Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Tylko po co oglądać i powtarzać, nie lepiej samemu przetestować ?

Na słuchawkach jest ciężej, ale z systemu mp3 320 / WMA lossless są różnice wyraźnie słyszalne

3 godziny temu, Sine Metu napisał:

Ale co z tym?

A ja wiem? Końcówka może być przeciwsobna, większość jest. Nie musi to być circlotron, który za cenę kilku izolowanych zasilaczy pozwala na likwidację problemów z ground noise. Ale nawet, niech będzie. Nie musi, wręcz nie powinna, być symetryczna od wejścia, bo to niweluje całą zaletę symetrii. Nie można tego desymetryzować ani zasilać z nie symetrycznego źródła. Ale dobra, niech będzie. Tylko co zrobić z tłumieniem zakłóceń, które w normalnych systemach symetrycznych są tlumione w każdym urządzeniu a w tej audiofilskiej koncepcji są wzmacniane razem z sygnałem i dopiero ewentualnie na końcu się odejmą? Normalny układ ma taki parametr jak cmrr i nie przekazuje wspólnego sygnału na wyjście. No chyba że jak w tej końcówce jest wspólne sprzężenie zwrotne, ale czy wtedy można mówić o niezależnych gałęziach? ?

nagrywamy.com

21 godzin temu, przemak napisał:

Wolę zharmonizowany przesył niż zbalansowany przesył czy konstrukcję, to dopiero wynalazek. 

Czy w polskiej literaturze technicznej (nie mam na myśli publicystyki z pism audiofilskich) rozróżnia się "zbalansowany" i "symetryczny" ?

Chyba to znaczy to samo ale pierwsze to kalka językowa z angielskiego a drugie to poprawna nazwa po polsku (o ile pamiętam).

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

12 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Na słuchawkach jest ciężej, ale z systemu mp3 320 / WMA lossless są różnice wyraźnie słyszalne

Tak wyraźne, że nikt nie przeszedł ślepego testu w tym zakresie, co ja mówię przez kilkaset stron nikt nie dał się namówić na takowy także ten, gadaj zdrów buzia-z-monoklem-1F9D0.png

Edytowane przez malikali
1 godzinę temu, xetras napisał:

Czy w polskiej literaturze technicznej (nie mam na myśli publicystyki z pism audiofilskich) rozróżnia się "zbalansowany" i "symetryczny" ?

Chyba to znaczy to samo ale pierwsze to kalka językowa z angielskiego a drugie to poprawna nazwa po polsku (o ile pamiętam).

Tak, oczywiście, dlatego też napisałem że jest to paskudztwo - językowe i w przypadku konstrukcji też techniczne. 

nagrywamy.com

Gość

(Konto usunięte)
13 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Tylko po co oglądać i powtarzać, nie lepiej samemu przetestować ?

Na słuchawkach jest ciężej, ale z systemu mp3 320 / WMA lossless są różnice wyraźnie słyszalne

Co brzmi lepiej?

12 godzin temu, przemak napisał:

Tylko co zrobić z tłumieniem zakłóceń, które w normalnych systemach symetrycznych są tlumione w każdym urządzeniu a w tej audiofilskiej koncepcji są wzmacniane razem z sygnałem i dopiero ewentualnie na końcu się odejmą?

Chyba zbyt daleko idące uproszczenie. W teorii nie ma wiele złego w tym, że odejmą się na końcu, zależy ile też tego CMRR potrzebujemy. Największym problemem będzie niedopasowanie komponentów, która drastycznie obniży CMRR, z drugiej strony pomija się stopień symetryzowania/desymetryzowania sygnału, który także zwykle wprowadza szumy. OK łatwiej uzyskać lepsze CMRR z powodów praktycznych, korzystając z tego powszechniejszego podejścia, ale by uzyskać lepsze SNR, to także trzeba zapłacić za niskoszumne opampy, lub wszystko zrównoleglić, przy czym cały czas także płacimy za precyzje komponentów. Fakt, faktem, że i tak wyjdzie o wiele taniej. Są oczywiście wpełni zbalansowane opampy, ale tam się niewiele zmienia, poza wygodą. 

Jeżeli chodzi o zbalansowane wzmacniacze mocy (fully balanced, żeby nie było wątpliwości), to pomimo ich różnych cech, które mogą być zaletami, mają też swoje ograniczenia i są już dużo, dużo droższe. A zysk jest raczej "w zależności od sytuacji, jakiś tam może być"....

System gra dobrze, albo nie....

1 godzinę temu, ziko369 napisał:

Co brzmi lepiej?

Lossless, jest jaśniejsze i otwarte na średnicy, wykonczenia sa z pogłosem, stopień różnicy jest taki, ze na słuchawkach czy "wrzeszczących" systemach prawdopodobnie mniejszy do wychwycenia 

 

44 minuty temu, barmanekm napisał:

Chyba zbyt daleko idące uproszczenie. W teorii nie ma wiele złego w tym, że odejmą się na końcu, zależy ile też tego CMRR potrzebujemy. 

Problem może się na przykład pojawić, jak zabraknie headroomu. Jeżeli nie potrzebujemy cmrr to po co ta zabawa w symetrię? Tylko po to, żeby ewentualnie masy odciąć? 

46 minut temu, barmanekm napisał:

łatwiej uzyskać lepsze CMRR z powodów praktycznych, korzystając z tego powszechniejszego podejścia, ale by uzyskać lepsze SNR, to także trzeba zapłacić za niskoszumne opampy

Tak, dlatego pierwsze stopnie zwykle są (albo raczej powinny być) właśnie symetryczne. Ale na poziomie liniowym? Wzmocnienie sygnału w domu z poziomu liniowego do głośnikowego to parę dB jak ktoś ma tolerancyjnych sąsiadów, gdzie tu problem z szumem? Tymczasem w hifi jest odwrotnie - jedyny potrzebny żeby był w pełni symetryczny i przy okazji łatwy do realizacji tej symetrii sygnał, z wkładki gramofonu, jest akurat zwykle niesymetryczny, a z przedwzmacniacza to już wychodzi xlr z kablem jak przedramię. 

W proaudio na które chętnie powołują się twórcy takich kombinacji nie ma w ogóle takich urządzeń, poza wyjątkami w postaci wzmacniaczy mikrofonowych i ogólnie mówiąc układów wykorzystujących różne formy VCA, ale też raczej tylko tam, gdzie sterowanie jest wspólne z sygnałem, czyli np niektóre kompresory lampowe. Reszta jest normalna. 

Nie liczę końcówek mostkowych, bo to nie ta bajka. 

nagrywamy.com

Gość

(Konto usunięte)
21 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Lossless, jest jaśniejsze i otwarte na średnicy, wykonczenia sa z pogłosem, stopień różnicy jest taki, ze na słuchawkach czy "wrzeszczących" systemach prawdopodobnie mniejszy do wychwycenia 

 

Problem w tym, że można powiedzieć, że to system jest zamulony i wtedy sytuacja jest odwrotna...

6 minut temu, ziko369 napisał:

Problem w tym, że można powiedzieć, że to system jest zamulony i wtedy sytuacja jest odwrotna...

Moze byc, np. DSD dla mnie sa za ciemne, milo się sucha, jest dynamika gęstość i soczystość ale równowagę uważam przy K2HD

1 godzinę temu, barmanekm napisał:

Chyba zbyt daleko idące uproszczenie.

A jeszcze o najważniejszym zapomniałem ? Symetryczny to nie to samo co przeciwsobny. Sygnał symetryczny, wejścia i wyjścia symetryczne muszą spełniać pewne warunki, ale nie należy do nich konieczność występowania sygnału przeciwsobnego. Tak może być ale nie musi, a wszystkie cechy połączeń symetrycznych nie zależą od sygnału. W układach "wewnętrznie zbalansowanych" (brrr.) do poprawnej pracy potrzebny jest nie sygnał symetryczny, tylko przeciwsobny/różnicowy. W związku z tym z niektórymi poprawnie wykonanymi urządzeniami z wyjściem symetrycznym takie urządzenia nie będą poprawnie współpracować.

nagrywamy.com

8 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Lossless, jest jaśniejsze i otwarte na średnicy, wykonczenia sa z pogłosem, stopień różnicy jest taki, ze na słuchawkach czy "wrzeszczących" systemach prawdopodobnie mniejszy do wychwycenia 

 

Dokładnie. Lepiej bym tej różnicy nie określił.
 

8 godzin temu, ziko369 napisał:

Problem w tym, że można powiedzieć, że to system jest zamulony i wtedy sytuacja jest odwrotna...

Zamulony system, albo po prostu system mniej selektywny, mniej transparentny, mniej oddający szczegółowość w brzmieniu, w którym brak pełnej sceny i stereofonii - wtedy nie usłyszysz różnić.
To jest oczywiste, ale ponieważ wielu z nas wydaje się, że ma najlepsze systemy na świecie, a mają w rzeczywistości takie, które powyżej opisałem, to różnic nie słyszą i później piszą bzdury, że to naukowo udowodnione, piszą o progach percepcji słuchu ludzkiego (nie ich słuchu, tylko ludzkiego), wymyślają bajki o omamach słuchowych, zjawiskach psychoakustycznych...itp. To mają być dowody na to, że faktycznie różnic nie słychać, bo sami ich nie słyszą.

 

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Tylko po co oglądać i powtarzać, nie lepiej samemu przetestować ?
Na słuchawkach jest ciężej, ale z systemu mp3 320 / WMA lossless są różnice wyraźnie słyszalne
14720b32128a0e3c0f4a6307702ac6e2.jpg
22 godziny temu, ziko369 napisał:

Co brzmi lepiej?

Nic: MP3/320, WMA i FLAC nie da się odróżnić. 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Nic: MP3/320, WMA i FLAC nie da się odróżnić. 

Bo to są najgorsze formaty, do smartfona, samochodu. Lepszy dźwięk mniej cyfrowy jest z wysokiej klasy analogu a jeszcze lepszy z gęstego formatu na klockach hi-end

W trakcie usuwania konta.

4 minuty temu, bogdan_ napisał:

Lepszy dźwięk mniej cyfrowy jest z wysokiej klasy analogu

Fajne. A przed wynalezieniem cyfry jak się określało cyfrowość analogu? 100% cyfry? 

 

4 minuty temu, bogdan_ napisał:

 

 

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Nic: MP3/320, WMA i FLAC nie da się odróżnić. 

Zeby skrócić tą zabawę, a co jest dla Ciebie do odróżnienia ? które formaty czy rozdzielczości ?

Dziwne to forum, jesze kilka lat temu było trochę osób znających się na rzeczy. A dzisiaj zostali tylko tacy, którym wszystko gra tak samo, z kilkoma wyjątkami.

W trakcie usuwania konta.

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, porlick napisał:

Zapewne przez audiovoodoo-trolli, ktorzy zwalili się jak szarańcza i zaniżają poziom.

szczególnie poziom zaniżaja takie wpisy

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Nic: MP3/320, WMA i FLAC nie da się odróżnić. 

 

12 godzin temu, soundchaser napisał:

Dokładnie. Lepiej bym tej różnicy nie określił.
 

Zamulony system, albo po prostu system mniej selektywny, mniej transparentny, mniej oddający szczegółowość w brzmieniu, w którym brak pełnej sceny i stereofonii - wtedy nie usłyszysz różnić.
To jest oczywiste, ale ponieważ wielu z nas wydaje się, że ma najlepsze systemy na świecie, a mają w rzeczywistości takie, które powyżej opisałem, to różnic nie słyszą i później piszą bzdury, że to naukowo udowodnione, piszą o progach percepcji słuchu ludzkiego (nie ich słuchu, tylko ludzkiego), wymyślają bajki o omamach słuchowych, zjawiskach psychoakustycznych...itp. To mają być dowody na to, że faktycznie różnic nie słychać, bo sami ich nie słyszą.

 

Omamy sluchowe nie sa wymyslem. Z takich solidnych to np. vEAR (visual-evoked auditory response, wywolana wzrokowo odpowiedz sluchowa):

https://www.youtube.com/watch?v=b--kczcf4AI

jest na to podatne ok 20% populacji. Zobacz komentarze pod tym filmikiem. Ludzie nie robia sobie jaj, doslownie slysza odglos tego skaczacego slupa, mimo ze to film bez dzwieku. Ostatnio sporo sie dzieje w neuroscience i tez mechanizmy takich zludzen sa badane, np.

https://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/jocn_a_01395

Szymon trochę pojechał, to fakt. Inna sprawa, że miałem już okazję posłuchać tak dobrze zrobione mp3/320, że zarąbiście trudno było to odróżnić od wave.

Sądzę jednak, że gdyby puścić muzykę, bez przełączania pomiędzy formatami, nie rozróżnisz (bez porównania), czy leci mp3/320, czy np flac lub wave.

Edytowane przez porlick
31 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Zeby skrócić tą zabawę, a co jest dla Ciebie do odróżnienia ? które formaty czy rozdzielczości ?

Te, które jednoznacznie odróżnisz w ślepym teście. Jak zaprezentujesz takowy to dopiero pogadamy ?

7 minut temu, porlick napisał:

Szymon trochę pojechał, to fakt. Inna sprawa, że miałem już okazję posłuchać tak dobrze zrobione mp3/320, że zarąbiście trudno było to odróżnić os wave.

W sieci można znaleźć dużo mp3 marnej jakości wiadomego źródła, żeby sprawdzić sam format należałoby samemu stworzyć format mp3 z jakiegoś posiadanego bezstratnego formatu i dopiero je porównywać.

Edytowane przez malikali
4 minuty temu, caralooh napisał:

Dzień sądu w którym się okaże,że jednak manta dvd wymiata jest bliski.

Ten dzien dawno nastapil, tylko audiofile go przegapili bo zyja w rownoleglej rzeczywistosci wykreowanej przez magikow od hi-endu

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.