Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Harpia Acoustics


Rekomendowane odpowiedzi

Można normalnie bez jadu? Można.

Jak widać jednak nasza polska mentalność bierze górę...

Ech...

pewnie, że można. Zapewne nie dałbyś się też podpuścić marną prowokacją nowego użytkownika, które przeleciał po "polskich" wątkach, wywołał awanturę i zniknął. Niby poważni ludzie a dali się podejść. Wątki poczyszczone, bany rozdane, bitewny kurz opada - do następnego razu jak znam życie.

A teraz na poważnie, skończył się mój hegel h1 i poszukuję czegoś do moich Amstaff Mini. Tranzystor, tylko wzmocnienia, bez dac, phono, itp. Równe szczegółowe granie, z ładną sceną, bez dominacji skrajnych pasm. Muzyka to wszystko co dobre od klasyki do death metal.

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

pewnie, że można. Zapewne nie dałbyś się też podpuścić marną prowokacją nowego użytkownika, które przeleciał po "polskich" wątkach, wywołał awanturę i zniknął. Niby poważni ludzie a dali się podejść. Wątki poczyszczone, bany rozdane, bitewny kurz opada - do następnego razu jak znam życie.

A teraz na poważnie, skończył się mój hegel h1 i poszukuję czegoś do moich Amstaff Mini. Tranzystor, tylko wzmocnienia, bez dac, phono, itp. Równe szczegółowe granie, z ładną sceną, bez dominacji skrajnych pasm. Muzyka to wszystko co dobre od klasyki do death metal.

 

Moja propozycja to Haiku Audio Sol 1,2 lub 3.

eddielublin

 

 

Słyszałem dużo dobrego o połączeniu Harpii z Monrio MC206, ze swojej strony polecam również Hybrydę LARa (IA-120H) napędzała mi Amstafy, aktualnie Marcusy, w tej cenie nie mam uwag. Ale wszystko zależy od synergii ze źródłem. Z lampizatorem było rewelacyjnie (bardzo angażujące granie), za to nie do końca zgrywa się z Exogalem, także jak zawsze trzeba samemu posłuchać.

Edytowane przez zycie_to_gra

pewnie, że można. Zapewne nie dałbyś się też podpuścić marną prowokacją nowego użytkownika, które przeleciał po "polskich" wątkach, wywołał awanturę i zniknął. Niby poważni ludzie a dali się podejść. Wątki poczyszczone, bany rozdane, bitewny kurz opada - do następnego razu jak znam życie.

A teraz na poważnie, skończył się mój hegel h1 i poszukuję czegoś do moich Amstaff Mini. Tranzystor, tylko wzmocnienia, bez dac, phono, itp. Równe szczegółowe granie, z ładną sceną, bez dominacji skrajnych pasm. Muzyka to wszystko co dobre od klasyki do death metal.

 

Nowy czy z rynku wtórnego? Jaki budżet?

Moja propozycja to Haiku Audio Sol 1,2 lub 3.

Słyszałem dużo dobrego o połączeniu Harpii z Monrio MC206, ze swojej strony polecam również Hybrydę LARa (IA-120H) napędzała mi Amstafy

dziekuję za propozycje, problemem jest niestety ograniczona dostępność, stad mój wybór skłania się ku markom obecnym na rynku lubelskim. Chyba, że dałoby się pokombinować z wypożyczeniem

Nowy czy z rynku wtórnego? Jaki budżet?

w zasadzie obydwie opcje wchodzą w grę, budżet - powiedzmy 5-7 tys. Słuchałem dzisiaj atolla in200 -w salonie z dynaudio dm3/7. Zestaw mnie nie zachwycił, po wymianie kolumn na audiovector-y qr3 było dużo lepiej, po zmianie na hegla h80 jeszcze lepiej. Za tydzień zabieram kolumny do salonu, na innych porównanie nie ma sensu...

chciałbym jeszcze sprawdzić Creek-a 100a, może Roksana Caspiana, Regę

generalnie kierunek brytyjski przy obecnej cenie funta staje się atrakcyjny dla prywatnego importu

Edytowane przez eddielublin

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

w zasadzie obydwie opcje wchodzą w grę, budżet - powiedzmy 5-7 tys. Słuchałem dzisiaj atolla in200 -w salonie z dynaudio dm3/7. Zestaw mnie nie zachwycił, po wymianie kolumn na audiovector-y qr3 było dużo lepiej, po zmianie na hegla h80 jeszcze lepiej. Za tydzień zabieram kolumny do salonu, na innych porównanie nie ma sensu...

chciałbym jeszcze sprawdzić Creek-a 100a, może Roksana Caspiana, Regę

generalnie kierunek brytyjski przy obecnej cenie funta staje się atrakcyjny dla prywatnego importu

 

Eddie jednak Dynaudio to zupełnie inne brzmienie niż Harpia. Do DM3/7 trzeba bardziej analitycznie brzmiącego wzmacniacza niż Atoll. Ten "Francuz" jest za łagodny na górze dla nich. W sumie IN200 do Twoich Harpi mógłby być niezły. Jednak jego brzmienie jest inne niż Hegli, które Ci odpowiadają. Pewnie zakup H200 byłby dość bezpieczny. Pewnie chłopaki z klubu Ci lepiej doradzą, ale coś mi się kojarzy, że Xindak PA-M był polecany. Jest też teraz nowy XA6800R(II).

dziekuję za propozycje, problemem jest niestety ograniczona dostępność, stad mój wybór skłania się ku markom obecnym na rynku lubelskim. Chyba, że dałoby się pokombinować z wypożyczeniem

 

w zasadzie obydwie opcje wchodzą w grę, budżet - powiedzmy 5-7 tys. Słuchałem dzisiaj atolla in200 -w salonie z dynaudio dm3/7. Zestaw mnie nie zachwycił, po wymianie kolumn na audiovector-y qr3 było dużo lepiej, po zmianie na hegla h80 jeszcze lepiej. Za tydzień zabieram kolumny do salonu, na innych porównanie nie ma sensu...

chciałbym jeszcze sprawdzić Creek-a 100a, może Roksana Caspiana, Regę

generalnie kierunek brytyjski przy obecnej cenie funta staje się atrakcyjny dla prywatnego importu

 

Z rynku wtórnego Caspian, Rega, Naim to dobry kierunek. Każdy z nich zagra inaczej ale z Harpią będzie zawsze dobrze. Moim zdaniem z Naimem najlepiej ale w tym przypadku kieruj się już na "zamknięty system" czyli w źródle też Naim.

 

Z nowych wzmacniaczy w tym budżecie nieźle też zagrał u mnie Xindak P-AM z MiniAmstaff.

A już na pewno powiniejeś wypożyczyć i sprawdzić polskiego LAR IA120H jak słusznie proponuje kolega powyżej.

 

Jednak przy takim budżecie na pewno zanim zaczniesz taszczyć kolumny do salonu to lepiej dogadać się z salonem (mój znajomy ma dobre doświadczenia z Q21) i weź coś za kaucją do siebie do domu.

Eddie jednak Dynaudio to zupełnie inne brzmienie niż Harpia. Do DM3/7 trzeba bardziej analitycznie brzmiącego wzmacniacza niż Atoll. Ten "Francuz" jest za łagodny na górze dla nich. W sumie IN200 do Twoich Harpi mógłby być niezły. Jednak jego brzmienie jest inne niż Hegli, które Ci odpowiadają. Pewnie zakup H200 byłby dość bezpieczny. Pewnie chłopaki z klubu Ci lepiej doradzą, ale coś mi się kojarzy, że Xindak PA-M był polecany. Jest też teraz nowy XA6800R(II).

właśnie Ciebie miałem podpytać bo wiem, że miałeś zestaw DM2/7 i In100 z tego co pamiętam

właśnie h200 mi chodzi po głowie i jak bedę w sobotę to na pewno go posłucham oprócz IN200

 

Z rynku wtórnego Caspian, Rega, Naim to dobry kierunek. Każdy z nich zagra inaczej ale z Harpią będzie zawsze dobrze. Moim zdaniem z Naimem najlepiej ale w tym przypadku kieruj się już na "zamknięty system" czyli w źródle też Naim.

 

Z nowych wzmacniaczy w tym budżecie nieźle też zagrał u mnie Xindak P-AM z MiniAmstaff.

A już na pewno powiniejeś wypożyczyć i sprawdzić polskiego LAR IA120H jak słusznie proponuje kolega powyżej.

 

Jednak przy takim budżecie na pewno zanim zaczniesz taszczyć kolumny do salonu to lepiej dogadać się z salonem (mój znajomy ma dobre doświadczenia z Q21) i weź coś za kaucją do siebie do domu.

po lubelskich odsłuchach może uda i sie wybrać do Niepołomic - tam swego czasu handlowali Harpia i mieli Xindak-a,

no i może uda sie załatwić tego Lar-a na odsłuch domowy

problemem jest tylko fakt, że ostatni sporo jeżdżę i na posłuchanie czegokolwiek mam czas w weekend

może uda sie wpaść na audioshow

Edytowane przez eddielublin

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

właśnie Ciebie miałem podpytać bo wiem, że miałeś zestaw DM2/7 i In100 z tego co pamiętam

właśnie h200 mi chodzi po głowie i jak bedę w sobotę to na pewno go posłucham oprócz IN200

 

 

Tak miałem 2/8 z Atollem IN100se. . "Setka" jest bardziej zadziorna. Ma więcej góry. IN200 już gra kulturalniej, gładko na górze, cieplej i gęściej.

Edytowane przez Silver_85

Nabyłem "secondhandowe" kolumny Amstaff Mini pamiętając ich brzmienie które bardzo mi się spodobało (ale to była jakaś starsza wersja). Zapamiętałem ładną, detaliczną górę z metalowej kopułki - jednak w tych jest jej jakby mało. Dobrym testem są nagrania muzyki baroku, gdzie klawesyn gra "w tle" partię basso continuo. Na nich prawie jej nie słychać, a w każdym razie jest nieczytelna, co mnie dość rozczarowało. Czy jakiś "tuning" np. zwrotnicy może tu pomóc?...

Nabyłem "secondhandowe" kolumny Amstaff Mini pamiętając ich brzmienie które bardzo mi się spodobało (ale to była jakaś starsza wersja). Zapamiętałem ładną, detaliczną górę z metalowej kopułki - jednak w tych jest jej jakby mało. Dobrym testem są nagrania muzyki baroku, gdzie klawesyn gra "w tle" partię basso continuo. Na nich prawie jej nie słychać, a w każdym razie jest nieczytelna, co mnie dość rozczarowało. Czy jakiś "tuning" np. zwrotnicy może tu pomóc?...

Najlepszy tuning to wystawić je na Allegro i kupić porządne paczki. Z tej mąki chleba nie będzie.

Ale one mi się podobają w wielu aspektach, jedynie brak najwyższej góry jest nieco uciążliwy.

Zresztą pojawia się ona przy głośniejszych odsłuchach (teraz napędza je mocna końcówka na dobrych Hypexach w klasie D)

Więc może też jakiś polecany wzmacniacz, który wydobędzie górę także na niższych poziomach?...

Edytowane przez MacP

Najlepszy tuning to wystawić je na Allegro i kupić porządne paczki. Z tej mąki chleba nie będzie.

Jaki masz sprzęt towarzyszący i jakie kolumny porównywałeś z Amstaffami? Wklej zdjęcie zwrotnicy to Ci pomożemy. Często wystarczy zmienić opornik przed kopułką na mniejszą wartość i zagra głośniej.

Chyba nie jest łatwo dostać się do zwrotnicy, nie ma żadnych wkrętów przy terminalach :) Pewnie trzeba odkręcić głośnik.

Ostatnio miałem PMC FB1+ - niby "lepsze" (choć na taniutkich Vifach z dolnych półek), ale grały zbyt "studyjnie"

Miałem MiniAmstaff i na niedobory góry nigdy nie narzekałem. Z jakich lat są Twoje egzemplarze? Wklej jakąś fotkę. Może ktoś przy nich grzebał i coś "spaprał"?

Podejrzana sprawa, faktycznie jeszcze nikt nie narzekał na niedobory góry pasma w Harpiach, prędzej w drugą stronę... Może wcześniejszemu właścicielowi było jej za dużo i obniżył sobie SPL lub zastosował całkiem inny tłumik. Zdjęcia zwrotnicy będą raczej niezbędne, najlepiej fotki wysłać producentowi do kontroli.

Ewenementalnie winna mogłaby być elektronika - ale to łatwo sprawdzić podłączając ją do innych kolumn czy problem się powtórzy. Dla eksperymentu można także podłączyć zwykłe kable OFC z elektronicznego jeśli teraz są jakieś wyszukane.

To ten model, z maskownicami , więc chyba z tych późniejszych.

 

harpia-amstaff.jpg

 

To nie jest fotka Amstaff Mini tylko dużych amstafów.

Pokaż swoje a nie fotkę z netu.

Pierwszy raz się spotykam żeby ktoś narzekał na mało góry w tej kolumnie ale jak widać różne są wymagania. Bez realnego zdjęcia zwrotnicy się nie obędzie.

Sh..t...

Zwrotnica wygląda na nie "grzebaną" ale za to w jednym z głośników jest urwana cewka L1, pękło plastikowe zawieszenie i jeden z kabli się wyrwał z lutowania z płytki :/

Nie sądzę by to miało wpływ akurat na "górę", ale na coś pewnie ma (choć w sumie nie bardzo nie słychać na co :) )

Szukam więc zdolnego człowieka z lutownicą w Wawie, który wpadnie i za drobną sumkę mi to naprawi - nie mam wzroku ani porządnej lutownicy, by się w to bawić.

Nie mam oryginalnego pudła, więc wysyłka do serwisu byłaby ciężka...

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/8260564/1

3.jpg

Edytowane przez MacP

jeśli L1 jest oberwana to nie jest ona w sekcji wysokotonowej więc nie ma wpłuwu na wysokie

Najprościej będzie wykręcić dolną płytkę i wlutować samemu ten wiszący drut

Edytowane przez Rezyslaw

Chyba nie dam rady, tam jest b. trudny dostęp i pewnie trzeba odkręcić dwie płytki... Nienawidzę lutowania, zawsze mi się coś przy tym psuje (nie mam precyzyjnej lutownicy, tylko jakąś ordynarną).

Więc poszukuję serwisanta który by wpadł w tej sprawie, ale proszę - tylko kogoś w miarę w tym wprawnego :)

Chyba nie dam rady, tam jest b. trudny dostęp i pewnie trzeba odkręcić dwie płytki... Nienawidzę lutowania, zawsze mi się coś przy tym psuje (nie mam precyzyjnej lutownicy, tylko jakąś ordynarną).

Więc poszukuję serwisanta który by wpadł w tej sprawie, ale proszę - tylko kogoś w miarę w tym wprawnego :)

nie jetem pewien ale wygląda że sekcja wysokotonowa jest przepięta na inny terminal zwrotnicy możesz zrobić fotę z góry gdzie te dwa przewody się schodzą albo odczytaj co tam jest napisane

a ta cewka od basu jest podpięta na plus na dole zwrotnicy więc powinna działać

może jeszcze być tak że przewody są od spodu płytek

Edytowane przez Rezyslaw

nie jetem pewien ale wygląda że sekcja wysokotonowa jest przepięta na inny terminal zwrotnicy możesz zrobić fotę z góry gdzie te dwa przewody się schodzą albo odczytaj co tam jest napisane

 

Prawdopodobnie jest tam napisane: "midrange input"

wygląda że ten gruby to przewód od terminala zewnętrznego a sekcje wysoka i średnia są spięte pod midrange ale poczekajmy na dokładniejsze zdjęcia

sekcje wysoka i średnia są spięte pod midrange

 

Jeżeli dobrze przyjrzeć się, to wygląda na to, że sekcja wysokotonowa jest wlutowana właściwie, z tym że od spodu płytki. Widać biały przewód po miedzy płytkami, który idzie do sekcji wysokotonowej. Ale rzeczywiście masz rację, kilka innych zdjęć rozwieje wątpliwości

Nie mnożyłbym teorii spiskowych - zwrotnice wyglądają na polutowane fabrycznie, pewnie prawidłowo - problemem jest oderwana cewka. No i ciekawi mnie, czy można lekko stuningować sekcję wysokotonową, żeby szło na nią więcej góry, bo brzmi dziwnie matowo jak ten model kopułki....

Jeśli dobrze pamiętam to można poprawić górę, ktos juz temat ogarnial. Chodzi o rozbudowę filtra tak jak w paczkach z serii TC. Inna sprawa ze dobrze ktos rzucal paczka ze sie cewka odkleila.

 

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

 

 

Nie mnożyłbym teorii spiskowych - zwrotnice wyglądają na polutowane fabrycznie, pewnie prawidłowo - problemem jest oderwana cewka. No i ciekawi mnie, czy można lekko stuningować sekcję wysokotonową, żeby szło na nią więcej góry, bo brzmi dziwnie matowo jak ten model kopułki....

Jeśli cewka jest oderwana choćby jednym końcem od ścieżek płytki to musi to być słyszalne na basie. Porównaj dwie kolumny - każdą grającą z osobna ale w tym samym miejscu.

 

Zwrotnice mogą wyglądać na polutowane fabrycznie, ale dla wprawnej ręki nie jest problemem zrobić "lut fabryczny". Dlatego istotnym jest porównać wartości odczytane z elementów zwrotnicy czy zgadzają się ze schematem producenta.

Trzecia sprawa, jeśli odczytane wartości będą tożsame ze schematem to należałoby pomierzyć kondensatory oporniki i cewki czy mają utrzymane wartości znamionowe z tolerancją, gdyż tutaj także teoretycznie mogą powstać rozbieżności z biegiem czasu i przebiegiem kolumn.

 

Zdjęcia przedstawiają podłączone wejścia do zwrotnic plus wyjście na basy. Natomiast nie widać czy nie ma jakiś kombinacji na wyjściach na przetworniki wysoko i średnio tonowe.

Jeśli posiadasz terminale typu bi-amping to może Ciebie nie zdziwić, że wejście do sekcji midrange i treble będą zmostkowane, ale najprawdopodobniej będą osobne przewody o różnych przekrojach biegnące z tych samych terminali.

Chętnie bym pomógł ale mam 500km do Ciebie. Jeśli zrobisz dokładne zdjęcia z widocznymi wartościami oporników i kondensatorów to korespondencyjnie mogę pomóc zestawić je z wartościami producenckimi, chociaż i tak trzeba by, jak wspominałem, wszystko pomierzyć.

 

Zapomniałem jeszcze zapytać, czy upewniłeś się czy tweetery w ogóle grają i nie są popalone :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.