330 - Elac Vela BS403 - B&W ASW610

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za głupoty? Seria X to budżetówka, więc można dać ciała a wierni klienci i tak nic nie zauważą?

No jasne, budżetówka, mała podłogówka za prawie 8 koła w cenniku...

 

Powiem jeszcze raz - zerknijcie na Vienna Acoustics Mozart w glossie, postawcie je obok X32 w piano i w dobrym świetle i zrozumiecie, o czym mówię.

Bardziej dosadnie - sami dystrybutorzy Dynaudio w bardziej to, powiedzmy prywatnych rozmowach, przyznali, że Dynaudio tu się za bardzo nie przyłożyło.

 

A może sypnęli swego czasu na trzeci świat nad Wisłą "odrzuty z eksportu". Bo widziałem co najmniej 3-4 pary tak skopanych X-ów. W dobrym świetle widać jakby pory w strukturze lakieru, nie ma idealnego lustra i równej jednolitej powierzchni, nic na to nie poradzę, że nie jestem ślepy;)

 

 

 

Nie bardzo pamiętam, o co chodzi z tym 2:1?

Bez złośliwości, spację stawiaj po, a nie przed znakiem interpunkcyjnym;)

Zawsze dostawalem slabiutkie oceny z jezyka ojczystego.Raz jeszcze : porownujesz cenowo rozniace sie konstrukcje i to znacznie .P.S Nie badz taki prof Bralczyk .W temacie maniactwa audio nie o to chodzi.

Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze dostawalem slabiutkie oceny z jezyka ojczystego.Raz jeszcze : porownujesz cenowo rozniace sie konstrukcje i to znacznie .P.S Nie badz taki prof Bralczyk .W temacie maniactwa audio nie o to chodzi.

Y

 

Sorry za Bralczyka.

Ale proszę o przypomnienie, kiedy porównywałem znacznie różniące się konstrukcje.

Edytowane przez tomek11

Bluesound Powernode N330 - Elac Vela BS403 - B&W ASW610

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roxi tylko pytanie czemu w excite dynaudio tak ustawilo te gore pasma? I co gorsza w najnowszych X18 gora jest ustawiona identycznie jak w X14... No ale moze nie mogly grac lepiej bo to zarezerwowane jest dla drozszych serii. No nic, zle nie jest a nawet dobrze ale czuje sie, ze mozna bylo lepiej.

The Prodigy - No Good

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roxi tylko pytanie czemu w excite dynaudio tak ustawilo te gore pasma? I co gorsza w najnowszych X18 gora jest ustawiona identycznie jak w X14... No ale moze nie mogly grac lepiej bo to zarezerwowane jest dla drozszych serii. No nic, zle nie jest a nawet dobrze ale czuje sie, ze mozna bylo lepiej.

 

Nie słyszałem tej kolumny, a recenzja z wiadomych powodów jest pisana zgodnie z wytycznymi. Cennik jest ustalany tak aby segmenty na siebie "nie wchodziły". Tak mają to postrzegać klienci, reszta im się w głowie sama dopowie. Skoro drożej, to musi być lepiej, nawet jeśli w środku by były te same głośniki i zwrotnica. Siła sugestii to potęga, rola recenzenta niebagatelna.

 

A ja sobie kupiłem w oczekiwaniu na docelowe kolumny contoura 1.3 mk2. Mam go spiętego z Krellem FPB... i to jaka jest torpeda z tej kulumienki, to nie mogę w to uwierzyć. Gram w jakiś 40 metrach i efekt jest wręcz oszałamiający. Jak jest jeszcze dobra realizacja z ECM, to kapcie spadają... co potrafi to zestawienie :) Przestrzeń, piękna barwa, niesamowita dynamika, czarujący wokal. Koncert Drezden Garbarka, to prawdziwa uczta duchowa. Efekt senergii jaki zachodzi pomiędzy Dynaudio a Krellem jest niesamowity :) Miałem poprzednio lampowe monobloki 40 Watt w klasie A z lampą 300b sterującą z innymi kolumnami i pięknie grały, ale to zestawienie barwą wiele nie ustępuje a w pozostałych aspektach to lampka nie ma startu, może jakieś top monosy :) Ludzie bzdury piszą, że Krell, to suchacz jak łączą go z jasnymi kolumnami. Kolumienki jak nowe, za jakiś czas będą do oddania okazyjnie :) Nie wiem jeszcze, czy iść w nowego Contoura czy C1 i suba... choć na prawdę to co potrafi z nich dobry wzmacniacz wycisnąć, to niesamowite. Pewnie jak 3.4 dostaną taki zastrzyk adrenaliny, to też pięknie grają, ale faktycznie z osłodzonym wzmacniaczem esoteca nie widzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w excite najbardziej brakuje ilosciowo gory, ewidentnie jest wycofana w stosunku do srednicy za to barwowo mi bardzo pasuje. A u mnie ostatnio w czytniku kreca sie od rana do polnocy trzy plyty na zmiane, Kravitz, Santana i sliczna Dido.

 

Nie chciałeś kupić Focusów to Ci brakuje ;)

 

Wywal te chińskie kondziory ze zwrotnicy i wlutuj coś sensownego, może pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nic ulepszac nie bede, trzeba zaakceptowac slabosci swojego systemu albo gonic uszatego do smierci...i konca gotowki hah.

 

Lucypher tylko zostaje jeszcze akustyka, towarzyszaca elektronika, a juz o tym jak nagrane sa plyty nie wspomne. Gora w nowych excite jest delikatnie podana i im wyzej tym subtelniej, jest momentami az za "miekka", i w stosunku do srednicy jest wycofana, koniec, kropka. Na pocieszenie powiem, ze w przetrzepanych nastu kolumnach poza gora w monitorach def. tech. zadnej innej bym u siebie nie chcial i ta w excite calosciowo dla mnie byla i tak najlepsza (poza wskazana juz z definitive tech.). Ps. Kolumny oczywiscie, ze mam w trojkacie rownobocznym, inaczej wszystko sie u mnie "rozjezdza".

The Prodigy - No Good

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jednego bennica na jantzen superior i będzie góra zdecydowana, rozdzielcza, z lepszą lokalizacją, powietrzem i przestrzenią tylko 400 godz. wygrzewania :) Jak dobrze pamiętam kondy po 4.7 mf czyli po ~70 zł, gorzej z czekaniem.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W recenzjach piszą, że nowa wersja Excite, to ta sama technologia wypracowana do aktywnych Focusów. Teoretycznie można by stwierdzić, że nowe, tańsze Excite są lepsze od dotychczasowych Focusów. Wykończenie chyba też lepsze. Zaznaczam, że nie słuchałem obu. Z tego punktu widzenia nie dziwi fakt wycofania Focusów z oferty, bo nikt by ich nie kupił. Dynaudio jako samodzielny producent ma bardzo duże pole manewru w ustalaniu cen. Jeśli ten Excite ma taką fajną skrzynkę, nowocześniejsze przetworniki i jeszcze niższą cenę, to chyba należy się cieszyć :) Dobrze, że nie idą na łatwiznę i nie robią takich sztucznych winylowych oklein jak Focal w Ariach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.