Skocz do zawartości
IGNORED

RME ADI-2 Pro FS R - przetwornik AD i DA z rynku pro


pmcomp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Adi777 napisał:

Domyślam się i rozumiem, jak to wygląda, ale właśnie, niezależność - tak to powinno wyglądać.

Pamiętaj - jedynym niezależnym, rzetelnym i obiektywnym testerem możesz być tylko ty sam - o ile oczywiście sam siebie nie będziesz oszukiwał przy tych testach i wynikami tych testów nie będziesz się dzielił z innymi..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

58 minut temu, pmcomp napisał:

Nie, nie, nie ... to troszkę nie tak. dCSa chcę sprzedać

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Dlatego nie mam parcia na oddawanie dCSa za bezcen, aby tylko drożej od RME 😛.

Trochę bym chciał, trochę bym nie chciał ... baba jesteś? Zdecyduj się.

42 minuty temu, babatular napisał:

No jak nie tak , jak tak. Sam napisałeś  że po konfrontacji DCS Debussy vs RME ADI2 zawalił ci się audiofilski świat - bo zrozumiałeś jak ceny są z doopy w audio  - i można mieć tą samą jakość brzmienia co top światowego Hi-endu w robieniu DACów za 10 razy mniej

 

Godzinę temu, babatular napisał:

Pmcompa chwalę za to, że ma DCS Debussego, chce go sprzedać i wprost pisze, że dla niego to audiofilska, cenowa ściema - bo DAC za 50 tys zagrał dla niego jak DAC za 4tys.  KTO by coś takiego napisał w takich okolicznościach ???

Trzeba czymś błyszczeć na forum, więc się zakłada takie tematy ...

Gdyby RME produkowało takie super DACi to nie sprzedawało by ich w takiej cenie ... chyba proste.

Może już pora skończyć ten kabaret?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, babatular napisał:

Ta , już widzę jak masz w systemie topowy DAC topowej firmy i piszesz o nim że to audiofilska cenowa ściema bo nie gra lepiej od DAC za kilka tysięcy złotych  - szczególnie jesli akurat go sprzedajesz.

Tak, właśnie tak by było.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, szpakowski napisał:

Gdyby RME produkowało takie super DACi to nie sprzedawało by ich w takiej cenie ... chyba proste.

RME produkuje super DACi ? Pierwsze słysze. Produkuje brzmieniowo takiej samej klasy  jak Topping, SMSL, Chord i .......DCS.

 

Może w funkcjach ma przewagę nad resztą - tutaj kłania sie rodowód PRO.

3 minuty temu, Adi777 napisał:

Tak, właśnie tak by było.

Polecam Brzechwę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, babatular napisał:

RME produkuje super DACi ?

Przecież to chyba właśnie wynika z lektury tego wątku ... zwłaszcza z postów autora tematu ...

Skoro RME produkuje daca który gra tak samo jak DCS to jaki problem wsadzić go w ładniejszą obudowę i sprzedawać w podobnej cenie? Albo zostawić obudowę i sprzedawać w konkurencyjnej cenie np. 1/2 DCS'a?

15 minut temu, babatular napisał:

Produkuje brzmieniowo takiej samej klasy  jak Topping, SMSL, Chord i .......DCS.

Jak zastosujesz odpowiednie procedury porównawcze to będziesz mógł do tego grona zaliczyć wszystkie inne firmy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, babatular napisał:

Polecam Brzechwę.

Jakoś będę musiał żyć ze świadomością, że mi nie wierzysz 😔

6 minut temu, szpakowski napisał:

to jaki problem wsadzić go w ładniejszą obudowę i sprzedawać w podobnej cenie?

Pewnie żaden, ale być może RME ma trochę inną filozofię niż audiofilscy naciągacze?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Adi777 napisał:

Pewnie żaden, ale być może RME ma trochę inną filozofię niż audiofilscy naciągacze?

Tak ... na pewno ... filozofia ograniczania zysków firmy przez wzgląd na audiofilskich naciągaczy ... 😁

Gdybyś mógł sprzedawać coś zarówno za 4tys jak i za 50tys to ze względu na inną filozofię sprzedawałbyś to za 4tys ... chyba sam w to nie wierzysz ... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, szpakowski napisał:

Przecież to chyba właśnie wynika z lektury tego wątku ... zwłaszcza z postów autora tematu ...

Skoro RME produkuje daca który gra tak samo jak DCS to jaki problem wsadzić go w ładniejszą obudowę i sprzedawać w podobnej cenie? Albo zostawić obudowę i sprzedawać w konkurencyjnej cenie np. 1/2 DCS'a?

 

Poczytaj dokładnie od poczatku.

Jest jeszcze takie cos jak interfejs obslugi oraz funkcje uzytkowe. dCS to czysty DAC łatwy i prosty w obsłudze, RME to duzoumiacy kombajn DA/AD, pre, korektor, wzmak sluchawkowy z nieintuicyjna obslugą. Mi pasuje ale nie kazdy bedzie potrafil go obsluzyc.

19 minut temu, Adi777 napisał:

 

Pewnie żaden, ale być może RME ma trochę inną filozofię niż audiofilscy naciągacze?

Nikt na rynku pro nie kupi DACa za 50 tys zl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmcomp napisał:

Nikt na rynku pro nie kupi DACa za 50 tys zl.

Jak będzie w ładnej budzie to audiofil kupi ... pal licho rynek pro ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, szpakowski napisał:

Jak będzie w ładnej budzie to audiofil kupi ... pal licho rynek pro ...

Chodzilo mi raczej o to, ze RME nie ma zadnego interesu wchodzic na idiotyczny rynek dla audiofili i … konkurować z Chinolami. Po co?

A w ladnych obudowach z alu cietego na CNC mana Chinole. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny na rynku pro są równie kosmiczne co w hifi-wystarczy spojrzeć szerzej niż Thoman.de 🙂

vide chociażby cennik Grimm audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmcomp napisał:

Chodzilo mi raczej o to, ze RME nie ma zadnego interesu wchodzic na idiotyczny rynek dla audiofili i … konkurować z Chinolami. Po co?

Po to żeby zarobić. Skoro mają tak udany produkt to chyba oczywiste ... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, triode napisał:

ceny na rynku pro są równie kosmiczne co w hifi-wystarczy spojrzeć szerzej niż Thoman.de 🙂

vide chociażby cennik Grimm audio.

Byc moze. Mam duzo koncowek mocy i pre z rynku pro i przynajmniej wiem, ze place za dzwiek ulamek ceny rynkowej dla audiofila.

Poza tym rynek pro cenowo to jakies 10-20% ceny z rynku dla audiofila. Mi sie podoba.

2 minuty temu, szpakowski napisał:

Po to żeby zarobić. Skoro mają tak udany produkt to chyba oczywiste ... ?

Zarobic? Tak sadzisz?

Ile wynosi marza dystrybucji na rynku dla audiofila?

Ile wynosi marza dystrybucji na rynku pro?

Policz, porownaj, oszacuj wielkosc i pozycje marki na obu rynkach oraz przede wszystkim koszty wejscia i promocjina rynku dla audiofila. Tam juz na pewno ktos ta lekcje odrobił. Poza tym tofirma niemiecka a oni nie sa tak wyrywni jak np. my Polacy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, kontomatiego napisał:

Próba oceny sprzętu audio bez uwzględnienia ludzkiego słuchu - który rodzaj i jaki sposób prezentacji dźwięku, tak w ujęciu fizjologii, jak i wszelkich uwarunkowań społeczno-genetycznych, które ten odbiór mogą warunkować, jest również niezbyt poważne.

Porównanie to porównanie, odbywa w ramach jednego organu słuch, nawet jak ten słuch ma jakieś uchyby/uszkodzenia. Dawałem już na forum przykłady takiego kolegi który ma poważnie uszkodzony słuch a jest audiofilem i robi porównania wybierając sprzęt. Nie porównujemy naszych słuchów na forum bo to niemożliwe a audiogramów nikt nie chce prezentować. 

20 godzin temu, kontomatiego napisał:

Ponadto, wszelkie przytaczane naukowe twierdzenia, traktujące w pobieżny sposób o odbiorze muzyki, nie wyczerpują sprawy również od strony naukowej - są dowodem naukowym w obrębie poznanych dotychczas człowiekowi zasad badawczych. 

Cały czas odnoszę wrażenie że nie rozróżniasz procesu słuchania od procesu porównywania. Wczoraj słuchałem nabytej w parę dni wcześniej płyty The Pineapple Thief "Versions Of The Truth" (BD audio). Cała płyta jest wydana z samplingiem 96kHz (24/96), ale jest na płycie jedno nagranie w formie clipu video, które ma dźwięk zrobiony z samplingiem 48 kHz (24/48). Obie wersje dźwięku są naprawdę na bardzo wysokim poziomie jakościowym, ale pierwsze wrażenie jest takie że wersja 24/48 jest jakby nieco "lepsza". Na wskaźnikach wysterowania widać nieco większą głośność ścieżki 24/48 i pewnie stąd to pierwsze wrażenie. Wiadomo że 24/96 reprezentuje wyższy poziom techniczny niż 24/48. To tylko jeden element bo jeszcze mastering materiału do tej wersji 24/48 może być nieco inny 😉.

20 godzin temu, kontomatiego napisał:

Na osłodę dodam, że jest pewien obszar męskich pasji, w którym wyższość D nad A jest powszechnie stwierdzana

Męskie pasje nie powinny być realizowane na żywioł, chyba że się jest artystą to wtedy oczywiście są inne ramy. Audio z artyzmem nie ma wiele wspólnego, chyba trochę w formach zewnętrznych obudowy, ale nie zawsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Lech36 napisał:

Porównanie to porównanie, odbywa w ramach jednego organu słuch, nawet jak ten słuch ma jakieś uchyby/uszkodzenia. Dawałem już na forum przykłady takiego kolegi który ma poważnie uszkodzony słuch a jest audiofilem i robi porównania wybierając sprzęt. Nie porównujemy naszych słuchów na forum bo to niemożliwe a audiogramów nikt nie chce prezentować. 

Cały czas odnoszę wrażenie że nie rozróżniasz procesu słuchania od procesu porównywania. Wczoraj słuchałem nabytej w parę dni wcześniej płyty The Pineapple Thief "Versions Of The Truth" (BD audio). Cała płyta jest wydana z samplingiem 96kHz (24/96), ale jest na płycie jedno nagranie w formie clipu video, które ma dźwięk zrobiony z samplingiem 48 kHz (24/48). Obie wersje dźwięku są naprawdę na bardzo wysokim poziomie jakościowym, ale pierwsze wrażenie jest takie że wersja 24/48 jest jakby nieco "lepsza". Na wskaźnikach wysterowania widać nieco większą głośność ścieżki 24/48 i pewnie stąd to pierwsze wrażenie. Wiadomo że 24/96 reprezentuje wyższy poziom techniczny niż 24/48. To tylko jeden element bo jeszcze mastering materiału do tej wersji 24/48 może być nieco inny 😉.

Męskie pasje nie powinny być realizowane na żywioł, chyba że się jest artystą to wtedy oczywiście są inne ramy. Audio z artyzmem nie ma wiele wspólnego, chyba trochę w formach zewnętrznych obudowy, ale nie zawsze.

Odbiór fal dźwiękowych przez człowieka ma zupełnie inne uwarunkowania od odbioru tych samych fal przez urządzenie. 
Ponadto, poza technicznymi różnicami w odbiorze, odbiór muzyki przez człowieka warunkuje wiele innych rzeczy, czynników m.in. tych, o których wspomniałem. Twój przygłuchy kolega jest na to wszystko doskonałym dowodem. 
 

Proces porównania, oceny muzyki przez człowieka, z uwagi na powyższe, nigdy nie może być jednoznaczny i obiektywny. 
 

Muzyka to artyzm. Zachęcam do odbioru zgodnie z zamysłem, przeznaczeniem. Forma obudowy też ma znaczenie! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kontomatiego napisał:

Odbiór fal dźwiękowych przez człowieka ma zupełnie inne uwarunkowania od odbioru tych samych fal przez urządzenie. 

To akurat wiem, ale nie chodzi o odbiór i subiektywną ocenę tylko o porównanie i w miarę obiektywną w zależności od procedury ocenę różnic pomiędzy dwoma urządzeniami grającymi muzykę. Tą funkcję perfekcyjnie spełnia test różnicowy, ale nie jest popularny w kręgach hobbystów. Pewnie dlatego że nie jest łatwo go przygotować.

5 minut temu, kontomatiego napisał:

Muzyka to artyzm.

Też się z tym zgadzam. Przypisywanie artyzmu sprzętowi do odczytu rejestracji jest nadużyciem. Sprzęt to nawet nie jest instrument, własnych cech muzyce nie powinien dodawać, ale jak wiadomo wśród hobbystów są różne preferencje.  

12 minut temu, kontomatiego napisał:

Twój przygłuchy kolega jest na to wszystko doskonałym dowodem. 

Może nie używaj takiego lekceważącego określenia względem niego bo mógłbyś być zaskoczony jak trafne wnioski potrafi wyciągnąć porównując sprzęt, ale np. jak tylko słucha to ma inne preferencje niż jak np. ja, czyli osoba z normalnym na swój wiek słuchem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RME to firma że średniej półki cenowej, ale działa na rynku od dawna i ma bardzo szeroki asortyment produktów. Stereofoniczne przetworniki to mały ułamek ich działalności, wręcz poboczna i nieistotna część. Jasne, że można by pomnożyć cenę i próbować wejść na inny rynek, ale wydaje mi się, że im się takie przekierowanie sił i środków po prostu nie będzie opłacać... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Lech36 napisał:

To akurat wiem, ale nie chodzi o odbiór i subiektywną ocenę tylko o porównanie i w miarę obiektywną w zależności od procedury ocenę różnic pomiędzy dwoma urządzeniami grającymi muzykę. Tą funkcję perfekcyjnie spełnia test różnicowy, ale nie jest popularny w kręgach hobbystów. Pewnie dlatego że nie jest łatwo go przygotować.

Nie. Nie da się porównać „w miarę obiektywnie”. 
No i cały czas w swych odpowiedziach pomijasz, nie odnosisz się do kluczowych, pozatechnicznych czynników stanowiących o odbiorze przez człowieka.

21 minut temu, Lech36 napisał:

Też się z tym zgadzam. Przypisywanie artyzmu sprzętowi do odczytu rejestracji jest nadużyciem. Sprzęt to nawet nie jest instrument, własnych cech muzyce nie powinien dodawać, ale jak wiadomo wśród hobbystów są różne preferencje

Dlaczego nie powinien? Powinien. Konstruktorzy i producenci nie zmierzają do możliwie najwierniejszego odtworzenia. Bo miało by być najwierniejsze względem czego i kogo? Zmierzają do odtworzenia w sposób, który zmaksymalizuje pozytywne emocje odbiorcy. 
 

Bardzo chciałbyś wszystko uprościć.

Mam wrażenie, że jakość Twoich wniosków jest zgodna z jakością procedury porównawczej 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, kontomatiego napisał:

Nie. Nie da się porównać „w miarę obiektywnie”. 

Oczywiście, że nie. Wszystko jest subiektywne, obiektywność nie istnieje 👍

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kontomatiego napisał:

No i cały czas w swych odpowiedziach pomijasz, nie odnosisz się do kluczowych, pozatechnicznych czynników stanowiących o odbiorze przez człowieka.

Odnosiłem się wielokrotnie w innych wątkach, ale bez zainteresowania z drugiej strony.

1 godzinę temu, kontomatiego napisał:

Dlaczego nie powinien? Powinien. Konstruktorzy i producenci nie zmierzają do możliwie najwierniejszego odtworzenia. Bo miało by być najwierniejsze względem czego i kogo? 

Neutralne, oddające przekaz twórcy, dla mnie jest to jednoznaczne, ale rozumiem że nie dla wszystkich.

1 godzinę temu, kontomatiego napisał:

Zmierzają do odtworzenia w sposób, który zmaksymalizuje pozytywne emocje odbiorcy. 

No to trzeba zwolnić audiofilów z możliwości regulowania np. barwy (kręcenia gałami). Jak chcemy maksymalizować emocje to niestety np. takie kable do tego się nie nadają 😉.

1 godzinę temu, kontomatiego napisał:

Bardzo chciałbyś wszystko uprościć.

Nie chcę niczego upraszczać, ale złożoność tematu można ogarnąć tylko operując w ramach techniki a nie jakichś ulotnych wierzeń.

1 godzinę temu, kontomatiego napisał:

Mam wrażenie, że jakość Twoich wniosków jest zgodna z jakością procedury porównawczej

 Zgadza się, jakość procedur porównawczych wyznacza jakość wniosków, to chyba oczywiste. Jakie są Twoje procedury porównawcze? Oczywiście o ile je masz.

Godzinę temu, Adi777 napisał:

Wszystko jest subiektywne, obiektywność nie istnieje 

W świecie audiofilkim to się zgadza, wszystko jest subiektywne, w świecie techniki może być obiektywne. Obiektywność jak najbardziej istnieje. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Lech36 napisał:

W świecie audiofilkim to się zgadza, wszystko jest subiektywne, w świecie techniki może być obiektywne. Obiektywność jak najbardziej istnieje. 

To była ironia z mojej strony😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Adi777 napisał:

Oczywiście, że nie. Wszystko jest subiektywne, obiektywność nie istnieje 👍

No nie zartuj!

Np. pomiar predkosci radaremw terenie zabudowanym przez Policje jest obiektywny czy nie jest?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Lech36 napisał:
2 godziny temu, kontomatiego napisał:

 

Odnosiłem się wielokrotnie w innych wątkach, ale bez zainteresowania z drugiej strony.

Ale jak to się ma do tej dyskusji?

36 minut temu, Lech36 napisał:
2 godziny temu, kontomatiego napisał:

 

Neutralne, oddające przekaz twórcy, dla mnie jest to jednoznaczne, ale rozumiem że nie dla wszystkich.

Jaką przyjąłeś procedurę zbadania uwarunkowań preferencji słuchowej? Czy wiesz, w jaki sposób genetyka warunkuje słuch i zdolność odbioru fal dźwiękowych dla poszczególnych grup społecznych, przez wzgląd na wiek oraz doświadczenia życiowe? Jak to się ma do pozostałych bodźców i czynników w trakcie odsłuchu oraz tych, które zaszły wcześniej, a również wpłynęły na zdolności ludzkiego mózgu, tak w ujęciu krótko, jak i długotrwałym?

Poruszasz się w obrębie technicznych pojęć, znanych na dziś (i to z pewnym ograniczeniem), które są ważnym, ale nie jedynym elementem stanowiącym o odbiorze muzyki. Stąd moja uwaga o uproszczeniu.

Oczywiście, że obiektywność naukowa w obrębie przesyłu i odbioru przez urządzenie fal dźwiękowych istnieje, ale jej naukowe dowiedzenie jest daleko poza możliwościami tego forum.

Obiektywny odbiór muzyki przez człowieka nie jest możliwy, ani też pożądany. A zmierzenie się z nim naukowo jest jeszcze dalej poza możliwościami tego forum. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szpakowski napisał:

Gdybyś mógł sprzedawać coś zarówno za 4tys jak i za 50tys to ze względu na inną filozofię sprzedawałbyś to za 4tys ... chyba sam w to nie wierzysz ... ?

Pomijając zwykłą uczciwość (cecha rzadka wśród producentów sprzętu dla audiofili) i rozsądek (cecha rzadka wśród audiofili) ludzi, którzy produkują sprzęt, bądź co bądź codziennego użytku, jest też coś takiego jak pozycjonowanie marki na rynku. RME nie bawiło się wcześniej w sprzęt dla audiofili, ADI-2 DAC zbudowali po tym, jak audiofile zaczęli korzystać z ich ADI-2 FS, urządzenia raczej do doraźnych zastosowań, bo to żaden studyjny "hajend", tylko porządnie zaprojektowany, wykonany i zaprogramowany przetwornik CA/AC.


Mająca świetną renomę RME ośmieszyło by się, wypuszczając na rynek DACa za 50.000 zł czy nawet 25.000 zł. Ich "core business" to rynek pro, nie garstka audiofili. Nie wiem też, ile osób kupiłoby coś takiego.

W końcu ile powinien kosztować dobry przetwornik 40 lat od upowszechnienia się cyfrowego audio? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.” (Christopher Hitchens).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kontomatiego napisał:

Jaką przyjąłeś procedurę zbadania uwarunkowań preferencji słuchowej?

Preferencje słuchowe jak i również kondycja słuchu w porównaniach mają małe znaczenie. Masz wykryć tylko różnice a nie oceniać co słyszysz.

7 minut temu, kontomatiego napisał:

Poruszasz się w obrębie technicznych pojęć, znanych na dziś (i to z pewnym ograniczeniem), które są ważnym, ale nie jedynym elementem stanowiącym o odbiorze muzyki.

Porównanie techniki to inne zagadnienie niż odbiór muzyki.

8 minut temu, kontomatiego napisał:

Obiektywny odbiór muzyki przez człowieka nie jest możliwy, ani też pożądany.

Obiektywne porównanie dwóch sprzętów jest jak najbardziej możliwe. Czy jest pożądane? Nie wiem, mam tu duże wątpliwości 😉.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Terrapin napisał:

W końcu ile powinien kosztować dobry przetwornik 40 lat od upowszechnienia się cyfrowego audio? 

Policz cenę "kości" i wszystkich elementów jej towarzyszących, dolicz ceny opracowania opartego o zalecenia producenta, dolicz cenę elementów zasilacza i obudowy i z grubsza będziesz wiedział. Sama "kość" przetwornika to ca. 10-20 $, choć możliwe że może być drożej u niektórych producentów, ale przy zakupach hurtowych (firmy produkcyjne) ceny potrafią mocno spaść, zwłaszcza przy bezpośrednim zamówieniu znaczących ilości od producenta.    

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Marek.S napisał:

Jak sygnał 1KHz może brzmieć inaczej?

 Cyfra to jedynie kod. 

Z tego kodu nie sposób rekonstruować falę ciągłą sinusa.

(Czasami).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, xetras napisał:

Z tego kodu nie sposób rekonstruować falę ciągłą sinusa.

Rany boskie...

Ale Sergiu Celibidache też tak uważał 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

“That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.” (Christopher Hitchens).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.