Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


slawek.xm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Ape napisał:

A co masz dalej średnie tony, wysokie?

Wysłane z mojego MI 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Wszystko zależy od rezultatu z basem. Opcji kilka mam.

Na dzień dzisiejszy to eksperyment, nic więcej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Adi777 napisał:

Oby jak najwięcej ludzi myślało podobnie, nie tylko w świecie audio 👍

Fajnie by było, ale nie ma na to szans. Za szczerość oberwiesz. Za plecami nazwą Cię chamem, socjopatą, burakiem itd. Tylko poprzez konstruktywną krytykę można zrobić postępy we własnym systemem audio. Ja tak zrobiłem i dlatego dziś najbardziej cenię za szczerość właśnie krytyków. No ale mało kto ma takie podejście. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sly30 Niestety, w dzisiejszym świecie bardzo często krytyka jest utożsamiana z czymś złym. WTF?

Dodaj do tego płatki śniegu, i masz przepis, jak zabić ciekawą dyskusję w internecie 🙄🤦‍♂️

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zależy od rezultatu z basem. Opcji kilka mam.
Na dzień dzisiejszy to eksperyment, nic więcej.
Tylko co z tego że to tylko eksperyment. Głośniki masz, nie ma co się oszukiwać, kiepskie. Jednak dobra aplikacja z dobrą szerokopasmówka lub dobrze zestrojonym zestawem srednie-wysokie może być pozytywnym zaskoczeniem, przy tej ilości (8szt na stronę). Słabe głośniki porządnie zaaplikowane i odpowiednio zestrojone zagrają zawsze lepiej od tych złotych za pierdylion złotych ale zaaplikowanych byle jak.

Można zrobić Slob, tak jak piszesz lub zestaw w szerokiej ogrodzie coś jak słynne Thorensy.
Ale OZ z DSP symulujące kardioida to byłoby coś. To też chyba wyzwanie technologiczne, sam nie mam pojęcia jak to "ugryźć".

Osobiście uważam, że odgroda gra spektakularna przestrzenią, jednak bez dobrej lokalizacji, stereofonia to jest wielka szeroka plama. Ten sam głośnik w obudowie ma zdecydowanie lepsze ogniskowanie źródeł w przestrzeni.

Udanej zabawy




Wysłane z mojego MI 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Ape napisał:

Ale OZ z DSP symulujące kardioida to byłoby coś. To też chyba wyzwanie technologiczne, sam nie mam pojęcia jak to "ugryźć".

Wszystkie praktycznie małe suby estradowe mają dzisiaj odpowiednie wymiary i pstryczek od razu ustawiający je w kardio. To nie jest kosmiczna technologia ani też w sumie panaceum. Tak ortodoksyjnie to jednak by to chyba trzeba robić akustycznie, sumować oz z ob jakoś - jak w mikrofonach. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.08.2022 o 17:22, tomek4 napisał:


 

 


No to, zamiast krygować się jak panienka, pokaż całość gdzie to gra.
Nie bądź hipokrytą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ręce opadają...

Jak ktoś miałby pozytywnie rozpatrzyć twój wniosek?

 

"Świetne kolumny, interesujący projekt, czy jest szansa zobaczyć obie sztuki z pomieszczeniem?"

Można inaczej...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie praktycznie małe suby estradowe mają dzisiaj odpowiednie wymiary i pstryczek od razu ustawiający je w kardio. To nie jest kosmiczna technologia ani też w sumie panaceum. Tak ortodoksyjnie to jednak by to chyba trzeba robić akustycznie, sumować oz z ob jakoś - jak w mikrofonach. 
Ale sub ma jeden, może dwa głośniki, jak może symulowac kardioida?
Tu chyba muszą być minimum 4 lub 6 przetworników ustawione w każdą stronę, aby to miało sens.
Ja wyobrażam to sobie tak, że dwa przetworniki są na froncie, dwa na tyle i po jednym na bocznych ścianach. Przy takim układzie głośników procesor DSP tak operuje fazą poszczególnych par głośników aby uzyskać charakterystykę ósemki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Ape napisał:

Ale sub ma jeden, może dwa głośniki, jak może symulowac kardioida?
Tu chyba muszą być minimum 4 lub 6 przetworników

Oczywiście, sub ma jeden głośnik, dlatego do kardioidy/end fired potrzebne są dwa. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ape napisał:

Osobiście uważam, że odgroda gra spektakularna przestrzenią, jednak bez dobrej lokalizacji, stereofonia to jest wielka szeroka plama. Ten sam głośnik w obudowie ma zdecydowanie lepsze ogniskowanie źródeł w przestrzeni.

A ja uważam inaczej.

Czym się różni odgroda od skrzynek dla częstotliwości budujących przestrzeń? Jeśli decha jest odpowiednio szeroka oczywiście. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A ja uważam inaczej.
Czym się różni odgroda od skrzynek dla częstotliwości budujących przestrzeń? Jeśli decha jest odpowiednio szeroka oczywiście. 
To właśnie szerokość jest problemem w tym przypadku. Węższa, wąska odgroda, niewiele szersza niż przetworniki średniotowe jest tu najbardziej pożądana. Niestety z kolei wąska deska jest niekorzystna dla basu. Ciężko też osiągnąć w wąskiej odgrodzie dla głośnika średniotowego odpowiwdniego "podparcia" dla niskiego podziału

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale to nie jest problem. Po to jest ta decha aby głośnik promieniował tak jak ze skrzynki. 

Problemem może być tylne promieniowanie, jego odbicie i powrót do przodu...

Ale odgrody powinny być odsunięte od tylnej ściany. To (dłuższa droga i czas) powoduje, że jak zwykle dominujące są odbicia boczne. I jako takiej różnicy nie będzie. 

Ze względu zaś na "kierunkowy" bas jest ogólnie lepiej. W odgrodzie znaczy się.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Grzegorz7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Oczywiście, sub ma jeden głośnik, dlatego do kardioidy/end fired potrzebne są dwa. 

Już od wielu lat są stosowane subwoofery które np. posiadają 3 głośniki w jednej obudowie, dwa głośniki grają do przodu, trzeci w osobnej komorze z tyłu. Każdy głośnik swój wzmacniacz, dsp do kontroli i z jednej paczki można dowolną charakterystykę zrobić.

 

Ostatnio wróciłem do prac nad moimi OB, pare lat temu poskładałem na 15PR400 + 3FE22 proste deski. Zwrotnica pasywna, oczywiście filtr mocno "psujący" pr400. Zasilane to z marnych TPA3116 w aplikacji własnej, które o dziwo cały czas grają pomimo że impedancja w jednym punkcie schodzi do 2,5ohm. TPA dysponuje przy jego maksymalnym zasilaniu tylko 25W ale to wystarcza aż nad to do tego zestawu. Ocyzwiście będzie lepszy wzmacniacz ale kiedyś na szybko poszyte rozwiązanie o dziwo spisuje się do dzisiaj. Zródło to komputer, konwerter USB-i2s na CM6631a, potem DSP od AnalogDevice, DAC również od AD i do wzmacniacza.

Na dsp lekka korekcja w pasmie 3fe22 bo na pomiarach wyszło, że zbyt szeroka decha trochę tam miesza i tak przy pracy sobie słucham i w sumie nic mi więcej nie potrzeba, gdyby nie wygląd 😉

 

Ostatnio wpadło dwóch znajomych którzy pokupowali zestawy w okolicach 15k zł, ale jak posłuchali OB to stwierdzili że czekają aż to doprowadzę do ładu, sprzedają co mają i też chcą OB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Ape napisał:

Osobiście uważam, że odgroda gra spektakularna przestrzenią, jednak bez dobrej lokalizacji, stereofonia to jest wielka szeroka plama. Ten sam głośnik w obudowie ma zdecydowanie lepsze ogniskowanie źródeł w przestrzeni.

Jest w tym trochę prawdy, ale trochę, bo to różnie bywa przy poszczególnych konstrukcjach, niemniej jednak, co ciekawe…tak też jest w naturze. Żywi muzycy na scenie nie są precyzyjnie wyrysowani ani wycięci z przestrzeni skalpelem. Tworzą właśnie plamy płynnie przechodzące w sąsiednie formacje. Tak więc to bardziej zaleta niż wada. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sly30 to jedno co napisałeś, drugie to pytanie co to oznacza ta scena? Czy chodzi o precyzję rysowania? Grzechotka ma być grzechotką a nie roziskrzoną kulą fajerwerków jak tu kiedyś napisałem... 

Ten dodatkowy plankton jest efekciarski ale nie może przesłaniać prawdy. 

Dodam do tego, że wiele zależy od wydawnictwa. I bardzo często niestety nie pozwolą one na rysowanie sceny.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, martis napisał:

Już od wielu lat są stosowane subwoofery które np. posiadają 3 głośniki w jednej obudowie

Oczywiście,  nie wykluczam. Ja pisałem w odpowiedzi na konkretne pytanie - z jednego głośnika pstryczkiem nie da się zrobić kardio,  trzeba deseczkami 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
13 godzin temu, sly30 napisał:

Tak więc to bardziej zaleta niż wada

To kwestia przyzwyczajenia. Mam zarówno kolumny "normalnych" rozmiarów jak i dość duże (1.7 metra wysokości). Te duże z racji rozmiarów powiększają źródła pozorne i sprawiają, że nie są one wycięte skalpelem i na początku trochę mi to przeszkadzało ale gdy słucham dłużej na nich to po przejściu na te mniejsze dużo instrumentów wydaje się za małych. 

Planuję przejście modułów basowych z OZ na OB (coś w Twoim stylu) ale obawiam się jeszcze większego powiększenia źródeł pozornych. Choć z drugiej strony za precyzję na scenie odpowiadają wyższe częstotliwości więc możliwe, że pod tym względem niewiele się zmieni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, sly30 napisał:

Jest w tym trochę prawdy, ale trochę, bo to różnie bywa przy poszczególnych konstrukcjach, niemniej jednak, co ciekawe…tak też jest w naturze. Żywi muzycy na scenie nie są precyzyjnie wyrysowani ani wycięci z przestrzeni skalpelem. Tworzą właśnie plamy płynnie przechodzące w sąsiednie formacje. Tak więc to bardziej zaleta niż wada. 

Nieprawda, dzieje się tak tylko wtedy gdy dochodzi nagłośnienie estradowe

Nagrywanie i realizacja to separacja źródeł pozornych i ich pozycjonowanie.
Czym bardziej system odzieli źródła pozorne od siebie i wyraziściej bez rozmyć je pokaże w przejrzystej przestrzeni i szerokiej panoramie, tym lepiej, twierdzenie ze powinno być inaczej to obrona słabej prezentacji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, .:Gerard:. napisał:

twierdzenie ze powinno być inaczej to obrona słabej prezentacji

Generalnie twierdzenie takie czy inne jest wojną o pietruszkę, bo układu drgającego żywych instrumentów w naturze nie da się podrobić i odtworzyć w warunkach audio domowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

To co można odtworzyć to nagranie.

Posiadam sample nagranego fortepianu nagranego za pomocą trzech różnych mikrofonów studyjnych (wysokie modele) i każdy różni się od siebie brzmieniem. Nie wspominając, że sposób ich ustawienia też wpływa na brzmienie. Które jest prawdziwe? Każde. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Seyv napisał:

To co można odtworzyć to nagranie.

Posiadam sample nagranego fortepianu nagranego za pomocą trzech różnych mikrofonów studyjnych (wysokie modele) i każdy różni się od siebie brzmieniem. Nie wspominając, że sposób ich ustawienia też wpływa na brzmienie. Które jest prawdziwe? Każde. 

Dokładnie, każde jest prawdziwe, ludzie niepotrzebnie biorą sobie żywe instrumenty z bliskiego pola jako wzór przy odtwarzaniu realizacji

Moim zdaniem chodzi aby mieć przed sobą prezentacje o jak największym efekcie wyrazistych oddzielnych 3D źródeł pozornych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Seyv napisał:

To co można odtworzyć to nagranie.

Posiadam sample nagranego fortepianu nagranego za pomocą trzech różnych mikrofonów studyjnych (wysokie modele) i każdy różni się od siebie brzmieniem. Nie wspominając, że sposób ich ustawienia też wpływa na brzmienie. Które jest prawdziwe? Każde. 

Seyv, byłbyś w stanie udostępnić te nagrania? Pytam bo chętnie posłuchałbym u siebie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi i o zakres niskich tonów, to bas z OB staje się "kierunkowy" względem zwykłej obudowy OZ czy BR. "plamy" a raczej sztucznie powiększona stereofonia bez dobrej lokalizacji jest wynikiem, tak sądzę, dyfrakcji z szerokiej ścianki w której pracuje głośnik lub zestaw głośników średnio-wysokotonowy.

W tej dziedzinie sporo pisał o tym niegdyś Joachim Gerhard, kiedy to "promował: swoje Audio Physic z bardzo wąskimi obudowami.  Ale to były wypowiedzi na temat standardowych obudów.

Jeśli się tyczy Open Baffle, to sporo w tym kierunku osiągnął Linkwitz, gdzie zastosował swoje rozwiązanie w sekcji właśnie średnio-wysokotonowej.  

103_web.jpg

Dzięki takiemu, a nie innemu (w sensie płaska szeroka deska) uzyskał dużo lepszą odpowiedz w zakresie kreowania przestrzeni , bardziej wiarygodną.

Ale jak to w audio i w życiu bywa, zawsze jest coś kosztem czegoś. W tym przepadku ciężko jest zestroić zakres niskotonowych modułów z pasmem wyższym. Jak większość z konstruujących tu swoje Open Baffle zauważyło, że najlepszym podziałem jest niski podział 200-300 Hz max. Przy takim podziale,  głośnik niezależnie, czy to szerokopasmowy 12" czy to niskośredniotonowy 6" nie będzie miał należytego "podparcia" w tym zakresie, gdyż taka wąska odgroda nie "pomaga". Linkwitz rozwiązał ten problem procesorami DSP.

 

GR-Research w swoich NX-Oticaczy Nautica zastosował zgoła odmienne podejście, czyli jakby podzielił (zawiną do środka) szeroką odgrodę na dwie, a nawet trzy części zachowując wąski front i jego wszelkie zalety z szerokością "standardowej" odgrody. Dzięki takiemu zabiegowi nie musiał stosować procesorów DSP, co z jego opisów dotyczących konstrukcji Linkwitza "psuło" jednak swego rodzaju ideologią prostoty konstrukcji OB.

Uilleam-Audio-1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeszcze innym podejściem do zagadnienia wykazała się skandynawska firma Gradient w swoich konstrukcjach odgrody. W konstrukcji Helsinki stworzono niewielką obudową o charakterystyce kardiodalnej dla midd-woofera 

20.jpg  10.jpg

 

Z kolei w innym ich modelu Gradient Revolution, sekcja średniowysokotonowa jest już typową obudową OZ i gra jako swego rodzaju "nadstawka"  umieszczona na module niskotonowym który jest już typową odgrodą.

Jak widać na powyższych przykładach, gdyby problem nie istniał, nie było by prób skutecznych lub mniej nad jego rozwiązaniem.  Ja osobiście kilka lat temu, kiedy konstrowałem swoje pierwsze OB z Alphardem HW1500 i Fostexem 3" dostrzegłem ten problem na kilku nagraniach. ten sam Fostex "włożony do małej skrzynki z wąsaka ścianką dawał fenomenalną odpowiedż przestrzeni, w szerokiej desce ta przestrzeń została powięszkona do tego stopnia, że pozostała jedną wielką stereofoniczną plamą.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebasbox

To porownaj sobie

"Meaning Of The Blues"

 

spacer.png

spacer.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, sebasbox napisał:

Seyv, byłbyś w stanie udostępnić te nagrania? Pytam bo chętnie posłuchałbym u siebie.

tez bym poprosił, jeżeli będzie taka możliwość

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
9 minut temu, sebasbox napisał:

Seyv, byłbyś w stanie udostępnić te nagrania?

 

3 minuty temu, Ape napisał:

tez bym poprosił, jeżeli będzie taka możliwość

To sample (próbki) MIDI mógłbym za ich pomocą coś nagrać i dopiero udostępnić nagranie. Ewentualnie być może mógłbym udostępnić same próbki i musielibyście je wrzucić w urządzenie MIDI i coś sobie zagrać lub odtworzyć poszczególne klawisze i posłuchać różnic w brzmieniu. Tak czy inaczej potrzebowałbym więcej czasu by to przygotować (dość dawno się tym zajmowałem).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, .:Gerard:. napisał:

@sebasbox

To porownaj sobie

"Meaning Of The Blues"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

spacer.png

nigdy nie przepadałem za Jarrettem za jego "sapanie"

Masz te nagrani u siebie? możesz je w jakiś sposób "zcyfryzować" i podzielić się?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ape napisał:

nigdy nie przepadałem za Jarrettem za jego "sapanie"

Masz te nagrani u siebie? możesz je w jakiś sposób "zcyfryzować" i podzielić się?

Niestety, Stream-uje z Qobuz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Seyv napisał:

To sample (próbki) MIDI mógłbym za ich pomocą coś nagrać i dopiero udostępnić nagranie. Ewentualnie być może mógłbym udostępnić same próbki i musielibyście je wrzucić w urządzenie MIDI i coś sobie zagrać lub odtworzyć poszczególne klawisze i posłuchać różnic w brzmieniu. Tak czy inaczej potrzebowałbym więcej czasu by to przygotować (dość dawno się tym zajmowałem).

spoko, nic pilnego ani krytycznego. Myślałem że masz jakiegoś gotowca do porównania. Jak to więcej zachodu to nie rób sobie problemu;) Moje zapytanie wynikało z czystej ciekawości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Nieprawda, dzieje się tak tylko wtedy gdy dochodzi nagłośnienie estradowe

Nagrywanie i realizacja to separacja źródeł pozornych i ich pozycjonowanie.
Czym bardziej system odzieli źródła pozorne od siebie i wyraziściej bez rozmyć je pokaże w przejrzystej przestrzeni i szerokiej panoramie, tym lepiej, twierdzenie ze powinno być inaczej to obrona słabej prezentacji

Byłem na wielu koncertach, w tym też na takich małych, zwykle bluesowych lub jazzowych i one nie były nagłaśniane. I nigdy bryły muzyków czy instrumentów nie były chirurgicznie wyrysowane w przestrzeni. Zawsze przenikały się trochę między sobą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, nawet w filharmonii odsłuch z dalszej odległości można wypunktować źródła czy sekcje 
a jednak prezentacja w domu jest z 3-4m, jeżeli słyszymy źródło pozorne w obu kanałach to jest kiepsko zrealizowane albo wina systemu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.