Skocz do zawartości
IGNORED

Jestem po seansie Zielonej Granicy.

Rekomendowane odpowiedzi

Brakuje części drugiej jak ci biedni migranci latają z kałachami i wysadzają sklepy ,auta, handlują narkotykami. Potem wracają na swoje zadupia żeby podcinać gardła innowiercom.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1466033165_ctpjcl_600.jpg

1471689180_qwp8yk_600.jpg

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Może pani Holland do Ixxxxxa na stałe w końcu wyjedzie i tam kręci swoje filmidła,tematów nie braknie, niech jeszcze zabierze Jandę i kilku innych.

Edytowane przez Marcinus
51 minut temu, Neon47 napisał:

Ja się nie wybieram do kina na ten film.

49 minut temu, cortes napisał:

Ja też nie. 🙂

Ja też nie. Poczekam na premierę w TVP-1. 😆

Też widziałem film. Wątek uchodźców jest OK - przedstawiony jest sugestywnie i z empatią. Dla mnie nie ma znaczenia czy odnosi się do pełnego kontekstu - bo takie, jak przedstawione w filmie, przypadki na pewno się zdarzają, a artysta ma prawo skupić się na losie pojedynczych ludzi, ich śmierć i cierpienie to zawsze tragedia.

Również wątek wolontariuszy-aktywistów jest OK. Ich rolą jest pomagać bez względu na geopolitykę. Artystycznie jest już słabiej - ale ujdzie.

Wątek służb mundurowych jest tendencyjny - wszyscy, poza postacią graną przez Włoska - są przedstawieni jako sadyści, a w najlepszym wypadku - buraki. Nawet jeśli w realu nie wszyscy są święci - to wizja w filmie razi schematyzmem. Postać Włoska też jest może nie tyle papierowa co „bibułowa” i powiela schematy kina moralnego niepokoju i jego irytujące dyrdymały, wedle których zwykły człowiek jest bezradny i bezwolny wobec „systemu” i bez przewodnictwa światłego polskiego inteligenta nic nie zdziała. Ostatnie 30 lat pokazuje, że ten kraj ciągną zwykli ludzie a elity intelektualne głównie dają d…