Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ostatnie zdjęcie to raczej nie u Rafała M.Tak tylko wnioskuję , bo czytam wątek regularnie

Ostatnie nie ale wyżej tak i o te zmiany mi chodzi w stosunku do tego co jest na fotkach.

"Odmienny obraz każde widzi oko a każde ucho inny słyszy śpiew. A każde serce gdy wejrzysz w nie ukaże własną słabość i grzech"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie akustyki to jest tak obszerny temat, że nie będę tego pisał w wątku klubowym. Rochu już wcześniej prosił, żeby poruszać sprawy stricte związane z kolumnami. Ustalcie z Nim zakres tematów, które tutaj możemy poruszać.

 

Wrzucę jedynie zdjęcie mojego nowego ustroju fraktalnego, hybrydowego - waga tego na zdjęciu ponad 350kg i głębokość łączna 250mm. Ilość słupków 10216, działa od 50-11000Hz. Jest jeszcze wersja z 40864 słupków działająca do przeszło 17000Hz. Zastąpił on proste Schroedery, które były do tej pory z tyłu. Działanie zupełnie nieporównywalne. Żaden Schroeder nie zbliża się do tego poziomu.

Skuteczne czyszczenie tak szerokiego spektrum powoduje, że przekaz zbliża się niebezpiecznie do analogu a ilość smaczków i ukrytych szczegółów, które nam wcześniej umykały jest szokująca. Poznajemy znane nagrania na nowo.

 

Odnośnie kolumn 3 drożnych i doboru sprzętu towarzyszącego to obowiązkiem naszym (doświadczonych użytkowników i konstruktora) jest dobór takich zestawień, które będą prezentowały możliwie najwyższą jakość w relacji do ceny. Oczywistym jest, że wzmacniacz 20-50W nie zagra z takim wykopem jak WM300 ale to jest ekstremum wyznaczające granice jakościowe. Trzeba jednak pamiętać, że pomiędzy "Bugatti i Passatem" są jeszcze inne modele. Wielu osobom wystarczy Audio S8 albo R8.

Trzeba pamiętać, że gra cały system a nie tylko kolumny i wzmacniacz. Elementem koniecznym jest poprawna adaptacja akustyczna i możliwe wysokiej jakości źródło. Osobiście mogę podać kilka zestawień w określonych budżetach, które są sprawdzone i zagrają co najmniej bardzo dobrze.

Kolumny 3 drożne typu nowe Arcady czy Ethosy spokojnie mogą grać z Set42 tyle, że nie ma co się spodziewać idealnej kontroli na basie i nieskończonej dynamiki. Zakres od wyższego basu do góry będzie (zwłaszcza w SE) bardzo blisko SETa140. Kolumny 3 drożne są koniecznością do przełamania bariery jakościowej posiadanego systemu. Jakość basu, głębia, zejście, zwartość, kontrola, faktura, wybrzmienia to inna liga w stosunku do rozwiązań 2 -2,5 drożnych. To wszystko jest okraszone jeszcze wyższa jakością średnicy odciążonej od przetwarzania basu. Oczywiście takie zestawy będą droższe (minimum granice 20kzł) ale przyrost jakości odczują nawet użytkownicy wzmacniaczy 40-50W. Konstrukcja 3 drożna daje też możliwość bi-ampingu czyli wsparcia słabowitego seta (środek, góra) na basie. Można do tego celu użyć wzmacniacza cyfrowego w klasie D. Takie rozwiązanie ma swoje wady w postaci utraty części spójności ale pozwala w pełni wykorzystać potencjał dynamiczny kolumn bez drenażu kieszeni. Co kto woli. Najnowsze konstrukcje dodatkowo wyposażone z sekcje korekcji częstotliwościowej pozwalają powalczyć z basem w beznadziejnych przypadkach akustycznych. Taka korekcja też ma swoje wady ale w przypadku gdzie mamy koszmarny problem a nie możemy wstawić dużych i drogich pułapek pozwala to na osiągniecie wymaganego konsensusu.

Istnieją jeszcze alternatywy w postaci mocnych i wydajnych tranzystorów grających, gęsto, mocno, barwnie i z klasą. Testuję obecnie Xindaka A600E w roli końcówki i powiem szczerze, że w kwocie do kilkudziesięciu tysięcy może mierzyć się z dowolnym tranem z metką. Miałem wiele monosów i końcówek w tym potężne Classe, Maki, Jeffy i Krelle. Wyrafinowaniem grania leje na pysk KAV 300/400/500. Ważne też, że są to urządzenia nowe a nie wskrzeszane 20 letnie szroty z rynku wtórnego, które z oryginałem wspólną mają jedynie obudowę. Stare Krelle typu KSA to jedynie wspomnienie dawnej świetności. Pomimo skromnych 60W w klasie A (są jeszcze modele 80W i 100W) ma wygar jak 600W w klasie A/B i 2600W w klasie D :) Niestety wymaga równie dobrego, przejrzystego i szybkiego źródła minimum DCS Puccini (preamp mamy gratis). Razem z Ethosami jest to najtańsze hi-endowe zestawienie, które złożyłem. Myślę, że z nową Arcadą 3way i odpowiednią kopułką zagra w wielu pomieszczeniach. Znaczy da się niekoniecznie inwestując kilkaset tysięcy.

 

Ostatnie nie ale wyżej tak i o te zmiany mi chodzi w stosunku do tego co jest na fotkach.

Obecna adaptacja jest pochodną współpracy i chęcią wyciśnięcia wszystkich możliwości z genialnej kopułki 9900 siedzącej w Ethosach.

Posiada ona cechy, które jako miłośnik elektrostatów cenie sobie najbardziej. Nieograniczoną przestrzeń wydobywającą się z czarnego tła połączoną z jedwabistością i gładkością oraz co najważniejsze GENIALNĄ SPÓJNOŚCIĄ z przetwornikiem średniotonowym. Jak dodamy do tego idealne zszycie fazowe i barwowe z resztą mamy poziom spójności bliski absolutowi foliowemu. Powoduje to brak własnego filmu zestawu głośnikowego i idealne odtworzenie tego co jest zrealizowane na płycie a nie własną wydumkę. Odczujemy to szczególnie mocno przy słuchaniu orkiestry, instrumentów smyczkowych, fortepianu i wokalistów operujących w zakresie połączenia części średnio-wysokotonowej. Zwłaszcza taka Julienne Taylor albo Aaron Nevllle lub wszelkiego typu trąbki dają wtedy się we znaki. Szczególnie łatwo rozpoznać to porównując 1-1 do elektrostatu, który ułomności tego połączenia nie posiada.

 

Rafał miał Minasy Premium wcześniej zasilane Amplifonem WT40 i grało to zestawienie bardzo dobrze .Pamiętam pierwsze słowa jak wstawił sprzęt powiedział że dźwięk wydobywa się z planów muzycznych a wcześniejsze jego kolumny Magnata zasilane Krellem 400xi grały tylko z lewej i prawej strony :-)

To był chiński Krell S300i.

 

W Amplifonie jest 26 lamp na jeden kanał :-) I ktoś powie ,a po co Ci taka moc 330 W z lampy .Jak posłucha odpowie sobie sam .

Tak dokładnie to 24 lampy mocy, 4 drivery i 1 wejściowa. 330W osiąga na 6p3S-e, na EL34 to granice 450W.

post-58347-0-19409000-1486377095_thumb.jpg

Edytowane przez Szymon1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę jedynie zdjęcie mojego nowego ustroju fraktalnego, hybrydowego

No tak, ten panel jest o niebo lepszym rozwiązaniem, w stosunku do tego co było, ze względu skuteczne rozpraszanie już kilka centymetrów od ustroju.

Słuchałem ostatnio systemu u kolegi ,który ma podobny wielkościowo i koncepcyjnie panel. Robi robotę bez dwóch zdań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kolumn 3 drożnych i doboru sprzętu towarzyszącego to obowiązkiem naszym (doświadczonych użytkowników i konstruktora) jest dobór takich zestawień, które będą prezentowały możliwie najwyższą jakość w relacji do ceny. Oczywistym jest, że wzmacniacz 20-50W nie zagra z takim wykopem jak WM300 ale to jest ekstremum wyznaczające granice jakościowe. Trzeba jednak pamiętać, że pomiędzy "Bugatti i Passatem" są jeszcze inne modele. Wielu osobom wystarczy Audio S8 albo R8.

Trzeba pamiętać, że gra cały system a nie tylko kolumny i wzmacniacz. Elementem koniecznym jest poprawna adaptacja akustyczna i możliwe wysokiej jakości źródło. Osobiście mogę podać kilka zestawień w określonych budżetach, które są sprawdzone i zagrają co najmniej bardzo dobrze.

Kolumny 3 drożne typu nowe Arcady czy Ethosy spokojnie mogą grać z Set42 tyle, że nie ma co się spodziewać idealnej kontroli na basie i nieskończonej dynamiki. Zakres od wyższego basu do góry będzie (zwłaszcza w SE) bardzo blisko SETa140. Kolumny 3 drożne są koniecznością do przełamania bariery jakościowej posiadanego systemu. Jakość basu, głębia, zejście, zwartość, kontrola, faktura, wybrzmienia to inna liga w stosunku do rozwiązań 2 -2,5 drożnych. To wszystko jest okraszone jeszcze wyższa jakością średnicy odciążonej od przetwarzania basu. Oczywiście takie zestawy będą droższe (minimum granice 20kzł) ale przyrost jakości odczują nawet użytkownicy wzmacniaczy 40-50W. Konstrukcja 3 drożna daje też możliwość bi-ampingu czyli wsparcia słabowitego seta (środek, góra) na basie. Można do tego celu użyć wzmacniacza cyfrowego w klasie D. Takie rozwiązanie ma swoje wady w postaci utraty części spójności ale pozwala w pełni wykorzystać potencjał dynamiczny kolumn bez drenażu kieszeni. Co kto woli.

 

Szymon, popieram Twoje podejście do tematu kolumn 3 drożnych, tylko z ceną się tak nie rozpędzaj ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest warta więcej tyko trzeba mieć z czym połączyć.

 

Myślę, że akustyka pomieszczenia ma tu kluczowe znaczenie.

Bez niej nie ma co się pchać w droższe kolumny, bo progres może być mało zauważalny.

 

A z jaką elektroniką śmiało można łączyć Arcady 3?

Edytowane przez Neonix

"Kiedy wszystko się zmienia, muzyka piękną zawsze pozostaje."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A z jaką elektroniką śmiało można łączyć Arcady 3?

 

Podsumujmy to co było już napisane:

Cayin A70

Xindak A-600E

 

 

 

No widzę , że ten ustrój fraktalny u Szymona jest naprawdę super , jestem pod wrażeniem .

 

W "realu" wyglada jeszcze lepiej niż na zdjęciu.

A jak działa ? Miejsce odsłuchowe blisko tylnej ściany nie stanowi już żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, trzeba przyznać że piękne macie te ustroje ale to jeszcze przede mną.. Póki co będę robił porządek z zasilaniem a konkretnie mam jeszcze jedną wolną fazę, którą chcę przeznaczyć tylko na Audio. Czy zastosowanie chociażby takiego zabezpieczenia ma sens, a może coś innego polecicie?..http://www.gigawatt.pl/produkt/wylacznik-instalacyjny-gigawatt-g-c20a/

a propos 3way to warto, mogę to potwierdzić przesiadając się z Minasów 2,5R na Minas Plus 3way...kolumny dawno wygrzane, koledzy zapowiadali się przyjechać, posłuchać a tu ani widu, ani słychu...no ale nie ma się co dziwić że po wizycie u Rafała to już nie ma za bardzo ochoty na słuchanie jakiegoś pitu,pitu :)

W każdym razie gdyby ktoś jednak był chętny posłuchać trójdrożnych kolumn ze Studia 16 Hertz, podzielić się opinią, doświadczeniem to zapraszam, mieszkam rzut beretem od Łodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumujmy to co było już napisane:

Cayin A70

Xindak A-600E

 

Jak już ocieramy się o High End to może warto by było posłuchać

Sugden Masterclass SPA-4 z Sugdenem LA-4

Może być bardzo ciekawie z Arcadami 3.

"Kiedy wszystko się zmienia, muzyka piękną zawsze pozostaje."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby przesiąść się wyżej w całym zakresie brzmienia w istocie warto byłoby na Arcady lub Arcady 3 drożne które powstaną w postaci podłogówki i (lub) monitora .

 

czy coś już bliżej wiadomo odnośnie powstania takiego monitora? jaka budowa jakie przetworniki? itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 24.01.2017 - 23:10

 

Wyświetl postUżytkownik McGyver dnia 24.01.2017 - 23:03 napisał

Natomiast wszelkie kolumny lakierowane na srebrno nieodmiennie budzą we mnie odruch wymiotny. W kolorze srebrnym toleruję tylko metal.

A są w ogóle takie? Tez uważam że źle by to wyglądało.

Co innego drobne wstawki jak samo mocowanie głośnika w kolorze szarym itp. Do ciemnych kolumn mogłoby to pasować.

 

Witam Panów.

 

Przepraszam, że odgrzebuję post z zamierzchłej przeszłości ale dzięki temu mam pretekst żeby się odezwać.

Srebrne kolumny niestety istnieją i mam takie - widać na załączonym obrazku. Planuję oddać je do fornirowania ale po przeczytaniu opiniii na temat Minas Anor, zacząłem się zastanawiać czy warto i czy nie lepiej zmienić je właśnie na Minasy.

 

Te które mam w tej chwili to angielskie Heybrook HB4. Firma już nie istnieje ale można poczytać bardzo pochlebne opinie na temat jej produktów. Trudno mi opisać ich brzmienie, bo jakoś nie mam do tego talentu ale uważam, że grają w bardzo ciekawy i przyjemny sposób. Po połączeniu z Cayin CS55A, który właśnie kupiłem, nie mogę się oderwać od muzyki. Dźwięk jest odpowiednio detaliczny bardzo przyjemny, bez elementów męczących czy irytujących nawet po dłuższym czasie. Góra jest dość błyszcząca i miła a bas niski i sprężysty. Np. na płycie Mickeya Harta "Planet Drum" w utworze Temple Caves (dostępna np w Tidal gdyby ktoś chciał sprawdzić) w połowie pierwszej minuty, są uderzenia basu, niskie i ciche, a głośniki oddają je sprężyście i konturowo, tak że przy małej głośności, odbiera się je ciałem - efekt niesamowity. Niestety brakuje mi w nich pięknej, namacalnej średnicy. Może to w jakimś stopniu sprawa odpowiednich przewodów. Po podłączeniu jakimiś płaskimi miedzianymi angielskimi (nazwy już nie podam bo zapakowałem je w oplot, bo się żyły zaczęły rozdzielać), średnica jest świetna ale góra zaczyna być przygaszona a bas nie taki pełny. Całościowo dźwięk jest miodzio, ale po zamianie na Atlas BiWire 6N i posłuchaniu przez nie tej góry i basu chce się , żeby tak zostało. Problem jest tylko taki, że średnica się cofa. Podłączenie obu przewodów na raz niewiele zmienia.

 

Jeśli Minas Anor mają taką bajeczną średnicę, to chętnie bym się zdecydował. Jednak niepokoją mnie opinie o słabym basie i tu mam zagwozdkę, bo raczej trudno będzie się zdecydować bez ich posłuchania u mnie.

Czy ktoś z klubowiczów wie może czy we Wrocławiu jest możliwość wypożyczenia tych kolumn na odsłuch.

 

Pozdrawiam

post-24516-0-18078000-1486467248_thumb.jpg

Edytowane przez jaszcze1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża rzecz ,kolumny mocne ,dynamiczne ,do grania z mocnymi wydajnymi wzmacniaczami. Choć wpiąłem małego MT35S ,brzmiał gładko i basem nie przeciągał ,ale było go mało i nie nasycał instrumentów basowych prawidłowo. Wpiąłem A70 Tmk2 i gra znakomicie ,barwa fantastyczna ,aż nie chce mi się go odłączać, bas bardzo dobry melodyjny .Na mocnym 280 W tranzystorze Cayina kontrola perfekcyjna , reszta dobra .Na Krellu KAV300i a najlepiej na KAV 500i granie będzie w sam raz.

 

 

 

Rafał miał Minasy Premium wcześniej zasilane Amplifonem WT40 i grało to zestawienie bardzo dobrze .Pamiętam pierwsze słowa jak wstawił sprzęt powiedział że dźwięk wydobywa się z planów muzycznych a wcześniejsze jego kolumny Magnata zasilane Krellem 400xi grały tylko z lewej i prawej strony :-) To był przeskok milowy do muzyki przez prawdziwe M. Jeszcze wtedy bez adaptacji akustycznej .

 

No cóż to co teraz gra to przecież nie do porównania do poprzedniego systemu ,zważywszy na stopień zaawansowania każdego elementu. Cały system był przecież szlifowany miesiącami zarówno kolumny głośnikowe jaki cała reszta ,we wzmacniaczach szukaliśmy najlepszych dla tego systemu kondensatorów sprzęgających . A przecież wartość tego systemu przewyższa wartość mieszkania w którym system gra. Porównywać poprzedni bardzo udany system dźwiękowy do obecnego to jak zestawiać Bugatti Veyrona do VW Passata 1,9TDI wszak udanego ,a oba spod jednej firmy niemieckiego producenta.

 

To samo kolumny ,od momentu początkowego do finalnego zmieniło się bardzo dużo .Po drodze były przecież wstęgi RAAL-a, wiele rzeczy nie dawało nam spokoju aż finalnie stanęło na ostatecznych rozwiązaniach.

 

Tu akustyka pomieszczenia z Szymona adaptacja jest niebywale ważna ,robotę robi niebywałą ,oczywiście cała reszta ma tu ogromne znaczenie ,zarówno biżuteria MIT-a ,jak i system plikowy .Ale sercem tego systemu są potężne monobloki o mocy 330 Watt i gigantycznej wydajności prądowej ,spytajcie Andrejusza jak energia w dżulach jest produkowana z tych wzmacniaczy - nieskończona . To powoduje iż ma się wrażenie że kontrola nad tym brzmieniem jest zawsze i to słuchając na najwyższym poziomie głośności dynamika w skali makro i mikro nieograniczona . Ten system jest złożony w oparciu o niezwykle szybki i dokładny DAC DCS Debussy ,on się tutaj kapitalnie dogaduje z monoblokami Amplifona .Szlifowaliśmy ten system długo ,na pewno wiedza Szymona ma tu kluczowy udział . Dla mnie muzyka w wydaniu tego systemu brzmi najbliżej muzyki granej na żywo i to przez duże składy orkiestry.

 

Każdy z Was słuchających oceni po swojemu ,napewno nasze wzmacniacza 20 -50 watt lampowe dają dużo frajdy ze słuchania ,ale takiej skali dynamicznej nie maja najmniejszych szans osiągnąć.

Dobrze posłuchać tego systemu bo przynajmniej wiadomo będzie w którą stronę zmierzać modyfikując swój tor odsłuchowy.

 

Dla tych którzy czytają zwykle ostatnie strony a nie chce im się sięgnąć 30-50 stron wcześniej wrzucam zdjęcia które już były.

 

Bardzo profesjonalnie i ze smakiem, choć to de facto stricte pokój odsłuchowy. Gdzie można kupić bilety na odsłuchy i kiedy są wolne terminy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio były w promocji na Grouponie.:-)

A tak na poważnie może być w tą niedzielę.

Zapraszam .

Ja jestem po małej operacji ( zabiegu) niedawno wyszedłem ze szpitala gdzie spędziłem 3 dni. I mam na myśli to że jak się troszkę podlecze to.mam nadzieję że zaproszenie do ciebie które mi skladales jest nadal aktualne. Do Łodzi w sumie z Torunia aż tak daleko nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Minas Anor mają taką bajeczną średnicę, to chętnie bym się zdecydował. Jednak niepokoją mnie opinie o słabym basie i tu mam zagwozdkę, bo raczej trudno będzie się zdecydować bez ich posłuchania u mnie.

Czy ktoś z klubowiczów wie może czy we Wrocławiu jest możliwość wypożyczenia tych kolumn na odsłuch.

 

Na pewno średnica to wielki atut Minasów. Jeśli chodzi o bas to też wiele zależy od akustyki i kwestia preferencji. Kiedyś miałem kolumny podłogowe z 25cm przetwornikiem na basie w pokoju około 10m2 i basu mi jeszcze było mało (młodzieńcze czasy) :) Teraz na 19m2 mam monitory i na brak basu nie narzekam. Miałem u siebie Minasy i basu mi nie brakowało. Nie znam Twoich obecnych kolumn (podstawki masz oryginalne :) ) więc ciężko się odnieść. Jak duży masz pokój? Zadzwoń do Grzegorza i najlepiej umów się na odsłuch.

 

Aha lampy w CS55A masz fabryczne?

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno średnica to wielki atut Minasów. Jeśli chodzi o bas to też wiele zależy od akustyki i kwestia preferencji. Kiedyś miałem kolumny podłogowe z 25cm przetwornikiem na basie w pokoju około 10m2 i basu mi jeszcze było mało (młodzieńcze czasy) :) Teraz na 19m2 mam monitory i na brak basu nie narzekam. Miałem u siebie Minasy i basu mi nie brakowało. Nie znam Twoich obecnych kolumn (podstawki masz oryginalne :) ) więc ciężko się odnieść. Jak duży masz pokój? Zadzwoń do Grzegorza i najlepiej umów się na odsłuch.

 

Aha lampy w CS55A masz fabryczne?

 

Podstawki wczoraj przytargałem z budowy. Akustykę mam niezrobioną wcale, więc postanowiłem coś poczarować ;)

Mam 30m2 z otwarciem na kolejne ~30m2. Do tej pory miałem stary wzmacniacz tranzystorowy i jakoś to grało - głównie średnicą. Chociaż podłączając różne odtwarzacze można było uzyskać wyraźnie różny dźwięk. Po kupnie Cayina zaliczyłem opad szczęki a po wyciągnięciu z szafy starych kabli Atlas jeszcze większy.

No i teraz chyba zajmę się dostowaniem akustyki (w miarę możliwości) ale też zacząłem się zastanawiać czy lepszy nie był by Cayin A70T, może Minas Anor i jakieś dobrane kable. Tylko bez odsłuchu u mnie, ciężko będzie się zdecydować. Z zakupionego CS 55a i tak jestem bardzo zadowolony i myślę, że przewodami jestem w stanie go zgrać z Heybrookami tak, żeby było fajnie, więc kolumny z 16 Hertz to tylko opcja - bez napięcia.

 

Lampy zamówiłem do pożyczenia i czekam.

 

Dzięki za Twoją opinię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po małej operacji ( zabiegu) niedawno wyszedłem ze szpitala gdzie spędziłem 3 dni. I mam na myśli to że jak się troszkę podlecze to.mam nadzieję że zaproszenie do ciebie które mi skladales jest nadal aktualne. Do Łodzi w sumie z Torunia aż tak daleko nie ma

No ,do odsłuchu sprawne kuloski muszą być . Czymś trzeba przytupywać.

Jak się wykurujesz , to zapraszam. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio były w promocji na Grouponie.:-)

A tak na poważnie może być w tą niedzielę.

Zapraszam .

 

Rafał, wielkie dzięki. Dam Ci znać jak z czasem. Szymon bardzo zachwalał mi Twój system, więc czas się "zwalić" i w końcu posłuchać. Tym bardziej, że chłopaki wyrazy uznania od kolegów z klubu nie ustają :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.